Saab hyytyi moottoritielle
-
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
Saab hyytyi moottoritielle
...ja pahimpaan paluuruuhka-aikaan sunnuntaina kello viiden jälkeen...
Kauniimpi puolisko oli poikien kanssa palaamassa mummolasta. Auto kulki kivasti, jopa niin kivasti, että jossain hämeenkyrön tietämillä poliisi pääsi kirjoittamaan sakkolapunkin reippaasta menosta.
Sitten vajaa sata kilometriä myöhemmin auto alkoi nykimään ja lopulta kulki niin huonosti, että emon oli pakko pysäyttää motarille lempäälän kohdalle. Auto oli käynyt vielä jonkin aikaa tyhjäkäyntiä, mutta lopulta sammui.
Olin juuri kiinnittämässä viikonlopun "asennus-vapaan" aikana korjaamaani toiseen tonnariin takapuskuria, kun suruviesti toisen rakkaani hyytymisestä kiiri puhelimeeni. Ei siinä muuta, kun kilvet pikapikaa kiinni ja matkaan.
Vähän jännitti lähteä täysin tuntematomalla autolla pelastusretkelle, mutta ei siinä muukaan auttanut, perhe piti saada kotiin.
Uusi tuttavuus toimi ihan moitteettomasti. Kun saavuin paikan päälle, ei auttanut muu, kuin heittää hinausköysi kiinni ja toivoa, että akussa riittäisi virtaa kotiin asti. Päästiin ehkä kaksi-kolme kilometriä, kun huomasin, että hinattavan auton valot oli jo himmuneet, eikä pyyhkijätkään jaksaneet enään pyyhkiä kuraista lasia. Päätimme muuttaa suunnitelmaa auton kotiin hinaamisesta ja jatkoimme matkaa Pirkanhovin parkkipaikalle.
Sitten vaan auto tyhjäksi kaikista tavaroista ja sinne jäi paronin punainen kulkine odottelemaan parempia aikoja...
Nyt mietin, että lähdenkö hakemaan autoa suosiolla trailerilla, vai ottaakko matkaan täysi akku ja hinata se 75 kilometriä. Vai olisikohan vika paikallistettavissa/korjattavissa paikan päällä ?
Yritin käynnistää autoa vielä ennen hinausta, mutta heikoin tuloksin. Pientä "lupailua" oli, mutta käyntiin se ei suostunut pärähtämään. Akku tyhjeni sitten yllättävän nopeasti, joka voisi viitata johonkin laturivikaan. Toisaalta käynnistysyritykset ja valot päällä hinaus saattoivat syödä akun, joka ei ollut muutenkaan enään ihan uusi. Toinen vois olla tietysti tuo IMMu, jota olen hieman epäillyt loivien ahtovaikeuksien takia. Bensapumpun vaihdoin juuri viikko sitten, tosin käytettyyn, mutta ainakin se kuulosti melko terveeltä...
Laturia ei oikeen viittis alkaa vaihtamaan/korjaamaan näillä räntäsateilla parkkipaikalla, mutta IMMun pystyis kyllä testaamaan ehjällä. Pannaanpa hankintalistalle...
Jos tulee jotain mieleen, mitä olis hyvä tsekata, niin nyt olis hyvät neuvot kalliit, pitänee lähteä viimeistään torstaina hakureissulle.
Kauniimpi puolisko oli poikien kanssa palaamassa mummolasta. Auto kulki kivasti, jopa niin kivasti, että jossain hämeenkyrön tietämillä poliisi pääsi kirjoittamaan sakkolapunkin reippaasta menosta.
Sitten vajaa sata kilometriä myöhemmin auto alkoi nykimään ja lopulta kulki niin huonosti, että emon oli pakko pysäyttää motarille lempäälän kohdalle. Auto oli käynyt vielä jonkin aikaa tyhjäkäyntiä, mutta lopulta sammui.
Olin juuri kiinnittämässä viikonlopun "asennus-vapaan" aikana korjaamaani toiseen tonnariin takapuskuria, kun suruviesti toisen rakkaani hyytymisestä kiiri puhelimeeni. Ei siinä muuta, kun kilvet pikapikaa kiinni ja matkaan.
Vähän jännitti lähteä täysin tuntematomalla autolla pelastusretkelle, mutta ei siinä muukaan auttanut, perhe piti saada kotiin.
