Lampunpesureiden moottorit

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Lampunpesureiden moottorit

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Korjasin taas vaihteeksi lampunpesureiden moottoreita ja kahdesta oli moottori kärsinyt jonkin asteisia rasva/kosteus ongelmia. Toinen on CS tonnarista apukuskinpuolelta ja asennus on sähkömoottorin kannalta aika epäedullinen. Sähkömoottori on alimmassa osassa pesuria ja jos kotelon sisään pääsee vettä, niin sähkömoottori saa sitä ensimmäisenä. Pitää vielä tutkia paikalleen asennettaessa, jos pesuri mahtuisi eri asentoon.

Toinen moottoreista on 9-5:sta ja pitää tutkia vielä sen asento paikallaan.

Nyt olisikin hakusessa tietoa sähkömoottoreista ja mistä niitä voisi mahdollisesti löytää. Alkaa olemaan varaosamoottorit jo aika vähissä.

Moottorissa on leimat:
12V
1 397 220 056
3A1312

Jos sähkömoottorille syöttää irrallaa 12V niin kipinöinnin ja savun jälkeen moottori toimii taas pari kuukautta.

Ainakin melkein kaikissa vastaantulevissa CS tonnareissa on juuri tuo apukuskin moottorin paikoitus sekaisin :idea:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Jos vaihdat koteloon pelkän sähkömoottorin , myös CC:n / CD:n moottori
käy matalakeulaan.
Kokeiltu on ja toimii. Tällä hetkelläkin käytössä.

Niin ja noita CC:n / CD:n pesurinraatoja on enemmän tarjolla.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Myös muista malleista

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Korjatussa moottorissa on satkun moottori sisällä eli käy myös satkusta kaikki sisuskalut. Pieniä eroja on akselin kiinnityksessä, mutta muuten ovat identtisiä 70-luvun lopun turboista aina 2001 vuoden loppuun.

Moottorin kääntö onnistui ja lamppukin mahtui vielä paikalleen. Pitää nyt sitten vain seurata moottorin kestoa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
RistoPa
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 22:30
Paikkakunta: LAHTI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RistoPa »

Kokeilin itse yhtä konstia viimevuoden alussa. Kolmatta kertaa kun purin apukuskin motorin niin laitoin akseliputken täyteen synteettistä vaseliinia. On toiminut vielä tämänkin talven hyvin. Kelitkin ovat olleet poikkeuksellisen kuraiset. En tiedä sitten kun iskee kovat pakkaset että liikkuuko mihinkään.

Aiemmin mainittu suora virta ja kipinöinti on riittänyt minunkin korjauksissa. Motorille asti ei rasvaa saisi oikein laskea.
Matalakeula autossa ja kuskilla.
9000 CS 2.3
Vastaa Viestiin