saab 9000 cs -92 ruostuuko?
saab 9000 cs -92 ruostuuko?
Tervehdys!
Ruostuuko tämän vuosimallin
saabit,niinkuin aiemmat ysitonniset 89-90, mitä itselläni joskus oli.?
kiitos!
Ruostuuko tämän vuosimallin
saabit,niinkuin aiemmat ysitonniset 89-90, mitä itselläni joskus oli.?
kiitos!
Alkuperäiseen kysymykseen viitaten, CS-koriset ja uudemmat CD-koriset (matalakeula) kyllä ruostuvat. Mutta aivan eritavalla verrattuna vanhoihin sinkitsemättömiin. Huomattavasti vähemmän siis.
Tuo tuulilasin reunus tosiaan vaikuttaisi olevan jonkinlainen arka paikka. Ja tietysti ovien alareunat kivenhakkaumien jäljiltä.
Tuo tuulilasin reunus tosiaan vaikuttaisi olevan jonkinlainen arka paikka. Ja tietysti ovien alareunat kivenhakkaumien jäljiltä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Moi,
Sinkityksestä:
-olen ymmärtänyt sinkityksen olevan CS-tonnarissa vain alustassa eli koko koria ei olisi sinkitty...viisaammat korjatkoon
Veikkaisin, ettei pelkkä sinkitys ole helpottanut ruostetilannetta, vaan myös 90 (91?)-vuonna tulleet kynnyskotelon koko pitkät muovihelmat/suojamuovit ovat vähentäneet kynnyskoteloiden ruostumista.
Osin kirjoittamani ruostepaikkojen tsekkauslista (to 24.11.2005 ap):
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31302
-Make
Sinkityksestä:
-olen ymmärtänyt sinkityksen olevan CS-tonnarissa vain alustassa eli koko koria ei olisi sinkitty...viisaammat korjatkoon
Veikkaisin, ettei pelkkä sinkitys ole helpottanut ruostetilannetta, vaan myös 90 (91?)-vuonna tulleet kynnyskotelon koko pitkät muovihelmat/suojamuovit ovat vähentäneet kynnyskoteloiden ruostumista.
Osin kirjoittamani ruostepaikkojen tsekkauslista (to 24.11.2005 ap):
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31302
-Make
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Ruosteetonta autoa ei ole olemassakaan, se on fakta!
Ja asiaan, omissani on ollut ruosteessa tunkinkorvakkeet ja pohja siitä lähistöltä, kun on massaus lähtenyt käveleen. Päälipelleistä ruostuu ainakin kaaret helposti ja bensatankinläppä. Tietysti myös nuo hoitamattomat kiveniskut on pahoja. Omat kokemukset pohjautuu -94 ja -96 CS:ään.
Ja asiaan, omissani on ollut ruosteessa tunkinkorvakkeet ja pohja siitä lähistöltä, kun on massaus lähtenyt käveleen. Päälipelleistä ruostuu ainakin kaaret helposti ja bensatankinläppä. Tietysti myös nuo hoitamattomat kiveniskut on pahoja. Omat kokemukset pohjautuu -94 ja -96 CS:ään.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Semmonen kutina olisi että niissä on sinkitty myöskin pellit, nimittäin
95 cse:ssÄ oli kiveniskeytymien kohdalla nokkapellissä maali
kokonaan poissa talven yli ilman että ruostui kyseisestä paikasta. Pelti paistoi läpi muttei ruostunut, nykyään korjattu.
95 cse:ssÄ oli kiveniskeytymien kohdalla nokkapellissä maali
kokonaan poissa talven yli ilman että ruostui kyseisestä paikasta. Pelti paistoi läpi muttei ruostunut, nykyään korjattu.

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edellinen Saabini oli juuri 9000 CS -92.
Siihen ei kyllä ruostetta tullut mihinkään muualle, kuin ovien alatiivisteitten alle , sisäpuolelle. Ja siihenkin vähän, sellaista rusketusta.
Myös kuskin oven koristelistan saumassa oli aivan pieni häivähdys.
Muuten ei autossa ruostetta ollut.
Ja pohja oli todella hyvässä kunnossa, se taitaakin tonnareissa olla tyypillistä.
Eli ei ainakaan mulla -92 CS ottanut pahasti ruostetta.
Siihen ei kyllä ruostetta tullut mihinkään muualle, kuin ovien alatiivisteitten alle , sisäpuolelle. Ja siihenkin vähän, sellaista rusketusta.
Myös kuskin oven koristelistan saumassa oli aivan pieni häivähdys.
Muuten ei autossa ruostetta ollut.
Ja pohja oli todella hyvässä kunnossa, se taitaakin tonnareissa olla tyypillistä.
Eli ei ainakaan mulla -92 CS ottanut pahasti ruostetta.
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Aikaisemminkin on ollut juttua CS:n katon kukkivista saumoista (varsinkin kattotelineiden kiinnitysreikien kohdalla). Ruosteenestoliikkeen omistajallekin paikka oli tuttu. Listat pois, ruostetta ei vielä ollut (onneksi) ja Dinitrolin ML+Metallic myrkyt päälle. Alkuperäiset listat olivat kattotelineiden kohdilta rupsahtaneet, mutta tuoreemmat löytyi (kiitokset Suorsan Kimmolle). Yllättävän uuden näköiseksi ja tuntuiseksi sai käytetytkin listat muutamalla muovin/kumin käsittelyaineella.
EDIT: Niiden ruosteenestoaineiden tulisi kuivua hyvin ennen listan laittoa takaisin, muuten gummi pehmenee huolella. Palautuu kylla ajan kanssa muotoonsa
EDIT: Niiden ruosteenestoaineiden tulisi kuivua hyvin ennen listan laittoa takaisin, muuten gummi pehmenee huolella. Palautuu kylla ajan kanssa muotoonsa