Uusi tuttavuus toimi ihan moitteettomasti. Kun saavuin paikan päälle, ei auttanut muu, kuin heittää hinausköysi kiinni ja toivoa, että akussa riittäisi virtaa kotiin asti. Päästiin ehkä kaksi-kolme kilometriä, kun huomasin, että hinattavan auton valot oli jo himmuneet, eikä pyyhkijätkään jaksaneet enään pyyhkiä kuraista lasia. Päätimme muuttaa suunnitelmaa auton kotiin hinaamisesta ja jatkoimme matkaa Pirkanhovin parkkipaikalle.
Sitten vaan auto tyhjäksi kaikista tavaroista ja sinne jäi paronin punainen kulkine odottelemaan parempia aikoja...
Nyt mietin, että lähdenkö hakemaan autoa suosiolla trailerilla, vai ottaakko matkaan täysi akku ja hinata se 75 kilometriä. Vai olisikohan vika paikallistettavissa/korjattavissa paikan päällä ?
Yritin käynnistää autoa vielä ennen hinausta, mutta heikoin tuloksin. Pientä "lupailua" oli, mutta käyntiin se ei suostunut pärähtämään. Akku tyhjeni sitten yllättävän nopeasti, joka voisi viitata johonkin laturivikaan. Toisaalta käynnistysyritykset ja valot päällä hinaus saattoivat syödä akun, joka ei ollut muutenkaan enään ihan uusi. Toinen vois olla tietysti tuo IMMu, jota olen hieman epäillyt loivien ahtovaikeuksien takia. Bensapumpun vaihdoin juuri viikko sitten, tosin käytettyyn, mutta ainakin se kuulosti melko terveeltä...
Laturia ei oikeen viittis alkaa vaihtamaan/korjaamaan näillä räntäsateilla parkkipaikalla, mutta IMMun pystyis kyllä testaamaan ehjällä. Pannaanpa hankintalistalle...
Jos tulee jotain mieleen, mitä olis hyvä tsekata, niin nyt olis hyvät neuvot kalliit, pitänee lähteä viimeistään torstaina hakureissulle.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla on aina taskussa tai autossa tuo Tapiolan vakuutuskortti.
Viimeksi kun tonnarini sammui keskustaan, soitin Hinausyhtiöön ja se vei käden käänteessä Tonnarini tallimme eteen.
Simppeliä, kun on vakuutus. Täytyyhän sieltäkin ottaa joskus maksuistaan hyödyn.
Viimeksi kun tonnarini sammui keskustaan, soitin Hinausyhtiöön ja se vei käden käänteessä Tonnarini tallimme eteen.
Simppeliä, kun on vakuutus. Täytyyhän sieltäkin ottaa joskus maksuistaan hyödyn.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
vakuutus
Jep. Yritin itse asiassa saada selville Pohjantähden 24 h palvelunumeroa, mutta ainakaan numerotiedustelu ei semmoista löytänyt. Tänään katselin noita viimeksi tulleita vakuutusyhtiön papereita, niin SIELLÄHÄN OLI ISO KELTAINEN LAPPU mukana, josta tuo numero olisi löytynyt.
Ihmettelen vaan vieläkin, että miksi numerotiedustelu ei sitä löytänyt...
No, soittelen huomenna ja kysyn, toimiiko homma vielä "takautuvasti", koska matka on edelleen keskeytyneenä -ainakin auton osalta !
Ainoa huono puoli siinä on se, että yleensähän autoa ei hinata kotipihaan, vaan lähimmän huollon pihaan...ellei matka satu olemaan yhtä pitkä.
Ihmettelen vaan vieläkin, että miksi numerotiedustelu ei sitä löytänyt...
No, soittelen huomenna ja kysyn, toimiiko homma vielä "takautuvasti", koska matka on edelleen keskeytyneenä -ainakin auton osalta !
Ainoa huono puoli siinä on se, että yleensähän autoa ei hinata kotipihaan, vaan lähimmän huollon pihaan...ellei matka satu olemaan yhtä pitkä.
Ei se DI:kään takuulappu paljoa lämmitä, kun on tiettömän taipaleen päässä missä ei känny kuulu.Mäksä kirjoitti:entä voisko syynä olla DI tai polttoainepumppu? itellä teki tota vikaa kun DI posahti, viikkoa myöhemmin meni polttoainepumppu ja samat oli oireet

