Löysin "vähänajetun" (200 tkm, vm92) hyvinvarustellun tontun Vaasasta, ja tietysti pitää ensiksi vaihtaa kaikki litkut, kun ei voi olla varma myyntipuheiden paikkansapitävyydestä. Elikkäs:
1. Automaattilaatikkoon pitänee laittaa ATF220- öljyä, ja menee noin 3.5 litraa kerrallaan, eli koko huuhteluun pitänee toistaa 3-4 kertaa, että öljyt lähes kokonaan vaihtuneet. (8.2l ) Näkyi hyllyssä sekä Dexron II ja toisaalta Dexron III-luokan öljyjä, onko haittaa Dexron III-öljystä, vai pitääkö olla Dexron II



2. Moottori jyristää täyskiihdytyksissä, mutta ei siivosti vedätettäessä.
Tutkin tuota laatikkokeskustelua automaattien osalta, ja diagnoosiksi on varmistumassa moottorin yläpään tuenta. Kun laittaa pakin päälle, heilahtaa tukikumin keskiosa etureunaan ja D-asennossa päinvastoin. Kumit revenneet. Kävin ostamassa uudet 22eur/kpl, mutta ohjeen mukaan yläpäähän niitä menee 3 kpl. Löytyy kyllä moottorin ja rungon 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden sijaitsevat kumit, mutta missä kolmas sijaitsee



Muutenhan tuo vaikuttaa varsin hyvältä ostokselta.
Tein eilen vakuutukset ja katsastin samalla, ei sanomisia.

Auto on ollut aikoinaan KOP:n edustuspirssi, sittemmin Veikkauksen johdon käytössä, sen jälkeen yksityisellä, (asennettu Defan Spectra-häly ja madallussarja) Mahtaakos kellään olla tietoa auton Helsingin ajoista vuoden 2000 tienoilta. (Väri metharmaa, beige nahkasisustus).
Olisiko peräti ollut jollain tätä palstaa lukevalla?? rek=FBL-XXX