Ohjaustehostin nukkuu pommiin
Ohjaustehostin nukkuu pommiin
Eli mistä, syyllinen, kun pakkasesta käynnistettäessä tehostaja ei lähde mukaan vasta kuin jonkin ajan päästä. Lämpimänä toimii kuin uusi. Pumppu väljä? Auto 9000 T16 -87
Isäni tonnarissa (-94 cse 2,3lpt) on ollut vähän samaa vikaa. Huollossa sanoivat, että vika johtunee tehostimessa jonkun venttiilin karan tahmaamisesta tai ainakin jotain sinne päin (en muista ihan tarkkaan).
Ehkä kannattaisi aluksi vaihtaa uudet öljyt tehostimeen, jos se auttaisi yhtään.![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ehkä kannattaisi aluksi vaihtaa uudet öljyt tehostimeen, jos se auttaisi yhtään.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Mimmi kirjoitti:Saabin oma liemi maksaa (ainakin viime vuoden puolella) noin 14e litra. Tehostimeen menee 3/4 litraa.
AAARRRGH! Mää en siis ymmärrä noita hintoja. Eikö mitään piraattiversiota olisi samasta öljystä ts. löytyykö vastaavaa öljyä varaosaliikkeen hyllyiltä. Tuskin kukaan sheikki keittelee mitään pelkkiin Saabeihin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
BTW. toi hinta kyllä selittyis sillä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
LOL@kohta9 Parhaat huolto-ohjeet sitten vähään aikaan.Mimmi kirjoitti:Helppo homma.
1. Ota pienempi letku irti säiliön pohjasta ja laita se sopivaan valutusastiaan (vetoisuus väh. 1 litra).
2. Nosta etupyörät ylös
3. Käynnistä moottori ja anna tyhjentyä astiaan käännellen hitaasti rattia ääriasennosta toiseen.
SAMMUTA MOOTTORI HETI KUN NESTEEN TULO LAKKAA
4. Laita letku takaisin
5. Kaada H I T A A S T I uutta lientä säiliöön, jotta ilma tulee pois
6. Kääntele rattia ääriasennosta toiseen hitaasti samalla lisäten lientä, jotta ilma tulee pois
7. Käynnistä moottori ja tarkista, ettei nestepinta enää vajoa, täytä tarvittaessa.
8. Laske etupää alas.
9. Korkkaa asennusolut.
Viimeksi muokannut ASTech, Ma Tammi 26, 2004 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tosimiehen versioon pitäisi laittaa kyllä kohdat 1.1, 1.2, 2.1, 2.2 jne... jokaiseen korkkaa asennusolut. Siten että ensimmäinen mäyräkoira (ei karkeakarvainen vaan esim Koff) olisi kulunut kohtaan 4 mennessä. Tämän jälkeen kohdassa 3.jotain siirryttäisiin emännän iloksi sisätiloihin nauttimaan seuraava mäyräkoira, mukana seuraisi luonnollisesti koko omakotiyhdistyksen äijäkööri, jonka autoremontti ja olut on magneetin omaisesti kiskonut pihaan. Auto siis jäisi pukeille ilman tehostinöljyjä. Seuraavassa kohdassa ja seuraavana aamuna lähdetään hakemaan korjaussarjaa tai virityssarjaa, kunnosta riippuen, ja temutaan autoa alas pukeilta niin että se lopuksi tipahtaa ja pukit runttaa pohjan länään. Startataan auto ilman öljyjä ja rikotaan tehostin, jonka jälkeen auto hinautetaan korjaamolle ja haetaan taksilla muutama mäyräkoira suruun.Helppo homma.
1. Ota pienempi letku irti säiliön pohjasta ja laita se sopivaan valutusastiaan (vetoisuus väh. 1 litra).
2. Nosta etupyörät ylös
3. Käynnistä moottori ja anna tyhjentyä astiaan käännellen hitaasti rattia ääriasennosta toiseen.
SAMMUTA MOOTTORI HETI KUN NESTEEN TULO LAKKAA
4. Laita letku takaisin
5. Kaada H I T A A S T I uutta lientä säiliöön, jotta ilma tulee pois
6. Kääntele rattia ääriasennosta toiseen hitaasti samalla lisäten lientä, jotta ilma tulee pois
7. Käynnistä moottori ja tarkista, ettei nestepinta enää vajoa, täytä tarvittaessa.
8. Laske etupää alas.
9. Korkkaa asennusolut.
Ja näin ei ole minulle koskaan käynyt... paitsi pienenä poikana Talbotin vaihdelaatikko rempan kanssa... muuten meni hyvin mutta asennusoluita meni hieman liikaa ja stefat vähän vinksalleen ja öljyt yön aikana ketoon... kavereitakin saattoi olla neuvomassa (lue olutta juomassa) liikaa...seuraavan aamun korjaussarjan haku johti uuteen vaihteistoremppaan
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-J-
Menipäs off topiciksi
Isukku oli menny lisäämään just tuota Mobilin ATF 220 öljyä kun oli vajunut. Ja tuota ne oli sit varaosaliikkeessä myynyt. Onko miten vaarallista kun on seassa tuota öljyä? Pitäisikö ensitilassa vaihtaa Saabin öljyt siihen? Liittyykös tuohon vaihtoon tehostimen rikkoutumisen mahdollisuus. Nyt ei ole mitään vikaa. Mitäs sieltä menee mäsäksi väärillä öljyillä?