Ei vaan hiton hyvä auto tonnari on ollut viimeiset yli 15V.
Vaan taidan vaihteeksi vaihtaa toiseen ruottalaiseen.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: vakuutus
noinhan ne sanovat vakuutusehdoissa, mutta hinausfirmat ovat joustavampia. heille riittää vakuutuskortin numero.Punainen paroni kirjoitti:Jep.
Ainoa huono puoli siinä on se, että yleensähän autoa ei hinata kotipihaan, vaan lähimmän huollon pihaan...ellei matka satu olemaan yhtä pitkä.
Loput voi sopia hinaajan kanssa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7796
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kurkkaas tuonne SAAB vs. tämä toinen Ruotsalais merkki..Kurko kirjoitti:Ei se DI:kään takuulappu paljoa lämmitä, kun on tiettömän taipaleen päässä missä ei känny kuulu.Mäksä kirjoitti:entä voisko syynä olla DI tai polttoainepumppu? itellä teki tota vikaa kun DI posahti, viikkoa myöhemmin meni polttoainepumppu ja samat oli oireet![]()
Ei vaan hiton hyvä auto tonnari on ollut viimeiset yli 15V.
Vaan taidan vaihteeksi vaihtaa toiseen ruottalaiseen.

http://www.ake.fi/pdf/recallM1.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
Se niistä hinauksista...
Eli soitto vakuutusyhtiöön palautti taas vanhoilla loistoautoilla ajelevan kansalaisen maan pinnalle. Auto oli 11 vuotta liian vanha. Niin, täytti hetki sitten 21 vuotta
Auto saisi olla max 10 vee, että tuo hinauspalvelu kuuluisi kaskon piiriin...
Kyllä Saabeille tars tehä ihan oma taulukko, vastaahan toi nyt 425 tkm ajettunakin uudenkarheita Nippon-Kippon-kinnereitä, eikö
Voip olla, että huomenna joutuu lähtä morjenstamaan autoa, jos se haluis tulla jo kotiin
Di:stä ei oo tossa onneks vaivaa. Tää uurempi viikonloppuna kasattu sisältää k.o. kynttilöiden ohjaimen.

Kyllä Saabeille tars tehä ihan oma taulukko, vastaahan toi nyt 425 tkm ajettunakin uudenkarheita Nippon-Kippon-kinnereitä, eikö

Voip olla, että huomenna joutuu lähtä morjenstamaan autoa, jos se haluis tulla jo kotiin

Di:stä ei oo tossa onneks vaivaa. Tää uurempi viikonloppuna kasattu sisältää k.o. kynttilöiden ohjaimen.
Re: Se niistä hinauksista...
Sen verran vaan olen tässä viimeaikoina todennut että, useammin näitä Saabeja ja ranskiksia tienposkessa nykyisin näkee, kun nipponeita, tiedä sitten mistä se johtuu mutta tää on vaan mutu....Punainen paroni kirjoitti:Eli soitto vakuutusyhtiöön palautti taas vanhoilla loistoautoilla ajelevan kansalaisen maan pinnalle. Auto oli 11 vuotta liian vanha. Niin, täytti hetki sitten 21 vuottaAuto saisi olla max 10 vee, että tuo hinauspalvelu kuuluisi kaskon piiriin...
Kyllä Saabeille tars tehä ihan oma taulukko, vastaahan toi nyt 425 tkm ajettunakin uudenkarheita Nippon-Kippon-kinnereitä, eikö![]()
Voip olla, että huomenna joutuu lähtä morjenstamaan autoa, jos se haluis tulla jo kotiin![]()
Di:stä ei oo tossa onneks vaivaa. Tää uurempi viikonloppuna kasattu sisältää k.o. kynttilöiden ohjaimen.

Eikä tästä herneitä henkityselimeen...
Re: Se niistä hinauksista...
Oon itsekin meinannut lähteä vaihtaa ton Ifin vakuutuksen toiseen yhtiöön juuri tuosta samasta syystä.Punainen paroni kirjoitti:Eli soitto vakuutusyhtiöön palautti taas vanhoilla loistoautoilla ajelevan kansalaisen maan pinnalle. Auto oli 11 vuotta liian vanha. Niin, täytti hetki sitten 21 vuottaAuto saisi olla max 10 vee, että tuo hinauspalvelu kuuluisi kaskon piiriin...
Kyllä Saabeille tars tehä ihan oma taulukko, vastaahan toi nyt 425 tkm ajettunakin uudenkarheita Nippon-Kippon-kinnereitä, eikö![]()
Voip olla, että huomenna joutuu lähtä morjenstamaan autoa, jos se haluis tulla jo kotiin![]()
Di:stä ei oo tossa onneks vaivaa. Tää uurempi viikonloppuna kasattu sisältää k.o. kynttilöiden ohjaimen.
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg