9000 2.3 turbo laatikon purku
9000 2.3 turbo laatikon purku
Eli pitäiskö laatikon kopan nousta pois paikaltaan ilman ulosvetäjiä,kun pääty kansi on pois ja vitos rattaat on purettu pois?
Tuntuu tosi tiukalta,ohjari tapit olen lyönyt alas.
laakereistako se vain ahdistaa vai onko jotain niksejä?
Tuntuu tosi tiukalta,ohjari tapit olen lyönyt alas.
laakereistako se vain ahdistaa vai onko jotain niksejä?
Laatikon kuoren kyljestä sisään menevä pultti. Aika lähellä laatikon kuoren alareunaa jos laatikko on pystyssä.
Suosittelen hankkimaan korjaamokäsikirjan laatikkoremppaan.
Suosittelen hankkimaan korjaamokäsikirjan laatikkoremppaan.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Edelleen on laatikko läjäs!
Perjantaina alko laatikosta kuulua ujellusta ja kun nosti pyörän ilmaan ja pyöritti niinkuin joku olisi hyppinyt yli.
Laatikko irti,pääty auki,rattaat pois.
Pienemmän rattaan ja akselin poorit paskana myös laakeri huono.
Kumman kopan siitä pitäis nousta,kytkimen puolen vai laatikon puolen?
Pitäiskö nousta saumasta kampeamalla vai tarvitaanko vetäjiä?
Onko väliä mikä vaihde vai vapaa?
Auto on -91 manuaali.
Laatikossa olevat numerot GM 75403 ja C 46263.
Minkä hintaisia mahtaa olla toi akseli ja ratas?
Onko hyviä käytettyjä,hintaan?
ONKO MAHDOLLISTA SAADA KORJAAMOKÄSIKIRJAA MISTÄÄN?
KIIRE
Perjantaina alko laatikosta kuulua ujellusta ja kun nosti pyörän ilmaan ja pyöritti niinkuin joku olisi hyppinyt yli.
Laatikko irti,pääty auki,rattaat pois.
Pienemmän rattaan ja akselin poorit paskana myös laakeri huono.
Kumman kopan siitä pitäis nousta,kytkimen puolen vai laatikon puolen?
Pitäiskö nousta saumasta kampeamalla vai tarvitaanko vetäjiä?
Onko väliä mikä vaihde vai vapaa?
Auto on -91 manuaali.
Laatikossa olevat numerot GM 75403 ja C 46263.
Minkä hintaisia mahtaa olla toi akseli ja ratas?
Onko hyviä käytettyjä,hintaan?
ONKO MAHDOLLISTA SAADA KORJAAMOKÄSIKIRJAA MISTÄÄN?
KIIRE
Laatikon koppa nousee irti kytkinkopasta. Ilman ulosvetäjää ei irtoa, ulosvetäjällä pitää vetää ulosmenevän akselin päätä vasten siten että leuat ovat kiinni laatikon kopassa (vaikka niissä 8mm ruuvinreijissä mihin pääty tulee kiinni). Ulosvetäjä sen takia että sieltä tulee mukana ulosmenevän akselin päätylaakeri.Kumman kopan siitä pitäis nousta,kytkimen puolen vai laatikon puolen?
Pitäiskö nousta saumasta kampeamalla vai tarvitaanko vetäjiä?
Käy kysymässä vaikka paikallisesta SAAB-huollosta lainaan. Kiltisti pyytäen ja hyvällä tuurilla voivat vaikka antaakin. Ilman kirjaa voit unohtaa sen lootan korjaamisen.ONKO MAHDOLLISTA SAADA KORJAAMOKÄSIKIRJAA MISTÄÄN?
Lisäksi tarpeen on vino pino ulosvetäjiä, sopivia putkenpätkiä laakerointiin ynnä muita työkaluja. Kirjassa on luettelo tarvittavista roippeista, purkaminen onnistuu kyllä erilaisten ulosvetäjien kanssa mutta kokoaminen ei.
Jos oikein käsitin niin boori on mössönä ulosmenevän akselin päästä eli viidennen vaihteen kalustus on murusina. Ulosmenevä akseli tuohon laatikkoon saattaa olla *todella* kallis saabilla, ainakin -93 aeron (1:3.61 välitys) akselin hinta taisi olla noin 550 egee. uudempaan FM-laatikkoon samainen akseli maksaa noin 150 egee. Saattaisi olla kannattavaa etsiskellä ehjää lootaa...Minkä hintaisia mahtaa olla toi akseli ja ratas?