Paukkupakkanen ja 9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Paukkupakkanen ja 9000

Viesti Kirjoittaja osku »

Nythän on talven ennätyspakkaset, lapissa kai jo yli 40,
niin mitä kokemuksia; ikkunat huurussa, varpaat jäässä,
Tonnari hyytyny yms.?
SAAB on nautinto tien päällä
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

-Ohjaustehostin huutaa aluksi ihan vimmatusti, saattaa siellä muutkin paikat meluta

-Automaatti ei meinaa aluksi löytää kolmosta, ellei höllää kaasua kunnolla (toimii tietenkin sitten kun lämpenee hetken kulluttua)

-Renkaat on kun Kivisistä ja Sorasista, ja alusta varmaan kovempi kuin rata-autossa :lol:

-Kattoluukku natisee (tosin tähän riittää ihan normaali pakkanenkin)

-LISÄYS Sähkölasit on jumissa, antenni myös, ei nouse senttiäkään.

Tuossapa noita :? 8)

Niin, täällä pakkanen on ollut 22-26 miinuksella

MUOKKAUS: ja autossa ei ole lohkolämmitintä
Viimeksi muokannut MP, La Tammi 21, 2006 14:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Kokemuksia eiliseltä päivältä, -24C. Ilman lohkoa käyntiin, kaikki pelaa.

Puolen tunnin pyörityksen jälkeen, kaikki ovet jäässä, ei toimi lukot, eikä ikkunat, ja kännykin sopivasti kotona latingissa.

Kolme ja puoli tuntia lisää, pääsin möhkelöstä pihalle, oliskohan aika kuivailla ovet ja huoltaa lukot?

Lämmintä kyllä riitti, eikä ikkunat hurtunu, onneksi oli litkua tankissa ja Camelia suupielessä
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

Eilen aamulla -31 raatia pakkasta ja lähti käyntiin kuin "palmun alta".
Kaikki toimii moitteetta, ainoastaan radion sähköantenni jäi alas.
Kyllähän se tosin hirvitti pamauttaa tulille siinä pakkasessa, mutta lohkolämppärin asennukseen olin menossa, joten pakko oli.
Uskomattoman lämmin auto kovallakin pakkasella.
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Automaatti ei meinaa vaihtaa ja nahkapenkit ovat todella kylmät 8O
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ei lähteny ruisku-pommi käyntiin :evil: .
Corvette C5
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2840
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Täällä suunnallahan on pakkanen pyörinyt kympistä reiluun kahteen kymppiin.

Täytyy oikein ihmetellä, että ainut vähänkään reistaillut paikka on sähköantenni, joka toisinaan hyytyy. Toki nahkajakkarat ovat alkuun kylmät, mutta lämpiävät nopeaan.
Kun typeryydestä ei tuossa vielä lämppäriä ole, niin hirvittää kyllä käyntiin heittää aamuin illoin, tosin aamulla lähtee katostallista, niin ei ainakaan hangesta tarvi kaivaa.
Moottori kyl alkuun naputtaa, räpeltää, säksättää ja kolistaa, tasaantuu kyl aika pian. Automaatti toimii oikeestaan pehmeemmin ja paremmin kuin kesällä :idea:
Kesällä vaihdetut moottorin tukikumit kyl kylmänä täristävät entisiä huomattavasti enemmän :!:
Puol vuotta vanha akku tekee joka käynnistyksestä varman ja nopean.

Näissä suhteissa kyl talviauton maineelle on katetta 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Eipä oikeastaan muuta ongelmaa kuin että takakonttia pitää juntata hieman kovempaa, ei retale meinaa mennä kevyesti kiinni, ja toisekseen ei meinaa takakontti pysyä ylhäällä (pumput) :) Eipä sen suurempaa onneksi.
#2633
Tomaatti9000
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7555
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

-31 astetta ja ei ollut tonttu roikan päässä, ja ei ku pyörimään.
Lämmintä rupesi tulemaan kabiiniin noin vartin kuluttua.
Automaatti vaihteisto rupesi myös toimimaan paremmin tuon vartin kuluttua.
Lämppäri tosin valitti alussa ( niti..niti...niti...) no kierroksia lisäämällä
sekin ääni hävisi.

Niin ja autossahan on Exxiden akku n.3vuotta vanha.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Eipä mitään ongelmia, hyvin on lähtenyt käyntiin ekalla starttauksella näillä -25 asteen keleillä - lohkolla tosin aina esilämmitetty.
Lasit pysyvät hämmästyttävän hyvin auki kun vertaa ysikolkkiin. Keskuslukot toimivat paremmin kuin nollekelien tuntumassa. Lämmöt nousevat melko nopeasti ja viisarikin pysyy ihan vaakasuorassa. Toimiava penkinlämmitin olisi ihan mukava. Startin jälkeen ekoilla muutamalla kilometrillä ilmeisesti perän laakerit huutavat hoosiannaa, kuten myös pienemmillä pakkasilla. Bensaa palaa enemmän, kuten odottaa voi.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

TommiP kirjoitti:Automaatti ei meinaa vaihtaa ja nahkapenkit ovat todella kylmät 8O
Mulla vaihtaa automaatti, mutta koulukaverit sanovat että on kamala istua nahkapenkeillä, kun ovat niin kylmät. Mutta minkäs teet kun ovat plysshipenkkeihin tottuneet.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Täällä pakkasta -30astetta Lämmöt nousee tosi hitaasti normaaliin
Ei oikein Saabille meno maistunu näin viileellä kelillä, nyki niin perhanasti
Viime talvena pelas paljo paremmin. Pitänee alkaa tutkia mistä tuo
nykiminen johtuu. Tuo nykiminen loppuu kun kierrokset yli2500
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

OT: ei tainnu viime talvena olla tällaisia pakkasia?

Mullakin ruotsin tuonti kako yhtenä päivän niin ku ei olis koskaan tarvinnu noin kylmää ilmaa hengittää.. sisälämmön tunnistin on kitissyt ajoon lähdettäessä. Ja polttoainetta mennyt tavallista mutkaisempien työmatkojen vuoksi et kerennyt sisällä lämmöt tasaantua.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sähköantenni jää lyhyitten matkojen jälkeen ulos, ei yritäkään vetää alas. Hitaasti nousee lämmöt, termarin vaihdan tässä joskus..

Muuten kaikki hyvin! :)
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Nyt starttas paljon huonommin kun muina päivinä, pyöritti melkein 10 sek ja sitten kävi todella huonosti muutaman sekunnin ja sammu, toisella jäi käyntiin melkoisen melun kanssa. Tomaatti oli niin kohmeessa että sai runsaammin painaa kaasua että se edes lähti liikkeelle. Niin ja bensaa meni se taas 10 litraa sataselle 100 km/hn vauhdissa, vaikka kone oli täysin lämmin. Mutta lämpöä riittää kyllä kabiiniin ja sitä tulee nopeasti, ja se on hyvä! Pakkasta oli siis -25
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Vastaa Viestiin