mistä paine paisuntasäiliöön
mistä paine paisuntasäiliöön
Eli mun 2.0t -89 on nyt tehnyt painetta säiliöön jonkin aikaa. Heittää vettä pihalle säiliön kautta niin paljon että saa lisäillä litran parille kymmenelle kilometrille, jos haluaa ajella. Mistä moinen voi johtua? Auto seisoo nyt tuon takia...
Itse luulen että kannentiivisteestä. Ei sekoita nesteitä ja öljyjä ja ei vuoda ulos. Vesipumppu ei näitä vuotavan juuresta, mutta onko edes mahdollista johtua vesipumpusta?
Autooni lisäilty ahtopaineita, että tuo kannentiivisteen palaminen voi olla todennäköistä siitä syystä. Yläpään tiivistesarja motonetillä jotain 55€ ja venttiilivarren kumit a1,5€ * 16 = ~25€
Itse luulen että kannentiivisteestä. Ei sekoita nesteitä ja öljyjä ja ei vuoda ulos. Vesipumppu ei näitä vuotavan juuresta, mutta onko edes mahdollista johtua vesipumpusta?
Autooni lisäilty ahtopaineita, että tuo kannentiivisteen palaminen voi olla todennäköistä siitä syystä. Yläpään tiivistesarja motonetillä jotain 55€ ja venttiilivarren kumit a1,5€ * 16 = ~25€
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Tai...
Pahimmassa tapauksessa kansi halki...kantsii tarkistaa kun ottaa kerran pois.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Mulla alko kesällä hukkaamaan nestettä (2.0T -89). Hyvin se kyllä silti veti vaikka piti olla kokoaja juottamassa. Samassa rytäkässä pamahti myös yksi vesiletku et aluks sitte luuli että vika oli ollut siinä. loppujen lopuksi koneessa oli sen verta nestettä et ei meinannu käynnistyä. Sit ajoin turbo punasena 200km pajalle. Oli kuulemma kivat urat kannessa ja tiiviste ihan riekaleina. Sit jäi vielä ajotus pieleen ja ilmamassamittari meni särki. Oli siinä ihmettelemistä pitkäks aikaa! Nyt toimii kun unelma.
Kannentiiviste...
Jep, eli keskiviikkona tuli tuo yläpään tiivistesarja postikuluineen jotain 65€ Motonetiltä. (kannentiiviste, imu- ja pakosarjan tiivisteet venttiilivarren kumit ja venttiilikoopan tiiviste). Olis ollu paikallisessa varaosaliikkeessä hintaa noin 150€...tiivisteet made in SWEDEN. No ensi viikolla kansi auki ja koneistamolle. Puristuspainemittauksen teetän jos tiivisteessä ei näy selviä halkeamia. Raportoin lisää kun kansi on kakkosauton takakontissa
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Tiivisteistä
Kenen valmistamia noi motonetin tiivisteet on?
Tiivistesarjan merkki...
Muistin katsoa vihdoin sen tiivistesarjan merkin, eli SCAN-TECH luki paketissa. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta.ko. merkistä?
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
auto paketissa
Aika jännä juttu jos se on tukkuri kun kaikissa tiivisteissä ja niiden paketeissa lukee tuo scan-tech. No pääasia on että auto on nyt liikkeellä ja toiminut jo 1000km verran hyvin.
Jostain kuin saisi vielä kunnossa olevat etu iskarit rahalla niin ei paljoa muuta tarvitsisi...
Jostain kuin saisi vielä kunnossa olevat etu iskarit rahalla niin ei paljoa muuta tarvitsisi...
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Paisuntasäiliössä PITÄÄ olla kuumalla koneella painetta 0,7-0,9bar, jos ei näin ole kone keittää varmasti kesäkelillä (vm. 96 flekti starttaa 102C ja kakkonen 111C) kiuhumispiste tossa paineessa on noin 116C.
JA KORKKIA EI SAA AVATA KUUMASTA KONEESTA aiheuttaa välittömän kiehumisen jossaipäin konetta, josta seuraa ulos pursuaminen sekä paikallista kuumenemista.
Alkuperäinen tiiviste on Elring merkkinen, jota myös M*netistä välillä löytyy (toki ilman Saab numeroa, vaan sama kampe).
On siellä välillä kuulma jotain muutakin kaupan.
Vaan tuo Elring näyttäis kestävän ton 1,5bar ainakin yhden kesän kokemuksilla.
(Sori huutaminen, vaan asia on tärkeä)
JA KORKKIA EI SAA AVATA KUUMASTA KONEESTA aiheuttaa välittömän kiehumisen jossaipäin konetta, josta seuraa ulos pursuaminen sekä paikallista kuumenemista.
Alkuperäinen tiiviste on Elring merkkinen, jota myös M*netistä välillä löytyy (toki ilman Saab numeroa, vaan sama kampe).
On siellä välillä kuulma jotain muutakin kaupan.
Vaan tuo Elring näyttäis kestävän ton 1,5bar ainakin yhden kesän kokemuksilla.
(Sori huutaminen, vaan asia on tärkeä)
Jäähdytysjärjestelmässä on painetta myös lämpötilan ollessa alle 100ºC.
Ts. koskaan ei ole jäähdytysnesteet pursunneet pihalle, vaikka olenkin korkin avannut jäähdytysjärjestelmästä jossa on painetta.
Jokainen kuitenkin polttaa käsivartensa omalla vastuullaan vaikka nuotiossa, enkä suosittele kenellekkään mitään.
Keittämisongelmiin voi auttaa täyttämällä vesitilan raa'alla glykolilla,
jonka kiehumispiste on lähempänä kahtasataa astetta.
Joo, oli aika OT:tä koko viesti...
Ts. koskaan ei ole jäähdytysnesteet pursunneet pihalle, vaikka olenkin korkin avannut jäähdytysjärjestelmästä jossa on painetta.
Jokainen kuitenkin polttaa käsivartensa omalla vastuullaan vaikka nuotiossa, enkä suosittele kenellekkään mitään.
Keittämisongelmiin voi auttaa täyttämällä vesitilan raa'alla glykolilla,
jonka kiehumispiste on lähempänä kahtasataa astetta.
Joo, oli aika OT:tä koko viesti...
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00