Tonnari sammahti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Tonnari sammahti

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Teki ihme tempun, oli ollut ajossa tunnin verran, pysähdyin pariksi minuutiksi ja kävin kaverilla, autolle palatessa oli sammunut. Starttaus kesti useamman sekunnin, mikä moisen voi aiheuttaa?

Edit: Ja muita oikkuja käynnin suhteen ei ole ollut.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Noita sattuu. No Panic. Ikiliikkujat ovat ihan erikseen. :roll: :wink: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ei tee tuplikset ei. Eikä tehnyt tonttukaan ennen tätä päivää. Sammui 6 (kuusi) kertaa päivän aikana, kun annoin käydä tyhjäkäyntiä, max. 30s kävi, ja sitten sammui.

Tyhjäkäynti ei aaltoillut, eikä ollut alhainen. Päätti vain sammua. Vinkkejä vianhakuun kiitos, ei vaikuta enää vain kertaluontoiselta mystiseltä häikältä..

Edit: Ja perkeleen käsijarrukin päätti jumittaa vielä kotimatkan ajaksi, nyt on vanne kuumana, eikä tunnu aukeavan pirullakaan, ilmankos ruopi ja kulki niin laiskasti. :evil:

Alkaa usko horjua koko kotteroon prkle..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Vaihdappas jarrunesteet.
Vanhoissa taitaa olla vesirosentit korkeita.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Usko TOnnariin ei horju ikinä. :D
Mitä nyt välillä tulee viritettyä. :roll: :wink:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Tuolla tavalla mulla meni bensapumppu rikki,alussa toimi hyvin,sitten rupesi tekemään sitä että lämpimänä sahasi pitempään käyntiin,sitten rupesi sammuilemaan itekseen jos pyöritti tyhjäkäynnillä,mutta lähti heti uudelleen käyntiin kun starttasi.
Vähän aikaa sitä kesti ja sitten meni lopullisesti paskaksi.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

lefa42 kirjoitti:Ei tee tuplikset ei. Eikä tehnyt tonttukaan ennen tätä päivää. Sammui 6 (kuusi) kertaa päivän aikana, kun annoin käydä tyhjäkäyntiä, max. 30s kävi, ja sitten sammui
Onkos tankki ollut tänään tyhjänpuoleinen vai täynnä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

jus kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Ei tee tuplikset ei. Eikä tehnyt tonttukaan ennen tätä päivää. Sammui 6 (kuusi) kertaa päivän aikana, kun annoin käydä tyhjäkäyntiä, max. 30s kävi, ja sitten sammui
Onkos tankki ollut tänään tyhjänpuoleinen vai täynnä?
20 litraa siellä on vielä, aamulla taisi olla 30..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

jblgti1200 kirjoitti:Tuolla tavalla mulla meni bensapumppu rikki,alussa toimi hyvin,sitten rupesi tekemään sitä että lämpimänä sahasi pitempään käyntiin,sitten rupesi sammuilemaan itekseen jos pyöritti tyhjäkäynnillä,mutta lähti heti uudelleen käyntiin kun starttasi.
Vähän aikaa sitä kesti ja sitten meni lopullisesti paskaksi.
Kuulostaa pelottavan tutulta, paitsi ettei tarvitse sahata kuin korkeintaan 2 sekuntia :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kait pumppu haluaisi jurista ennen simahtamistaan?
Kokeile puhdistaa se jo aiemminkin kenkkuillut tyhjäkäyntimoottori nyt ensialkuun.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

jäätyneen käsijarrun saa vetäistyä auki suht helposti kun tietää mistä kohtaa satulasta löytyy käsijarrun vipu..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

lefa42 kirjoitti: Alkaa usko horjua koko kotteroon prkle..
Tervetuloa tonnaristiksi :wink: Kunnossa ollessaan tarjoaa sellaista ajamisen juhlaa että on paljon uudemmillakin autoilla tekemistä päästäkseen samaan. Ja sitten lehden kääntöpuolella on nämä aika-ajoin tulevat "ihanat" yllärit...

Käsijarrun jäätymisen nyt jo laskisin melkein auton ominaisuudeksi, sammuiluun voi olla useampikin syy. Bensapumppua tuolla jo veikkailtiinkin, mutta itse uskoisin, että saattaapa yllättävät, äkilliset sammumiset johtua kipinän katkeamisesta. Etenkin jos ei ajossa nyi yhtään (luulisi lopuillaan olevan bensapumpun nykivän myös ajossa) ja sammuu todellakin "laakista" (eli ei hörähtele ennen sammumistaan). Vika voi olla esim. hall-anturissa, joka on tuossa mallissa virranjakassa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jahas, tänään sammahti kylmänäkin. Pikaisen aivotyöskentelyn jälkeen päättelin, että kyseessä on oltava jokin "uusi" vika, koska tuollaista ei ole ennemmin ollut, ja kaikki muu on kuin ennenkin.

Koitan tänään saada auton lämpimään halliin, jossa tutkailen tuon tyhjäkäyntimoottorin ja katselen samalla, ettei mitään ole irti / liitokset ovat kunnossa.

Voisiko tuon Hall-anturin sekoilu johtua lämpötilanmuutoksista? eli kun kone alkaa sulaa -16 asteesta.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

ng900aero kirjoitti:Kait pumppu haluaisi jurista ennen simahtamistaan?
Kokeile puhdistaa se jo aiemminkin kenkkuillut tyhjäkäyntimoottori nyt ensialkuun.
-Lisään vielä että mulla ei pitänyt mitään erikoista jurinaa ennen sammumista,se vain sammui kesken kaiken.
Kuuntelin kyllä montakin kertaa kontissa että pitäisikö mekkalaa.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vastaa Viestiin