ikkunoiden höyrystyminen (pornohuuru)
ikkunoiden höyrystyminen (pornohuuru)
Onkohan vika ilmastoinnin kuivaimessa vai missä, kun tonnarin ikkunat menee ihan huuruun, jos on 2 tai useampia matkustajia?
ei kyllä pysy kunnolla auki vaikka laittaa econ.in päälle ja puhallusta lisää...
ei kyllä pysy kunnolla auki vaikka laittaa econ.in päälle ja puhallusta lisää...
Kuivain ei vaikuta lasien höyryyntymiseen, se ei ole millään tapaa yhteydessä matkustamoon tulevaan ilmaan, vaan ainoastaan osa kylmäainekiertoa.
Tarkista raitisilmasuodatin
Tarkista että sisäilmankierrätyksen läppä on auki, että ilma otetaan ulkoa eikä sisältä.
Tarkista lämmityslaitteen kenno.
Tarkista ruostevauriot, lattiamatot, sisääntuleva vesi.
Tarkista raitisilmasuodatin
Tarkista että sisäilmankierrätyksen läppä on auki, että ilma otetaan ulkoa eikä sisältä.
Tarkista lämmityslaitteen kenno.
Tarkista ruostevauriot, lattiamatot, sisääntuleva vesi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ahaa, outo juttu sitten.
raitisilmasuodatin vaihdettu kesällä 2005
mistä sisäilmankierrätyksen läppä tarkastetaan..?
ruostetta ei, vuotoja ei
lämppärin kennoa joku ennenkin epäillyt - mitä siitä pistäis tarkistaa..?
raitisilmasuodatin vaihdettu kesällä 2005
mistä sisäilmankierrätyksen läppä tarkastetaan..?
ruostetta ei, vuotoja ei
lämppärin kennoa joku ennenkin epäillyt - mitä siitä pistäis tarkistaa..?
jus kirjoitti:Kuivain ei vaikuta lasien höyryyntymiseen, se ei ole millään tapaa yhteydessä matkustamoon tulevaan ilmaan, vaan ainoastaan osa kylmäainekiertoa.
Tarkista raitisilmasuodatin
Tarkista että sisäilmankierrätyksen läppä on auki, että ilma otetaan ulkoa eikä sisältä.
Tarkista lämmityslaitteen kenno.
Tarkista ruostevauriot, lattiamatot, sisääntuleva vesi.
Aika hyvä konsti on, täällä jo aiemmin esiintynyt, auto parkkiin, ilman otto ulkoa, puhallin suurille kierroksille, ja sitten mennään ulos kokeilemaan tuleeko takaikkunan vieressä olevista venttiileistä ilmaa ulos.a9000 kirjoitti:mistä sisäilmankierrätyksen läppä tarkastetaan..?
Ovien pitää tietenkin olla suljetut, ja ikkunat myös.
Jos ei reipasta puhallusta tunnu, on systeemi sisäkierrolla säädöstä huolimatta.
Saabismi on ainoa sairaus, jonka itsehoidosta kannetaan vuosimaksua.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Itsellä sama murhe tonnarissa, mutta vahvasti epäilen kennoa, vaikkei juuri nestettä kulu, eikä tuoksuja tule. Kun laitan auton tolpan päähän yöksi, niin tuulilasissa on aamulla kaksi sulaa plänttiä suuttimien kohdalla.
Eikä ole sisälämmitintä käytössä.
Eikä ole sisälämmitintä käytössä.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Glygoli alkaa haista tonnarissakin sisällä, kenno menee siis vaihtoon.
Aiemmin epäilin lasien huurtumisen syyksi raitisilmasuodatinta, todettuani sen toimivaksi ja kokeiltuani kotvasen ilman, niin selvästi se ei ollut syyllinen. Glygoli taasen tuoksui vaimeana aiemmin, nyt alkaa jo maistuakin, ikkunat huurtuu vaikka olisi tuulilasille puhallus täysillä, ylälaita jää harmaaksi.
-Sami
Aiemmin epäilin lasien huurtumisen syyksi raitisilmasuodatinta, todettuani sen toimivaksi ja kokeiltuani kotvasen ilman, niin selvästi se ei ollut syyllinen. Glygoli taasen tuoksui vaimeana aiemmin, nyt alkaa jo maistuakin, ikkunat huurtuu vaikka olisi tuulilasille puhallus täysillä, ylälaita jää harmaaksi.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tietääkö joku kustannusarviota kennon vaihdolle?
Tobbana kirjoitti:Glygoli alkaa haista tonnarissakin sisällä, kenno menee siis vaihtoon.
Aiemmin epäilin lasien huurtumisen syyksi raitisilmasuodatinta, todettuani sen toimivaksi ja kokeiltuani kotvasen ilman, niin selvästi se ei ollut syyllinen. Glygoli taasen tuoksui vaimeana aiemmin, nyt alkaa jo maistuakin, ikkunat huurtuu vaikka olisi tuulilasille puhallus täysillä, ylälaita jää harmaaksi.
-Sami
Juu talveks kumimatot (vaikka nuo tekstiilit niin hyviltä tuntuukin)
Ja pienetkin jäähdytysjärjestelmän vuodot löytyy, kun laittaa vakiopaineventtiilillä ilmaa järjestelmään syylärin ja paisuntasäiliön väliseen letkuun, aluksi sen mitä korkki antaa myöten (0,7-0,9bar) ja odottaa mistä tulee ulos ja jos ei löydy niin vaikka elmukelmua korkin väliin ja nostaa painetta hiukan toiselle kilolle, niin eiköhän jostain ala valumaan.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ja pienetkin jäähdytysjärjestelmän vuodot löytyy, kun laittaa vakiopaineventtiilillä ilmaa järjestelmään syylärin ja paisuntasäiliön väliseen letkuun, aluksi sen mitä korkki antaa myöten (0,7-0,9bar) ja odottaa mistä tulee ulos ja jos ei löydy niin vaikka elmukelmua korkin väliin ja nostaa painetta hiukan toiselle kilolle, niin eiköhän jostain ala valumaan.
Ei kai jos ei pidä puhallusta jalkotilaan päällä? Kukapa päästäisi kumimattonsa siihen tilaan että vesi lainehtii..?Defeat kirjoitti:Eikö kumimatoilla lainehtiva vesi ja lumi aiheuta ikkunoiden huurtumista?9000CD23T kirjoitti:Huomatkaa että märät kangas lattiamatot tekevät myös kosteutta
kabiiniin...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9000 CD 2.0t -97
#2764
#2764
PCS vastasi minulle aikoinaan:a9000 kirjoitti: Tietääkö joku kustannusarviota kennon vaihdolle?
Riku kirjoitti: Kennon ja moottorin vaihto ilmastoituun autoon on aika työläs. Osineen töineen kenno, moottori ja termari maksaa n.570,-
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)