Lämppärille menevä letku

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Lämppärille menevä letku

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Onni onnettomuudessa (kai) eli kyseinen letku alkoi vuotamaan 50 metriä ennen duunin parkkipaikkaa. Glykolin ihana tuoksu ehti juuri ja juuri sieraimiin. Letkussa oli noin 5 millin levyinen vekki (heti lohkossa olevan huulloksen jälkeen). Nestettä tuli ulos ehkä desi.

Onko tämä (lisään kohta kuvan) se kuuluisa lämppäriltä tuleva letku, eli lähtee lohkon päästä (n. 90 ast kulma) ja menee "tulipellin" läpi jonnekin akvaarion puolelle. Letku (tilattu) maksoi noin 24€, mutta mitähän mahtaa maksaa asennus, itse kun en osaa. Kokemuksia kyseisestä ihanuudesta kaipailisin.

Mikähän tyyppivika plompsahtaa seuraavaksi :P
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 647#198647

Tuo on tyypillinen puhkeamispaikka, siinä nesteet ovat kuumimmillaan tullessaan lohkolta termostaatin läpi lämppärille menevään letkuun.

Ei se vaihtotyö ole paha homma.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Tossapa tuo kuvatus, letkussa zeezusteippiä ja eritysnauhaa notta kotio pääsee. Tuli myös siivottua glykolimehut pois, kuten kuvasta näkyy?

Edit: Kuvaa pienennetty

Kuva
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Voi olla aiheellista ajella kotiinpäin aika rauhallisesti ja ehkä jopa paisuntasäiliön korkki löysällä. Kanisterillisesta hätävaravettä ei varmaankaan myöskään olisi haittaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Jep jep, saattaapi jäädä auton käyttö vähiin, sillä hovikorjaajista toinen lomalla ja toisella kiireitä. Nämä "suuret" liikkeet olen jättänyt väliin jo pelkästään hintapoliitikan takia.
Missäs päin se Kanervan Erkki vaikuttaa, jos sieltä kysyisi seuraavaksi tai sitten mikälin joku ko homman osaava foorumilainen haluaa tienata 50€ niin voi ottaa yv:llä yhteyttä.

Kylläpäs se taas koettelee....
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kanerva työskentelee Lähderannassa, tietääkseni ja on aika kiireinen siis varattu pitkäksi aikaa eteenpäin. Hyvä korjaamo se on.

Meillä on tallin muuttopuuhat menossa, muuten oltais voitu vaihtaa toi letku heti :oops:
Viimeksi muokannut Firges9000, To Marras 17, 2005 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Firges9000 kirjoitti:Kanerva työskentelee Lähderannassa, tietääkseni
Eikös siellä ole Kataja.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

jus kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:Kanerva työskentelee Lähderannassa, tietääkseni
Eikös siellä ole Kataja.
No, hälövattu, niinhän se oli, :oops: :oops: :oops:
Kuusistossa sekoo puutkin :oops:
Viimeksi muokannut Firges9000, To Marras 17, 2005 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Kosahti ihan samasta kohtaa minultakin letku pari kuukautta takaperin. Vaihtoon meni aikaa ensikertalaiselta about 15min...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

heikki.rantalaiho kirjoitti:Kosahti ihan samasta kohtaa minultakin letku pari kuukautta takaperin. Vaihtoon meni aikaa ensikertalaiselta about 15min...
samoin minulla..vaihtoon meni tosiaan n. 15 min! Laitoin vanhemman tontun putken ku en siihen hätään tota uudemman mallista saanut! Piti vähä lyhentää sitä mut paikalleen meni ihan hyvin!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

[quote="Hane_81]
samoin minulla..vaihtoon meni tosiaan n. 15 min! Laitoin vanhemman tontun putken ku en siihen hätään tota uudemman mallista saanut! Piti vähä lyhentää sitä mut paikalleen meni ihan hyvin![/quote]

Kuin myös, sain PCS:tä purkutonnarista vanhan letkun lainaan, kun ei ollut uutta suoraan hyllyssä. Elikkä kahteen kertaan jouduin siis ko letkun vaihtamaan, mutta ei tosiaankaan mikään paha homma
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Kiitoksia vihjeistä. Meneekö se vaihto-operaatio suunnilleen näin: Akvaarion väliseinä irti -> letku irti -> uusi tilalle -> väliseinä kiinni. Onko sen väliseinän kanssa muuta kuin ruuvit auki eli miten noiden läpivientien kanssa. Kuinka paljon pitää varata pakkasnestettä tilalle. Eräästä korjaamosta kerrottiin letkun vaihtoo kuluvan 2 h 8O Olisikohan ymmärtänyt jotain väärin meikäläisen ontuvasta vian kuvauksesta, meinaan jos ensikertalainenkin tekee sen 15 minuutissa. Mainittakoon, että kyseinen korjaamo EI harrasta asiakkaan kusetusta.

OT: Taidan laittaa tilaukseen jo DI-kasetin, pa-pumpun ja lämppärin puhaltimen moottorin, ovat kuitenkin seuraavana vuorossa. Autolla "lasissa" nyt 190 tkm....
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jarmo900 kirjoitti:OT: Taidan laittaa tilaukseen jo DI-kasetin, pa-pumpun ja lämppärin puhaltimen moottorin, ovat kuitenkin seuraavana vuorossa. Autolla "lasissa" nyt 190 tkm....
Pistä samaan pakettiin vielä kampuran asentotunnistin, lämppärin kenno, kytkinpaketti sekä työ- ja apusylintereiden tiivisteet, varaa-aika kansiremonttiin, molemmat kampuran stefat, poista tasapainoakselien käyttöketju tai vaihda uudet tasapainoakselien rattaat, ketju ja ohjurit, uusi laturi, vesipumppu, termostaatti ja turbo. Eiköhän noilla ala pääseen jo seuraavan öljynvaihtovälin puoleen väliin ilman suurempia lisäremontteja :wink:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

V.J.S kirjoitti:Eiköhän noilla ala pääseen jo seuraavan öljynvaihtovälin puoleen väliin ilman suurempia lisäremontteja :wink:
Varsinkin jos vaihtaa vielä kampiakselin hihnapyörän, hihnankiristimen rullineen, pyörännavat, jarrulevyt ja moottorin tukikumit sekä korjaa nyt toimivaksi luullun ilmastoinnin :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Samalla kun tekee nuo edellä mainitut, niin suurinta osaa toimenpiteistä helpottaa kun ottaa koneen pois. Samalla kun kone on pois voi vaihtaa kaikki tiivisteet ja o-renkaat. Noita varten pitää ottaa tietysti kone auki. Samalla voi hoonauttaa sylinterit. Myös kampiakselin kaulat voisi hiottaa uudet laakerit tietysti paikalleen. Öljypohjan siivous kannattaa suorittaa.

Seuraavassa huollossa voikin sitten vaihtaa raitisilmasuodattimen ja vaihtaa öljyt.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin