Onni onnettomuudessa (kai) eli kyseinen letku alkoi vuotamaan 50 metriä ennen duunin parkkipaikkaa. Glykolin ihana tuoksu ehti juuri ja juuri sieraimiin. Letkussa oli noin 5 millin levyinen vekki (heti lohkossa olevan huulloksen jälkeen). Nestettä tuli ulos ehkä desi.
Onko tämä (lisään kohta kuvan) se kuuluisa lämppäriltä tuleva letku, eli lähtee lohkon päästä (n. 90 ast kulma) ja menee "tulipellin" läpi jonnekin akvaarion puolelle. Letku (tilattu) maksoi noin 24€, mutta mitähän mahtaa maksaa asennus, itse kun en osaa. Kokemuksia kyseisestä ihanuudesta kaipailisin.
Voi olla aiheellista ajella kotiinpäin aika rauhallisesti ja ehkä jopa paisuntasäiliön korkki löysällä. Kanisterillisesta hätävaravettä ei varmaankaan myöskään olisi haittaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jep jep, saattaapi jäädä auton käyttö vähiin, sillä hovikorjaajista toinen lomalla ja toisella kiireitä. Nämä "suuret" liikkeet olen jättänyt väliin jo pelkästään hintapoliitikan takia.
Missäs päin se Kanervan Erkki vaikuttaa, jos sieltä kysyisi seuraavaksi tai sitten mikälin joku ko homman osaava foorumilainen haluaa tienata 50€ niin voi ottaa yv:llä yhteyttä.
heikki.rantalaiho kirjoitti:Kosahti ihan samasta kohtaa minultakin letku pari kuukautta takaperin. Vaihtoon meni aikaa ensikertalaiselta about 15min...
samoin minulla..vaihtoon meni tosiaan n. 15 min! Laitoin vanhemman tontun putken ku en siihen hätään tota uudemman mallista saanut! Piti vähä lyhentää sitä mut paikalleen meni ihan hyvin!
[quote="Hane_81]
samoin minulla..vaihtoon meni tosiaan n. 15 min! Laitoin vanhemman tontun putken ku en siihen hätään tota uudemman mallista saanut! Piti vähä lyhentää sitä mut paikalleen meni ihan hyvin![/quote]
Kuin myös, sain PCS:tä purkutonnarista vanhan letkun lainaan, kun ei ollut uutta suoraan hyllyssä. Elikkä kahteen kertaan jouduin siis ko letkun vaihtamaan, mutta ei tosiaankaan mikään paha homma
Kiitoksia vihjeistä. Meneekö se vaihto-operaatio suunnilleen näin: Akvaarion väliseinä irti -> letku irti -> uusi tilalle -> väliseinä kiinni. Onko sen väliseinän kanssa muuta kuin ruuvit auki eli miten noiden läpivientien kanssa. Kuinka paljon pitää varata pakkasnestettä tilalle. Eräästä korjaamosta kerrottiin letkun vaihtoo kuluvan 2 h Olisikohan ymmärtänyt jotain väärin meikäläisen ontuvasta vian kuvauksesta, meinaan jos ensikertalainenkin tekee sen 15 minuutissa. Mainittakoon, että kyseinen korjaamo EI harrasta asiakkaan kusetusta.
OT: Taidan laittaa tilaukseen jo DI-kasetin, pa-pumpun ja lämppärin puhaltimen moottorin, ovat kuitenkin seuraavana vuorossa. Autolla "lasissa" nyt 190 tkm....
Jarmo900 kirjoitti:OT: Taidan laittaa tilaukseen jo DI-kasetin, pa-pumpun ja lämppärin puhaltimen moottorin, ovat kuitenkin seuraavana vuorossa. Autolla "lasissa" nyt 190 tkm....
Pistä samaan pakettiin vielä kampuran asentotunnistin, lämppärin kenno, kytkinpaketti sekä työ- ja apusylintereiden tiivisteet, varaa-aika kansiremonttiin, molemmat kampuran stefat, poista tasapainoakselien käyttöketju tai vaihda uudet tasapainoakselien rattaat, ketju ja ohjurit, uusi laturi, vesipumppu, termostaatti ja turbo. Eiköhän noilla ala pääseen jo seuraavan öljynvaihtovälin puoleen väliin ilman suurempia lisäremontteja
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S kirjoitti:Eiköhän noilla ala pääseen jo seuraavan öljynvaihtovälin puoleen väliin ilman suurempia lisäremontteja
Varsinkin jos vaihtaa vielä kampiakselin hihnapyörän, hihnankiristimen rullineen, pyörännavat, jarrulevyt ja moottorin tukikumit sekä korjaa nyt toimivaksi luullun ilmastoinnin
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Samalla kun tekee nuo edellä mainitut, niin suurinta osaa toimenpiteistä helpottaa kun ottaa koneen pois. Samalla kun kone on pois voi vaihtaa kaikki tiivisteet ja o-renkaat. Noita varten pitää ottaa tietysti kone auki. Samalla voi hoonauttaa sylinterit. Myös kampiakselin kaulat voisi hiottaa uudet laakerit tietysti paikalleen. Öljypohjan siivous kannattaa suorittaa.
Seuraavassa huollossa voikin sitten vaihtaa raitisilmasuodattimen ja vaihtaa öljyt.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11