9000 ongelmia...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saabikas

9000 ongelmia...

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Tuli hankittua kauppakassiksi 9000 cd 2.0i vm 91.

Seuraavanlaisia ongelmia:

- piktogrammi väittää kuskin oven olevan auki, joten johdot lienevät poikki koska myöskään takaluukun avaus ei toimi. Mutta mistä mahtaa johtua se, että nyt syttyi palamaan myös kontin valo ja se sammuu kun painaa aukaisu nappia ? Mahtaako olla joku oikari tms ?

- Tyhjäkäynti korkea, uusia osia kokeilen viikonloppuna mutta auto röpöttää ( varsinkin lämpimänä ) jos kiekat alle 2000. Vetoja löytyy, ei hukkaa vettä, öljy ihan ok. Mutta heti kun auto on lämmin niin röpöttää tyhjäkäynnillä, aivan kuin joku pytty pelaisi huonosti. Onko tällä mitään korrelaatiota tuohon korkeaan tyhjäkäyntiin ?
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 9000 ongelmia...

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Saabikas kirjoitti: - piktogrammi väittää kuskin oven olevan auki
Yleinen vika on oven sisällä oleva reed-rele.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=reed

Ovesta koriin menevä liitos kannattaa myös tarkistaa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Todennäköisesti myös takaluukun saranan luona johtosarjassa johtoja poikki:
http://townsendimports.com/Web/electric ... arness.pdf

Tyhjäkäynti rauhoittuu ja röpötys loppuu kun vaihdat lämpöanturin imusarjan juureen. Hakutoiminnolla löytyy lämpöanturijuttua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Kiitos vaan, lämpöanturi onkin jo hommattu:) Täytyy tuo kontin johtosarja käydä läpi.
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Tyhjäkäynti rauhoittuu ja röpötys loppuu kun vaihdat lämpöanturin imusarjan juureen. Hakutoiminnolla löytyy lämpöanturijuttua.

Tuo anturi lienee vesitilassa ? Pitääkö laskea vesiä pois kuinka paljon ?
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

muistaakseni luin tuosta juttua, että voi irroittaa suoraan, saattaa vähän vettä tulla, kannattaa pitää paisuntasäiliön korkki avaamattomana.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Pidä paisuntasäiliön korkki kiinni ja kylmästi vaa anturi irti. Jos haluat veden menoa koneelle hieman estää, niin pistä joku rätti anturin alle. Ite en laittanu ja hyvin tuoksahti kun oli lämmin kone =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Nyt on vaihdettu lämpöanturi, tulpat, jakajan kansi+pyörijä ja johdot. Lisäilmaluisti putsattu ja kaasuläppäkytkin vaihdettu. Ei sitten mitään vaikutusta hommaan:( Edelleen käy kovaa ja röpeltää.

Onko tuon ikäisessä mahdollisuuksia lukea vikakoodeja ja missä ?
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Saabikas kirjoitti:Nyt on vaihdettu lämpöanturi, tulpat, jakajan kansi+pyörijä ja johdot. Lisäilmaluisti putsattu ja kaasuläppäkytkin vaihdettu. Ei sitten mitään vaikutusta hommaan:( Edelleen käy kovaa ja röpeltää.

Onko tuon ikäisessä mahdollisuuksia lukea vikakoodeja ja missä ?
Jos et ole jo kokeillut, niin yksi mahdollisuus vois olla elipaineletkujen tsekkaaminen konetilassa. Mulla on jokainen tyhkäkäyntihäiriö tähän mennessä korjaantunut letkujen ihmettelyllä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

PCS:ltä saa hyvää alipaineletkua hintaan 4e/m. Omaan m91 2.3T TCS tonttuun sitä meni yhteensä 6m, eli ainakin 5m olisi hyvä ostaa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

En viittinyt enää vaivata päätäni, joten maanantaina auto piuhan jatkoksi josko sieltä löytyisi apuja. Mutta uusi kysymys: mitä kautta mittarivalot on sujuvinta vaihtaa ?
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Saabikas kirjoitti: Mutta uusi kysymys: mitä kautta mittarivalot on sujuvinta vaihtaa ?
Kojelaudan yläosa pois => lamput vaihtoon :)
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Vastaa Viestiin