9000 t cd -89 ei käy

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
saabt
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 11:24

9000 t cd -89 ei käy

Viesti Kirjoittaja saabt »

autossa sellainen vika että. käynnistyy hyvin (kylmä moottori) käy,
noin puoli tuntia, ja sammuu. ja taas kun starttaa, niin lupaa mutta ei
jää käymään. on kokeiltu uudella DI-kasetilla ei vaikutusta, ja myös
kammenkulma anturi on vaihdettu (kylläkin käytetty, mutta vika pysyi
samana) niin ja akku on myös vaihdettu. APUA TARVITTAS. KIITOS!
saabt
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 11:24

Viesti Kirjoittaja saabt »

voisiko viallinen anturi, sammuttaa koneen. Pystyykö anturin mittaamaan.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Periaatteessa EI pitäisi koneen sammua jos on anturi pois pelistä. Nimittäin jos anturin signaali häviää, olettaa kompuutteri koneen lämmöksi 20 Celsiusta. Eli siis lämmin kone käy rikkaalla(=huonosti) ja kylmä laihalla (=huonosti), mutta PITÄISI käydä kuitenkin.

Toisaalta, käytännössä rikkinäinen mutta ei täysin kuollut anturihan voi syöttää vaikka mitä palturia kompuutterille, eli siis kone saattaa sammahtaa. Anturin voi mitata. Ainakin Haynesissa on oikeat resistanssiarvot/ohjeet siihen. Kannattanee kokeilla ehjällä anturilla (tarkista myös johdotukset), jos semmoinen on saatavilla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Lämpöanturin resistanssit eri lämpötiloissa:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1437#21437
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saabt
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 11:24

9000 toimii taas.

Viesti Kirjoittaja saabt »

no niin saappi toimii taas. Vika oli DI/APC-ohjainlaitteen hapettuneet
liitokset. (kuskin penkin alla). Eipä löytäneet korjaamollakaan vikaa.
turhia osia vaihdettiin.Quasimotorin sivuilla oli juttu, tosta kierrosluku
mittarin neulan, pienestä liikkumisesta, silloin kun startataan. Mun autossa
tätä ei tapahtunut lopulta ollenkaan. Tästä päättelin kampiakselin anturin
singaalin häipyvän johonkin ja sieltähän se syyllinen löytyi hapettuneista
liitoksista.
Vastaa Viestiin