Tuli askarreltua laturin kanssa ja vaihdettua mm. liukurenkaat (Motonet), jossain keskustelussa oli mainittu niitten "sorvaamisesta" , kuinkas tarpeellista tuo olisi? Paljonko saisi olla heittoa?, mittakello näytti 0,06 ja 0,09 mm, alkaako hiilet hyppiä kovemmilla kierroksilla?
Onkos muuten tolle hihnapyörän mutterin kiristysmomentille ohjearvoa?
hyvän vinkin annan eli käy sorvuuttamassa ihan autosähköliikkeessä jossa
sorvin kärkipylkässä on pyörivän kärjen tilalla sellainen kärki joka tukee ulkokehältä akselia kellottaessa ja sorvattaessa,koska normaalisti siinä aksilan päässä ei ole keskiökuoppaa ja liukupinnat on siin vieressä. eli jos tukee vaan keskiökärjellä niin ei tule heitotototonta
Konepajassa tai harrasteliasorvarilla ei välttämättä ole moista lisälaitetta.
eiköhän toi mene gategoriaan miksi menin kysymään,mutta jos siitä nyt vitosta edes kehtaa pyytää niin hyvä, mutta käytännössä siihen ei tuhraannu aikaa kuin 4minuuttia kiillotuksineen.
jos tuntiveloitus olisi 53€ ja siitä laskemalla saisi veloituksen niin onko se liikaa?
Jep, jos ei ole "suhteita" pajalle, niin jos on OIKEASTI pikku homma, saattavat hyvällä tuurilla tehdä ilmaiseksi (akka asialle?? ). Tai sitten jos ruvetaan velottamaan, niin minimiveloitus vartin tai puolen tunnin työt...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S kirjoitti:Jep, jos ei ole "suhteita" pajalle, niin jos on OIKEASTI pikku homma, saattavat hyvällä tuurilla tehdä ilmaiseksi (akka asialle?? ). Tai sitten jos ruvetaan velottamaan, niin minimiveloitus vartin tai puolen tunnin työt...
Tai kannattaa laittaa naapurin akka asialle, jos siitä kuitenkin joutuu jollain tavalla vähän maksamaan
Janza kirjoitti:Tuli askarreltua laturin kanssa ja vaihdettua mm. liukurenkaat (Motonet), jossain keskustelussa oli mainittu niitten "sorvaamisesta" , kuinkas tarpeellista tuo olisi? Paljonko saisi olla heittoa?, mittakello näytti 0,06 ja 0,09 mm, alkaako hiilet hyppiä kovemmilla kierroksilla?
Onkos muuten tolle hihnapyörän mutterin kiristysmomentille ohjearvoa?
Meinaatko ajella vuoden/pari vai pitää ihan pitenpäänkin.
Parinvuodentakia noita satkunheittoja tuskin kannattaa edes sorvata. (vaikka ois sorvi itellä) ja sen parinvuoden pyörimisen jälkeen on jo sorvannut itse itsensä.
No johan se laturi ehti ryömiä takas "pesäänsä" ja kun tuntuu latailevankin niin en kyllä ala kaivamaan uudestaan esiin ja purkamaan ton sorvaamisen takia , kiitosta vaan neuvoista.
Eiköhän tota saabia tule pidettyä pitempäänkin (jos ei lahoa/hajoa pahemmin käsiin) mutta vaihellaan sitten hiiliä tarpeen mukaan (se heittokin voisi näyttää pienemmältä jos sen pääsisi mittaamaan hiilen päästä eikä suoraan liukurenkaan pinnalta mittakellon pienellä kuulalla).
Samalla tuli laitettua uusi moniurahihna, aluhihnapyörät ja kiristin (PCS:ltä tietenkin) joten seuraavaksi laukeaa tod.näköisesti vesipumppu.