Ohjaustehostin nukkuu pommiin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Ohjaustehostin nukkuu pommiin

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Eli mistä, syyllinen, kun pakkasesta käynnistettäessä tehostaja ei lähde mukaan vasta kuin jonkin ajan päästä. Lämpimänä toimii kuin uusi. Pumppu väljä? Auto 9000 T16 -87
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Isäni tonnarissa (-94 cse 2,3lpt) on ollut vähän samaa vikaa. Huollossa sanoivat, että vika johtunee tehostimessa jonkun venttiilin karan tahmaamisesta tai ainakin jotain sinne päin (en muista ihan tarkkaan). :oops:

Ehkä kannattaisi aluksi vaihtaa uudet öljyt tehostimeen, jos se auttaisi yhtään. :?:
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Uudet nesteet auttavat. Mun tonnarisssa huutaa vieläkin hetken kylmänä, mutta muuten ohjaustuntuma parani hurjasti.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Olen vaihtanut sinne jo kaksi kertaa Mobilin ATF 220:n mahtaako olla sitten vääräntyyppinen, kun tuntuu, että huonommaksi menee. Kun kone on lämmin, niin sitten toimii kuin unelma :?:
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Mikä olisi siihen hyvä öljy? Toi lyötiin mulle kouraan varaosaliikkeessä :?
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ASTech kirjoitti:Mikä olisi siihen hyvä öljy? Toi lyötiin mulle kouraan varaosaliikkeessä :?
Ei saa käyttää mitään muuta kun sitä saabin omaa litkua. Tulee muuten kallis remontti... :(
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Mimmi kirjoitti:Saabin oma liemi maksaa (ainakin viime vuoden puolella) noin 14e litra. Tehostimeen menee 3/4 litraa.

AAARRRGH! Mää en siis ymmärrä noita hintoja. Eikö mitään piraattiversiota olisi samasta öljystä ts. löytyykö vastaavaa öljyä varaosaliikkeen hyllyiltä. Tuskin kukaan sheikki keittelee mitään pelkkiin Saabeihin :D

BTW. toi hinta kyllä selittyis sillä :roll:
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Mimmi kirjoitti:Ei löydy mistään tarvikelaarista. Piirimyyjän varaosatiskille matkasi siis suuntautuu.
Auts. Mutta kiitos erittäin tärkeitä tiedoista vastanneille. Pelkkä öljyn vaihto kuitenkin peittoaa ohjausvaihteen + pumpun + öljyjen vaihdon :lol:
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Niin, tähän voisi jatkoksi kysyä hyväksi havaittuja konsteja ko. öljyn vaihtamiseksi. Kallista öljyä ei viitsisi juoksuttaa yhtään läpi turhaan.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Mimmi kirjoitti:Helppo homma.
1. Ota pienempi letku irti säiliön pohjasta ja laita se sopivaan valutusastiaan (vetoisuus väh. 1 litra).
2. Nosta etupyörät ylös
3. Käynnistä moottori ja anna tyhjentyä astiaan käännellen hitaasti rattia ääriasennosta toiseen.
SAMMUTA MOOTTORI HETI KUN NESTEEN TULO LAKKAA

4. Laita letku takaisin
5. Kaada H I T A A S T I uutta lientä säiliöön, jotta ilma tulee pois
6. Kääntele rattia ääriasennosta toiseen hitaasti samalla lisäten lientä, jotta ilma tulee pois
7. Käynnistä moottori ja tarkista, ettei nestepinta enää vajoa, täytä tarvittaessa.
8. Laske etupää alas.
9. Korkkaa asennusolut.
LOL@kohta9 Parhaat huolto-ohjeet sitten vähään aikaan.
Viimeksi muokannut ASTech, Ma Tammi 26, 2004 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Helppo homma.
1. Ota pienempi letku irti säiliön pohjasta ja laita se sopivaan valutusastiaan (vetoisuus väh. 1 litra).
2. Nosta etupyörät ylös
3. Käynnistä moottori ja anna tyhjentyä astiaan käännellen hitaasti rattia ääriasennosta toiseen.
SAMMUTA MOOTTORI HETI KUN NESTEEN TULO LAKKAA

4. Laita letku takaisin
5. Kaada H I T A A S T I uutta lientä säiliöön, jotta ilma tulee pois
6. Kääntele rattia ääriasennosta toiseen hitaasti samalla lisäten lientä, jotta ilma tulee pois
7. Käynnistä moottori ja tarkista, ettei nestepinta enää vajoa, täytä tarvittaessa.
8. Laske etupää alas.
9. Korkkaa asennusolut.
Tosimiehen versioon pitäisi laittaa kyllä kohdat 1.1, 1.2, 2.1, 2.2 jne... jokaiseen korkkaa asennusolut. Siten että ensimmäinen mäyräkoira (ei karkeakarvainen vaan esim Koff) olisi kulunut kohtaan 4 mennessä. Tämän jälkeen kohdassa 3.jotain siirryttäisiin emännän iloksi sisätiloihin nauttimaan seuraava mäyräkoira, mukana seuraisi luonnollisesti koko omakotiyhdistyksen äijäkööri, jonka autoremontti ja olut on magneetin omaisesti kiskonut pihaan. Auto siis jäisi pukeille ilman tehostinöljyjä. Seuraavassa kohdassa ja seuraavana aamuna lähdetään hakemaan korjaussarjaa tai virityssarjaa, kunnosta riippuen, ja temutaan autoa alas pukeilta niin että se lopuksi tipahtaa ja pukit runttaa pohjan länään. Startataan auto ilman öljyjä ja rikotaan tehostin, jonka jälkeen auto hinautetaan korjaamolle ja haetaan taksilla muutama mäyräkoira suruun.

Ja näin ei ole minulle koskaan käynyt... paitsi pienenä poikana Talbotin vaihdelaatikko rempan kanssa... muuten meni hyvin mutta asennusoluita meni hieman liikaa ja stefat vähän vinksalleen ja öljyt yön aikana ketoon... kavereitakin saattoi olla neuvomassa (lue olutta juomassa) liikaa...seuraavan aamun korjaussarjan haku johti uuteen vaihteistoremppaan :evil:

-J-

Menipäs off topiciksi
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Isukku oli menny lisäämään just tuota Mobilin ATF 220 öljyä kun oli vajunut. Ja tuota ne oli sit varaosaliikkeessä myynyt. Onko miten vaarallista kun on seassa tuota öljyä? Pitäisikö ensitilassa vaihtaa Saabin öljyt siihen? Liittyykös tuohon vaihtoon tehostimen rikkoutumisen mahdollisuus. Nyt ei ole mitään vikaa. Mitäs sieltä menee mäsäksi väärillä öljyillä?
Vastaa Viestiin