Saab 9000 cse -96 lastutus
Saab 9000 cse -96 lastutus
Tarkoitus olisi saada autoon vähän lisää potkua. Ostoskorissa on stage 1 viritys sarja, jossa vaihdetaan lastu ja magneettiventtiili. Tehoja on luvattu 225 Hv. Kysymykset kuuluu, että onko helppo vaihtaa itse, kestääkö voimansiirto, ahistaako normaali putki, pitääkö katsastaa. Kertokaa myös omia kokemuksia.
Re: Saab 9000 cse -96 lastutus
1. onasl8650 kirjoitti:Tarkoitus olisi saada autoon vähän lisää potkua. Ostoskorissa on stage 1 viritys sarja, jossa vaihdetaan lastu ja magneettiventtiili. Tehoja on luvattu 225 Hv.
Kysymykset kuuluu:
1 onko helppo vaihtaa itse
2 kestääkö voimansiirto
3 ahistaako normaali putki
4 pitääkö katsastaa.
Kertokaa myös omia kokemuksia.
2. kyllä, jos et jatkuvasti kengitä kakkosella. Vaihda huolella.
3. ei. Isompi loppupätkä
kätista eteen päin nostaa kyllä ahdot nopeamin. Seuraavissa stegeissä alkaa ahdistaa.
4. sssssh! Ei tarvii (kannata) mainita katsastuksen yhteydessä mitään. APC sulake pois ja auto on katsastukseen matalapaine.
Stage 1 on auton minimi ja pakollinen varuste

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saab 9000 cse -96 lastutus
Nooh, hyvin lähti kortti vakiolla 2.3T:llä, eikä näin ollen ole stegiä tulossa, vaikka maptunin stage3 himoittaisikin. :Dpeinu kirjoitti: Stage 1 on auton minimi ja pakollinen varuste :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saab 9000 cse -96 lastutus
Mihinkäs meinasit ne säästyvät bensarahat laittaa?Tobbana kirjoitti:Nooh, hyvin lähti kortti vakiolla 2.3T:llä, eikä näin ollen ole stegiä tulossa, vaikka maptunin stage3 himoittaisikin.peinu kirjoitti: Stage 1 on auton minimi ja pakollinen varuste
-Sami

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saab 9000 cse -96 lastutus
Taisin laittaa janoisen kortittoman tonnarinomistajan kitusia kohti, painoa kertyi liki 10kg lisää. :(peinu kirjoitti:Mihinkäs meinasit ne säästyvät bensarahat laittaa? :)Tobbana kirjoitti:Nooh, hyvin lähti kortti vakiolla 2.3T:llä, eikä näin ollen ole stegiä tulossa, vaikka maptunin stage3 himoittaisikin. :Dpeinu kirjoitti: Stage 1 on auton minimi ja pakollinen varuste :)
-Sami
Kortinhan sain takaisin 3 viikkoa sitten, 2½kk kerkesi olla hyllyllä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Totta tuokin, tosin mun sakot oli niin pienet, että parin viikon bensoilla ne maksoi pois.Money For Nothing kirjoitti:Noi säästyneet bensarahat menee yleensä sakkoihin. :roll:
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Saab 9000 cse -96 lastutus
Ilmeisesti "samanlainen" tonnari on alla ja ollut varustettuna 90tkm->150tkm Steg 1:llä ja siitä eteenpäin Steg 3:nen. Ainoa ongelma on ollut kytkimen kanssa. Nykyinen kytkin on vaihdettu 80tkm sitten ja kerran poltettuna toimii vieläasl8650 kirjoitti:Tarkoitus olisi saada autoon vähän lisää potkua. Ostoskorissa on stage 1 viritys sarja, jossa vaihdetaan lastu ja magneettiventtiili. Tehoja on luvattu 225 Hv. Kysymykset kuuluu, että onko helppo vaihtaa itse, kestääkö voimansiirto, ahistaako normaali putki, pitääkö katsastaa. Kertokaa myös omia kokemuksia.


Steg 1 boksi laskee keskimäärin kulutusta 0.5l satasella maantieajossa. Itse ostaisin ilman muuta. Omassa tonnarissa oli nykimis ongelmia SP:n steg 1:llä, joten neljännen boksin jälkeen sain Steg 3 boksin kokeiluun, joka on ollut pikkuisen parempi.
Varoitus!
Emäntäkin on tykästynyt tuohon viritykseen ja kahden auton omistajana joutuu itse ajamaan yleensä heikompi tehoisella

