Saab 9000 cd 2.3

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
harmaa helmi
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Saab 9000 cd 2.3

Viesti Kirjoittaja harmaa helmi »

:D
Hei!
Olemme saaneet uuden perheenjäsenen, eli 9000 cd 2,3 4d sedan!
Kiinnostaakin että onko kellään teillä samanlaista autoa, käyttöönotto on 1992 mutta vuosimalli kai varsinaisesti -93, koska on käyttöönotettu joulukuun lopulla 1992.
Vihjeitä otetaan vastaan, jos jollakulla on tietoa ja vinkkejä tämän auton suhteen, vahvuudet ja heikkoudet, mitä kannattaisi tarkistaa heti jne ???
Auto on todella helmi , ajettu vasta 92 000 km ja tämä on varma tieto!
Meillä ensimmäinen turbo ja ilmastointi, joten varsinkin niistä ja kaikesta muustakin kommentteja kiitos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Vinkkejä en oikein osaa antaa tonnareihin, mutta vilpittömät onnittelut erittäin hyvästä valinnasta! :D :D

Onpas muuten mukavan vähän ajettu yksilö, mistä tuollaisia oikein vielä löytää? Tuntuu noissa 90-luvun alkupään tonnareissa olevan kaikissa yli 300tkm mittarissa. :cry:

Löytyykö kuvia?
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
harmaa helmi
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmaa helmi »

Auto on tullut suvusta, omistaja ei vain ehtinyt ajella, lähinnä auto on seissyt tallissa......
Öljyt on vaihdettu ja tulpat, muuta ei juuri tietääkseni ole tehty vuosiin, mitään vikaa ei tunnu olevan, mutta huoltoa varmaan jo kaipaa kunhan tutustuu, auto ollut meillä alle viikon.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pelaako ilmastointi? Noin vähän ajetussa äkkiseltään kuvittelisi tiivisteiden kuivahtaneen ja kylmäaineen menneen harakoille. Sinänsä se ei ole kumma juttu saattaa ilmastointia käyttökuntoon vaikka niin olisi käynytkin, mutta kannattanee tarkastaa sen toiminta ennen helteitä (=kiireitä kylmälaitehuolloissa), talvella toiminnan toteaminen ihan normaalikäytössä on vähän hankalaa.

-J-
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Ja tottahan tämän jo tiesittekin, mutta kuitenkin:
Muistakaa ihmeessä vähänkin pidemmän tai kovemman ajon jälkeen antaa auton käydä tyhjäkäyntiä, jotta lämmöt tasaantuvat ja ahdin jäähtyy. Ensisijaisen tärkeää moottorin tulevaa käyttöikää ajatellen.....

Nimim.
Kokemuksella
(2 Scanian turboa rikkoontunut)
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
harmaa helmi
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmaa helmi »

Kiitos vastauksista :D !
Saabismi on kyllä sairaus: yöpöydällä korjausopas, jota olen selaillut,
siitä nyt ei vaan tavallinen tumpelo puoliakaan ymmärrä.
No ymmärtää ehkä viedä korjaamolle, aion vaihdattaa nyt heti huollossa ainakin jarru - ja jäähdytinnesteet, muutamat suodattimet ja öljyt,
ja sitten pikku hiljaa opetella mitä pystyy jatkossa itse hoitamaan.
Onko jollakulla tietoa miksi turbon pinta näyttää öljyiseltä, ja kuumetessa öljy kärähtää( kuivuu) pintaan ja haisee vähän palaneelta ????
Kuuluuko asiaan, vai pitäisikö olla enemmänkin huolissaan ?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jes, onnittelut minultakin hyvälaatuisen Saabismi-tartunnan johdosta!
Onko jollakulla tietoa miksi turbon pinta näyttää öljyiseltä, ja kuumetessa öljy kärähtää( kuivuu) pintaan ja haisee vähän palaneelta ????
Kuuluuko asiaan, vai pitäisikö olla enemmänkin huolissaan ?
No jostain siihen on öljyä päässyt, ainakin omassa tonnarisssa turbo on kuiva kun beduiinin p**se. Voi olla, että turbon öljyputki tai öljynjäähdyttimen letkut vuotaa tai sitten joskus on joltain lirahtanut öljyä vahingossa siihen tai jotain muuta älytöntä. Suosittelen turbon putsaamista (kannattaa tehdä kun kone on kylmä 8O ) niin näet että ilmestyykö sitä lisää ja mahdollisen vuotokohdan jäljittäminen on helpompaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
harmaa helmi
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmaa helmi »

:?: Kuka tietää Helsingissä hyvän ja edullisen Saabin huollon tai korjaamon ?
Merkkihuolto maahantuojalla taitaa olla turhan kallis meidän kukkarolle.
Ketä olette käyttäneet kun on tullut sellaista mitä ei osaa itse tehdä ?
Vastaa Viestiin