Tyhjäkäynti?
Tyhjäkäynti?
Olis tällainen ongelma, (9000 -87 aut.ilmastointi), kun auto käy tyhjäkäyntiä ja ilmastointi on asennossa AUTO, moottori käy 1500-1700rpm, jos kytken ilmastoinnin ECON asentoon kierrokset putoaa normaaliksi??? Missä vika? Kompura on rikki, mutta tosin siitä on kyllä irroitettu johtokin...
Vika on siinä, että kompressorisi ei kuormita moottoria niin kuin sen kuuluisi. Kun ACC käskee kompressorin päälle, se samalla (itseasiassa silmänräpäyksen verran aikaisemmin) käskee ruiskun korottaa tyhjäkäyntiä niin, että tyhjäkäynti pysyisi normaalina silloinkin kun kompressori kuormittaa moottoria.
Vaihtoehtoja:
a) Korjaa ilmastointi
b) Paina ECON joka startin jälkeen
c) katkaise ACC:ltä ruiskulle menevä tyhjäkäyntikorotusjohto
Vaihtoehtoja:
a) Korjaa ilmastointi
b) Paina ECON joka startin jälkeen
c) katkaise ACC:ltä ruiskulle menevä tyhjäkäyntikorotusjohto
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Mitenkäs mulla kun painaa ECON-nappia niin tyhjäkäynti pysyy siinä 1200rpm.Ei mitään vaikutusta.
Tyhjäkäyntimoottori ja lämpöanturi juuri vaihdettu.
Mullakin on ilmastoinnin kompura poistettu laakerivian takia.
Lämpimänä saa pyörimään normaalia tyhjäkäyntiä hetken aikaa kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen,mutta nousee noin 30sek päästä uudelleen korkealle.
Mitä tuolle vielä voisi tehdä,ilmeisesti ei auta ACC:stä katkaista sitä tyhjäkäynnin korotus-piuhaa jos kerran econ-nappikaan ei tuota tulosta.
Tyhjäkäyntimoottori ja lämpöanturi juuri vaihdettu.
Mullakin on ilmastoinnin kompura poistettu laakerivian takia.
Lämpimänä saa pyörimään normaalia tyhjäkäyntiä hetken aikaa kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen,mutta nousee noin 30sek päästä uudelleen korkealle.
Mitä tuolle vielä voisi tehdä,ilmeisesti ei auta ACC:stä katkaista sitä tyhjäkäynnin korotus-piuhaa jos kerran econ-nappikaan ei tuota tulosta.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
ACC:n saa muistamaan viimeisen käytetyn asetuksen pitämällä yhtäaikaa <-- --> ja tuulilasintehohuurteenpoistonappeja pohjassa muutaman sekan(auton täytyy olla sammuksissa yli 30s, jonka jälkeen laite menee default -asetuksille kytkettäessä uudelleen virrat)... näin saanee myös tuon ECON:n päälle defauttina.jus kirjoitti:Vika on siinä, että kompressorisi ei kuormita moottoria niin kuin sen kuuluisi. Kun ACC käskee kompressorin päälle, se samalla (itseasiassa silmänräpäyksen verran aikaisemmin) käskee ruiskun korottaa tyhjäkäyntiä niin, että tyhjäkäynti pysyisi normaalina silloinkin kun kompressori kuormittaa moottoria.
Vaihtoehtoja:
a) Korjaa ilmastointi
b) Paina ECON joka startin jälkeen
c) katkaise ACC:ltä ruiskulle menevä tyhjäkäyntikorotusjohto
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77