virranjakajan pyörijän vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

virranjakajan pyörijän vaihto

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

väittäävät että ei irtoa kun särkemällä entinen pyörijä onko tosi 8O millä pitäs särkeä ja miten oisko neuvoa antavaa 8O auto saab9000 cs 91
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

TÄH! pyörijä lähtee ulospäin vetämällä..... ainakin tähän asti on lähtenyt.... en tosin tontusta tiedä mutta epäilen vahvasti!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Tontussa pyörijä on todellakin liimattu kiinni akseliin eikä muotosulkeisella liitoksella, kuten muissa Saabeissa ja lähes kaikissa muissakin autoissa.

Vanhan pyörijän joutuu puristamaan rikki esim. isoilla ja teräväkärkisillä hohtimilla ja uuden liimaamaan paikoilleen. Vanhan pyörijän asento kannattaa painaa mieleen ennen sen poistamista, että uuden saa samaan asentoon.
#1970
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ahaa aina oppii uutta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

On se tonnarinkin akselin ja pyörijän muoto sellainen, että pysyy liimaamattakin. Tehtaalla ehkä ovat liimanneet, ensimmäisen pyörijän, mutta montakohan pyörijää sen jälkeen on liimattu?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

en oo ite vaihtanut tähän autoon

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

saa siis varautua joko hohtimilla tai ei ja millähän liimalla kii käykö hetipiti liima siis pika liima 8O
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Kierrelukitetta tuohon kai suositellaan.

Mulla ainakin pyörijä on liimattu, ei lähde vetämällä. Siksi en ole vielä jaksanut vaihtaakaan, kun on vielä ihan hyvän näköinen. Eikä varmasti ole alkuperäinen 350tkm jälkeen, eli kyllä joku muukin kuin tehdas jaksaa leikkiä liiman kanssa. Mikähän järki tuossa ratkaisussa on sitten olevinaan, jos akseli on kuitenkin normaaliin tapaan muotoiltu, että pysyisi ilman liimaakin?
#1970
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

pyörijä vaihdettu

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

joo ei siel liimaa ollu lähti ku käpy oksasta :D ja uus paikalleen tökäten :D en pistäny liimaa :wink: pysyy varmaan ilimanki :D
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kyllä tuosta lentokonetehtaan varmistuksesta olisi saanut jäädä rautalanka käyttöön, en ole viitsinyt monesssa paikassa liimoja käyttää.
96 M75 i12 5-speed ;)
Vastaa Viestiin