Outo paineongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Outo paineongelma

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Hei.
Tänään huomasin seuraavaa, kiihdytyksessä paineet nousevat karvan verran
enemmän kuin aikaisemmin, mutta VAIN kerran!??
Sen jälkeen joutuu laskemaan kaasun pois ja sit taas paineet nousee kerran.
Vaihdoin tulpat ja tankkasin 98a tankkiin mutta ongelma jatkuu!
Mikä mahtaa olla tälläkertaa vikana?
Eli, paineet päälle 1 bar ja samantien vakiopaineisiin...
Voiko magneettiventtiili oireilla noin?
Bybass tarkastettu.
Kiitos
Auto on 1996vm saab9000CSE, 2.0l.

edit.
Välillä pysyy paineet aloillaan ja eivät huoju.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

APUA!!
Kukkuu... :D
Onko täällä guruja paikalla???
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Vastaanpa ennenku gurut kerkee, mankkuvena tai hukkis takkuilee.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Tänään saan testattua uudella mankkuvenalla (itsekorjaama) :D
Oireileeko takkuileva hukkaportti noin?
Kun fuelcuttia ei kuitenkaan tule!!
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Tänään saan testattua uudella mankkuvenalla (itsekorjaama) :D
Oireileeko takkuileva hukkaportti noin?
Kun fuelcuttia ei kuitenkaan tule!!
Hyvin epätodennäköistä, että olisi vikaa hukkaportissa.

Yleisin vikatyyppi hukkaportissa lienee akselin nivelen jumiminen, jolloin paineet nousee hallitsemattomasti fuel-cuttiin tai sitten nivelen lukituksen pettäminen, jolloin paineet ei nouse oikeastaan ollenkaan.
900C -86
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Siis voiko hukkaportti jumia ilman että menee fuelcuttiin asti???
Mitenkäs tuon voi sitten korjata? Ei kehtais putkolaan tuon takia autoa viedä...
Tai sit heitän tuon lastun veke ja ajelen vakiolla.... :?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

No voi se hukkiksen tanko jumitella siellä kellossa, jolloin aukeaminen on hieman hitaampaa..

Työkaverini moitti pikkut:ssään tätä ominaisuutta joskus, kesken ohitusten tuli fuelcuttia kun ahdot karkasivat..

CRC:tä hukkiksen kelloon ja renkuttaa tankoa vähän (mutta varoo, ettei hukkiksen kellon kalvo repeä)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Siis voiko hukkaportti jumia ilman että menee fuelcuttiin asti???
Mitenkäs tuon voi sitten korjata? Ei kehtais putkolaan tuon takia autoa viedä...
Tai sit heitän tuon lastun veke ja ajelen vakiolla.... :?
Kyllä vahvasti kuulostaa mankkuventtiilin toimintahäiriöltä. Voihan olla, että kyse on myös nakutuksesta johtuen bensapulasta, mutta senkin pitäisi pudottaa ahtoja portaittain. Joskaan viriboxeien toiminnasta en sitten tiedä...

Joitain yhtäläisyyksiä olen nähnyt ja kuullut, että viriboxien kanssa mankkuventtiilien toimintaikä olisi vakiota lyhyempi...tiedä sitten.

Mitä olen kuullut ja tavannut taasen hukkaporteista, niin toiminta on ollut juurikin sitä, että joko toimii tai sitten ei. Takertelulla luusi ahtojen toiminnan olevan joka suuntaan vähän epämääräistä.
900C -86
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Siis siitä reijästä sisään sitä crctä josta lähtee tuo letku magneettiventtiilille?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Siis siitä reijästä sisään sitä crctä josta lähtee tuo letku magneettiventtiilille?
Elä turhaan sitä irroita, laita siitä tangon ja kellon kuoren välistä vaan.. Siellä se kanitus on, jos jossain.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

ASTech kirjoitti:
Lobo_Earthworm kirjoitti:Tänään saan testattua uudella mankkuvenalla (itsekorjaama) :D
Oireileeko takkuileva hukkaportti noin?
Kun fuelcuttia ei kuitenkaan tule!!
Hyvin epätodennäköistä, että olisi vikaa hukkaportissa.

Yleisin vikatyyppi hukkaportissa lienee akselin nivelen jumiminen, jolloin paineet nousee hallitsemattomasti fuel-cuttiin tai sitten nivelen lukituksen pettäminen, jolloin paineet ei nouse oikeastaan ollenkaan.
Niinpä... yleisin mutta sehän ei sovikkaan tähän oireeseen. Hukkiksessa voi myös takerrella se pakopesän läpimeno reikä josta menee se läpän akseli. Ja sitä ajoin tuolla takaa. Näitäkin on ollut ja oireet on olleet juuri tuollaiset. eli tarttuu siihen kiinni asentoon ja kun nytkähtää liikkeelle niin taasen toimii kunnes on vähän aikaa kiinni asennossa.

Mutta sillee...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Kiitoksia vastauksista.
Ajoin putkolalle ja hain uuden mankkuventtiilin takuuseen, vika näyttäisi olevan siinä, tai sitten ei.. Mutta nyt tuntuu toimivan..
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Vastaa Viestiin