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Siitä putkesta... Mun kokemuksen mukaan vakioputki ahdistaa jonkun verrankin. Kyllähän se liikahti melkoisen paljon paremmin Stage 1:n asennuksen jälkeen. Ajelin reilun kuukauden tällä kokoonpanolla ja sitten alle laitettiin JT 3" putkisto kokonaisena Sport- katilla. Ja kyllä täytyy sanoa, että nyt lähtee kuin hauki kaislikosta. Todennäköisesti ero johtuu ahtojen nopeasta noususta. Erityisesti putken alkupää on ratkaisevassa asemassa kun tuo turbomoottori ei vastapainetta kaipaa. Loppupäässähän se paine pienenee muutenkin jonkin verran (jos ei ole perunaa putken päässä..!!). Joku viisaampi varmaan korjaa jos olen väärässä. Nämä kokemukset puhtaasti perstuntumalla.
Osat hankittu tietysti asennettuna Pro Car Servicestä.
9000 CSE Jubilee -97
#2513
Osat hankittu tietysti asennettuna Pro Car Servicestä.
9000 CSE Jubilee -97
#2513
Oikein, kyllä se alkupää on ensin vaihdettava ja sitten vasta loppupää minun mielestä. Ja tuo putkisto auttaa paljon, koko putkistoa ei vielä kannata asentaa vakiotehoiseen kuulema. Ei muuta kuin steg kolmosta pesään nyt kun on putkisto alla.panu kirjoitti:Siitä putkesta... Mun kokemuksen mukaan vakioputki ahdistaa jonkun verrankin. Kyllähän se liikahti melkoisen paljon paremmin Stage 1:n asennuksen jälkeen. Ajelin reilun kuukauden tällä kokoonpanolla ja sitten alle laitettiin JT 3" putkisto kokonaisena Sport- katilla. Ja kyllä täytyy sanoa, että nyt lähtee kuin hauki kaislikosta. Todennäköisesti ero johtuu ahtojen nopeasta noususta. Erityisesti putken alkupää on ratkaisevassa asemassa kun tuo turbomoottori ei vastapainetta kaipaa. Loppupäässähän se paine pienenee muutenkin jonkin verran (jos ei ole perunaa putken päässä..!!). Joku viisaampi varmaan korjaa jos olen väärässä. Nämä kokemukset puhtaasti perstuntumalla.
Osat hankittu tietysti asennettuna Pro Car Servicestä.
9000 CSE Jubilee -97
#2513
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
122kph@80kph, vaajakosken MOOTTORITIE. Ihmetyttää edelleen tuo ajokiellon pituus, mutta suottapa tässä enää itkeä, missä tahansa muualla suomen maalla olisi ajokielto ollut ~2/3 maximissaan. :)9000cst kirjoitti:Mutta mikä oli rike, kun 2½ oli hyllyllä ?
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
ex- työkaverilta lähti kortti pois tossa vaajakosken motarilla 4kk ja suurinpiirtein samalla nopeudella, että sikäli oli sulla tuuriaTobbana kirjoitti:122kph@80kph, vaajakosken MOOTTORITIE. Ihmetyttää edelleen tuo ajokiellon pituus, mutta suottapa tässä enää itkeä, missä tahansa muualla suomen maalla olisi ajokielto ollut ~2/3 maximissaan.9000cst kirjoitti:Mutta mikä oli rike, kun 2½ oli hyllyllä ?
-Sami

-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 16:03
- Paikkakunta: Helsinki
2,0 LPT vs. 2,3T!
Mietiskelin tässä oman 2-litraisen CD:ni Maptunittamista Stage 1:een keväällä ja aloin miettiä tuota 2,3 litrasen suorituskykyä.
Eli kertokaahan kokemuksesta, miten 2,0 LPT muutettuna Stage 1 eroaa 2,3T vakiona. Heppojahan kaksilitraiseen tulee enemmän, mutta mites ne alakierosten väännöt?
Jos nyt ajattelee niin poikamaisesti, että lähtee kiihdyttämään joka vaihteella alakierroksilta, niin peseekö 2,3T juuri sen n. 700 kierroksen aluella tuon 2,0 Stage 1:n.
Vai onko tuo ero parhaiten nähtävissä ns. normaalissa ajossa, niin ettei aina Helsingin ruuhkissa
tarvi laittaa aina ykköstä silmään kun körötellään, vaan voi pörötellä kakkosella
Tämmösiä ajattelin, että mites on konkarit?
Keltanokasta räkönokaksi...
Eli kertokaahan kokemuksesta, miten 2,0 LPT muutettuna Stage 1 eroaa 2,3T vakiona. Heppojahan kaksilitraiseen tulee enemmän, mutta mites ne alakierosten väännöt?
Jos nyt ajattelee niin poikamaisesti, että lähtee kiihdyttämään joka vaihteella alakierroksilta, niin peseekö 2,3T juuri sen n. 700 kierroksen aluella tuon 2,0 Stage 1:n.
Vai onko tuo ero parhaiten nähtävissä ns. normaalissa ajossa, niin ettei aina Helsingin ruuhkissa


Tämmösiä ajattelin, että mites on konkarit?
Keltanokasta räkönokaksi...

Re: 2,0 LPT vs. 2,3T!
Kyllähän se niin on että 2.3 antaa enemmän vääntöä ja laajemmalle alueelle. 2L on taas kierroskone ja väännöt vähän hukassa... Mutta kyllä 2L + stage1 pesee monta suparua ja muuta "muka tehokasta" pirssiä liikenteessä. Mutta 2L pata pitäis olla vähän vahvempi kuin 2.3L tai niin olen kuullut.Keltanokka kirjoitti:Mietiskelin tässä oman 2-litraisen CD:ni Maptunittamista Stage 1:een keväällä ja aloin miettiä tuota 2,3 litrasen suorituskykyä.
Eli kertokaahan kokemuksesta, miten 2,0 LPT muutettuna Stage 1 eroaa 2,3T vakiona. Heppojahan kaksilitraiseen tulee enemmän, mutta mites ne alakierosten väännöt?
Jos nyt ajattelee niin poikamaisesti, että lähtee kiihdyttämään joka vaihteella alakierroksilta, niin peseekö 2,3T juuri sen n. 700 kierroksen aluella tuon 2,0 Stage 1:n.
Vai onko tuo ero parhaiten nähtävissä ns. normaalissa ajossa, niin ettei aina Helsingin ruuhkissatarvi laittaa aina ykköstä silmään kun körötellään, vaan voi pörötellä kakkosella
![]()
Tämmösiä ajattelin, että mites on konkarit?
Keltanokasta räkönokaksi...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04