9000 -96 ohjaustehostin vikisee, korjaus hki alueella?
9000 -96 ohjaustehostin vikisee, korjaus hki alueella?
terve
ohjaustehostin on alkanut pitää liian ääntä kun seisoessa tai hitaasti liikkuessa kääntää rattia. mulla on merkintä myös että palveluksessa on suositeltu tehostimen öljyn vaihtoa 180tkm läpiajon paikalla ja nyt onkin mennyt pari tuhatta km yli sen numeron. olen muukalainen helsinkissä, siksi kysyisin missä saabiklubilaiset suosittelisivat sellaista työta hoitaa helsinkissa tai jossain reasonably lähellä?
ohjaustehostin on alkanut pitää liian ääntä kun seisoessa tai hitaasti liikkuessa kääntää rattia. mulla on merkintä myös että palveluksessa on suositeltu tehostimen öljyn vaihtoa 180tkm läpiajon paikalla ja nyt onkin mennyt pari tuhatta km yli sen numeron. olen muukalainen helsinkissä, siksi kysyisin missä saabiklubilaiset suosittelisivat sellaista työta hoitaa helsinkissa tai jossain reasonably lähellä?
ok pääsin nyt auton luokse jälleen ja tsekkasin tehostimen öljytason, joka onkin seisovalla kylmällä autolla runsaasti alle merkattu minimitason. onko tässä järkevää tehdä öljyvaihto tai vain lisätä uuta öljyä vanhalle?
onko sitä öljya muuallakin kun länsiautossa ja mikä sille olisi kunnolinen hinta?
edit: länsiautossa 15€ / l
onko sitä öljya muuallakin kun länsiautossa ja mikä sille olisi kunnolinen hinta?
edit: länsiautossa 15€ / l
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000 -96 ohjaustehostin vikisee, korjaus hki alueella?
Samat oli meiningit omassa tonnarissa n. vuosi sitten. Ohjaustehostin "korisi" hitaassa vauhdissa käännettäessä selvästi. Olin jo vaihtamassa pumppua ja hammastankoa (öljyt kerkesin jo vaihtaa--> ei vaikutusta), mutta loppupelissä syypää oli raidetangon sisempi nivel, joka oli väljä ja kuiva. Myöskin raidetangon ulompi nivel oli kuiva, mutta ei vielä väljä. Tuosta aiheutui sitten tehostimelle ylimääräistä rääkkiä, elämöinti loppui raidetangon sisemmän & ulomman nivelen vaihdolla.lkraav kirjoitti:terve
ohjaustehostin on alkanut pitää liian ääntä kun seisoessa tai hitaasti liikkuessa kääntää rattia.
Öljynvaihto kannattaa ainakin tehdä, jos ei ole tietoa milloin on liemet uusittu. LänsiAutolta saat oikeata kamaa, hinta on n. 14€ litra. Saattaa löytyä myös lentokentän MetroAutossa (?), se kun on nykyisin myös Saabin edustaja. Tehostimeen menee öljyä muistaakseni joku 0,7-0,8 litraa. Ei kannata leikkiä ATF:n tai jonkun muun essonbaarin mukaan käypäsen korvikkeen kanssa, ei ole kuitenkaan mikään älytön sijoitus ostaa öljy Saabin varaosatiskiltä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Raidetanko= Inner Tie Rod Assembly
Raidetangon pää= Outer Tie Rod Assembly
Matti
Raidetangon pää= Outer Tie Rod Assembly
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Mulla ja eräällä toisella tonnaritoverilla oli sama probleema.lkraav kirjoitti:ok pääsin nyt auton luokse jälleen ja tsekkasin tehostimen öljytason, joka onkin seisovalla kylmällä autolla runsaasti alle merkattu minimitason. onko tässä järkevää tehdä öljyvaihto tai vain lisätä uuta öljyä vanhalle?
onko sitä öljya muuallakin kun länsiautossa ja mikä sille olisi kunnolinen hinta?
edit: länsiautossa 15€ / l
Lisäsimme oljyä, jonka ansiosta narina loppui muutamassa viikossa.
HUOM: ääni ei häviä heti öljynlisäyksen jälkeen.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Ja se koko tehostinnesteiden sisältö oli muistaakseni 0,75 litraa.
En tiedä onko tuolla tehostimen öljylle jossain tyhjennysproppu, mutta itse tyhjensin tehostinöljyt ensin nostamalla säiliö pois paikaltaan ja pujottelemalla sen alas ja sitten ämpärissä korkki auki.
En tiedä onko tuolla tehostimen öljylle jossain tyhjennysproppu, mutta itse tyhjensin tehostinöljyt ensin nostamalla säiliö pois paikaltaan ja pujottelemalla sen alas ja sitten ämpärissä korkki auki.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11