Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
VonLeka
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 18:51

Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?

Viesti Kirjoittaja VonLeka »

Paljonko kannattaa maksaa 9000 2.0t saabista, jolla ajettu n.400tkm
vm.86-89
tuskin hyviä yksilöitä on enää tässä kategoriassa olemassa...?

mitkä ovat vakio viat?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ylhäältä löytyy sellainen "Haku"-nappula. Ei viitsitä aina aloittaa samoja aiheita uudelleen.. :wink:
Marco
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Joulu 31, 2005 17:39
Paikkakunta: Jkl mlk

Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?

Viesti Kirjoittaja Marco »

Moi,

Itse maksoin ehkä ylihintaa omasta 9000 CS:stäni, mutta siihen oli tehty runsaasti hyviä ja kalliita huoltoja (mm. jakopään ketjut ja ohjaimet vaihdettu) jotka itse tehtynä tuo "hinnan" ylös.

Muita kallista ostopäätöstäni tukevia seikkoja oli hyvä (ja toimiva) varustelu sekä säännöllisesti tehty ruosteenestokäsittely. Jopa hyvät renkaat ja vanteet vaikuttavat mielestäni käytetyn auton hintaan.

Itse olen autoni kolmas omistaja.

Marco

9000CS 2,3i -93 123tml
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Itse saattaisin maksaa -88-89 CD Turbosta noin 1000-1500e jos löytyisi kohtuullisen hyväkuntoinen yksilö.

CC:tä edes ostaisi mistään hinnasta, ei miellytä mun silmää (<- tuo siis vain oma mielipide, liittymättä mitenkään ko. aiheeseen).
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Bazz kirjoitti:Itse saattaisin maksaa -88-89 CD Turbosta noin 1000-1500e jos löytyisi kohtuullisen hyväkuntoinen yksilö.

CC:tä edes ostaisi mistään hinnasta, ei miellytä mun silmää (<- tuo siis vain oma mielipide, liittymättä mitenkään ko. aiheeseen).
Tuolla hinnalla tuskin sitä kohtuullisen hyväkunoista löytyy kait? 8O

Tai tietenkin riippuu mikä on ostajan mielestä kohtuulliesn hyväkuntoinen :lol:
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

VonLeka kirjoitti:Paljonko kannattaa maksaa 9000 2.0t saabista, jolla ajettu n.400tkm
vm.86-89
tuskin hyviä yksilöitä on enää tässä kategoriassa olemassa...?

mitkä ovat vakio viat?
Itse maksoin -86 turbo tonnarista 2500€ viime kesänä (Ajettu 236tkm). Jälkeenpäin ajatellen hinnassa oli hieman ekstraa, mitä olen autoa tutkinut (ei ole täydellinen?). Auto on kaikin puolin siisti ja remontteja oli tehty yli 1500€ edestä ja renkaat oli kaikki aluilla. Autossa ei ole ilmastointi, joten kattoluukkukin on täysin ruosteeton. Hitsattavaa ei ainakaan vuodenvaihteessa ei löytynyt. Mielestäni peltien kunto ratkaisee tuon ikäluokan tonnareissa eniten.

Nyt on reilu puoli vuotta takana ja 13tkm ja suurempia murheita vaihdelaatikon lisäksi ei ole ollut. Vaihdoin laatikon itse ja kokonaiskustannukset laatikoineen oli alle 100€. Vaihdelaatikossa oli kakkosen synkronit loppu (vanha omistaja :evil: oli vanhempi mies henkilö) ja en tykännyt enää käyttää välikaasua vaihdettaessa.

Jos haluat virittää pirssiä reilummin niin ainakin oma on siitä hyvä, että on rekisteröity ennen 10.1.1986, joten päästöt voivat olla hieman reilummatkin :lol: .

Viat:
Ylempänä on yksi suurimmista heikkouksista ja haulla löydät varmasti lisää. Esim allekirjoittanut on listannut aika pitkän listan muutamaan aiheeseen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?

Viesti Kirjoittaja peinu »

9000LPT kirjoitti: Autossa ei ole ilmastointi, joten kattoluukkukin on täysin ruosteeton.
hööö...miten ilmastointi ja kattoluukun ruosteet liittyvät toisiinsa? 8O

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Kai se jotenkin liittyy kondensioilmiöön...villi veikkaus! 8O
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

mä taas veikkaisin, että se liityy jotenkin siihen, että availlaanko luukkua vai ei.

Ilmastoidussa autossa on kuivempi sisäilma. Kondensiohan on suoraan yhteydessä ilmankosteuden JA ilman lämpötilan kanssa. -> mitä kosteampaa, niin sen lämpimämmässä tiivistyy.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Kondensoituu

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

peinu kirjoitti:mä taas veikkaisin, että se liityy jotenkin siihen, että availlaanko luukkua vai ei.

Ilmastoidussa autossa on kuivempi sisäilma. Kondensiohan on suoraan yhteydessä ilmankosteuden JA ilman lämpötilan kanssa. -> mitä kosteampaa, niin sen lämpimämmässä tiivistyy.
Käsittääkseni kondensoituu katon sisäpintaan tietyissä olosuhteissa. Ainakin jenkkilässä on paljon muuten ehjiä autoja, mutta katot umpiruosteessa :roll:

Voin olla väärässäkin ja entiset omistajat ovat pitäneet tyhjennysputket puhtaana em.yksilössä. Yleisesti olen vain huomannut, että ilmastoiduissa vanhemmissa tonnareissa on kattoluukun ympäristössä ongelmia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Bazz kirjoitti:Itse saattaisin maksaa -88-89 CD Turbosta noin 1000-1500e jos löytyisi kohtuullisen hyväkuntoinen yksilö.

CC:tä edes ostaisi mistään hinnasta, ei miellytä mun silmää (<- tuo siis vain oma mielipide, liittymättä mitenkään ko. aiheeseen).
Itse en edes harkitsisi myyntiä noin puoli-ilmaiseksi,turbollisesta CD-kopasta jonka kunnosta voi hyvällä omallatunnolla sanoa "kohtuullisen hyväkuntoinen",tietty onhan tuo määritelmä aika ympäripyöreä.
Mutta siis tuosta omastani en ainakaan tuohon hintaan olisi luopumassa.

Mutta nämähän olivat siis kunkin omia mielipiteitä... :lol:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Bazz kirjoitti:Itse saattaisin maksaa -88-89 CD Turbosta noin 1000-1500e jos löytyisi kohtuullisen hyväkuntoinen yksilö.
Minäkin saattaisin ottaa hyväkuntoisen CD Turbo tonnarin tuohon hintaan. 8)
Mistä niitä saa? Tänne ainakin yksi!
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tonnareiden hinnathan on välillä, nouda pois - 15k€.
Ja nuo 88-89 tossa alapäässä. :(
Vaan onko kaikki alle vm:88:sit jo mennyt tonnareiden hautuumaalle, kun kukaan ei niistä kirjoittele. :?:
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Minulta saa hakea 3000€ sellaisen jos joku on kiinnostunut :D

Vähillä kilometreillä, kaksilla renkailla, 8x aluilla, varusteilla, siisteillä pelleillä :)
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Ei ole

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kurko kirjoitti:Tonnareiden hinnathan on välillä, nouda pois - 15k€.
Ja nuo 88-89 tossa alapäässä. :(
Vaan onko kaikki alle vm:88:sit jo mennyt tonnareiden hautuumaalle, kun kukaan ei niistä kirjoittele. :?:
juurihan sellaisesta kirjoittelin :wink: . Ja saattaa olla vielä pitkäänkin elossa ja ehostua matkan varrella :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin