9000 -85 abs liittimet mihin? plus muuta ihmettelyä
9000 -85 abs liittimet mihin? plus muuta ihmettelyä
Pitäisi saada eturenkailta tulevat abs-johdot kiinni, mutta ei ole mitään ideaa mihin nuo pitäisi kiinnittää. Eli johdot tulee pyöriltä pellin läpi konehuoneeseen ja siitä menevät minne?... Nyt on konehuoneessa johdonpäät orpoina. Johdoissa on moninapaliittimet missä on 2 napaa käytössä. (Itse en johtoja ole irroittanut, eikä johdot irroittanut henkilö ole tiedossa)
Lisäksi ihmetyttää kuskin jalkotilan katossa oleva hopeinen laatikko jossa sinisellä on tekstit. Mikä on ko. boksin virka? Kyseisestä laatikosta on vedetty kaksi johtoa (punainen ja musta, +/- ?) eteenpäin, mutta johdot on sittemmin katkaistu.
Ja auto siis oli 9000 2.0i 16v turbo -85/86.
Kannattaako tuohon huoltokirjaan vai mikäsenniminytolikaan lappuun uskoa missä on ensimmäisen omistajan tiedot ja osoitteet yms? Auto on luovutettu lokakuussa 85 omistajalle, mutta vuosimalliksi on merkitty 86.
Lisäksi ihmetyttää kuskin jalkotilan katossa oleva hopeinen laatikko jossa sinisellä on tekstit. Mikä on ko. boksin virka? Kyseisestä laatikosta on vedetty kaksi johtoa (punainen ja musta, +/- ?) eteenpäin, mutta johdot on sittemmin katkaistu.
Ja auto siis oli 9000 2.0i 16v turbo -85/86.
Kannattaako tuohon huoltokirjaan vai mikäsenniminytolikaan lappuun uskoa missä on ensimmäisen omistajan tiedot ja osoitteet yms? Auto on luovutettu lokakuussa 85 omistajalle, mutta vuosimalliksi on merkitty 86.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Katteleppa löytyiskö tuolta mitään apua:
http://68.222.101.233/engine_folder/tcs ... kindex.htm
ja sieltä varsinkin:
http://68.222.101.233/engine_folder/tcsabscomloc.htm
http://68.222.101.233/engine_folder/tcs ... kindex.htm
ja sieltä varsinkin:
http://68.222.101.233/engine_folder/tcsabscomloc.htm
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Noniin, tässä olisi kuvia. Ilmeisesti tuota absia ei autosta löydy, mutta verratkaa nyt omiinne missä on abs, että näyttääkö yhtään samalta.
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Pari kuvaa mysteerisestä boksista kuskin jalkatilassa. Vasemalle lähtevät johdot joissa on solmu matkalla on ylimääräiset.
Kuva1
Kuva2
Ja kuvia moottorista. Kertokaa viisammat poikkeaako mikään kuvissa näkyvistä alkuperäisestä. Autossa pitäisi kuulemma olla jonkin sortin virisatsi kiinni, mutta paha sitten taasen sanoa kun ei ole minkäänsortin kuvaa mitä alunperin pellin alta löytyy.
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Pari kuvaa mysteerisestä boksista kuskin jalkatilassa. Vasemalle lähtevät johdot joissa on solmu matkalla on ylimääräiset.
Kuva1
Kuva2
Ja kuvia moottorista. Kertokaa viisammat poikkeaako mikään kuvissa näkyvistä alkuperäisestä. Autossa pitäisi kuulemma olla jonkin sortin virisatsi kiinni, mutta paha sitten taasen sanoa kun ei ole minkäänsortin kuvaa mitä alunperin pellin alta löytyy.
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Ymmärsin asian niin, että lastuttamisen sijaan autoon olisi todellakin tehty jotain fyysisiä muutoksia. Täytyy kuitenkin vielä kysellä kun satun edellistä omistajaa näkemään.Mimmi kirjoitti:Kuvien tulkintaa:
Sinulla ei ole ABSeja autossasi. Kuvasta puuttuu ABS pumppu ja sen releet ym. kuvassa oli normaali jarru/kytkinsäiliö.
Ok, tämä selvä.
Eli nuo johdot voi jättää rauhaan koska säädin toimii.Jalkatilan boxi on vakionopeudensäätimen elektroniikkaboxi.
Virisatsia ei näy koneen päältä, vaan se tehdään ohjelmallisesti/arvoja muuttaen boxiin. Tämä boxi näkyy "akvaariossa", kuskin kohdalla oleva metallinvärinen laatikko.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
>Noniin, tässä olisi kuvia. Ilmeisesti tuota absia ei autosta löydy, mutta >verratkaa nyt omiinne missä on abs, että näyttääkö yhtään samalta.
Näyttää erilaiselta. Jarrunestesäiliö mulla toisenlainen. Samoin se toinen "rasia" näyttää puuttuvan. Siinä lukee kyllä selkeesti Abs jotain..
Jarruneste säiliön alla pitäisi olla "vihreäkuula", joka liittyy myös jotenkin abseihin. Vanhana sitikkamiehenä tutun näköinen kuula jonka uskon olevan jonkunlainen paineenvaraaja. Siitä tulikin mieleen , että onko kukaan tietoinen tuon pallon tarvitsemasta huollosta(täyttö, vaihto)? Tuossa ranskattaressa ainakin vaihto tai täyttö noille palloille oli tehtävä 4-5 vuoden välein. Omassani varsin alkuperäisen näköinen.
Näyttää erilaiselta. Jarrunestesäiliö mulla toisenlainen. Samoin se toinen "rasia" näyttää puuttuvan. Siinä lukee kyllä selkeesti Abs jotain..
Jarruneste säiliön alla pitäisi olla "vihreäkuula", joka liittyy myös jotenkin abseihin. Vanhana sitikkamiehenä tutun näköinen kuula jonka uskon olevan jonkunlainen paineenvaraaja. Siitä tulikin mieleen , että onko kukaan tietoinen tuon pallon tarvitsemasta huollosta(täyttö, vaihto)? Tuossa ranskattaressa ainakin vaihto tai täyttö noille palloille oli tehtävä 4-5 vuoden välein. Omassani varsin alkuperäisen näköinen.
Näyttäis esittävän ruiskun boksia, siis se hopeinen loota.Bappi kirjoitti:Noniin, tässä olisi kuvia. Ilmeisesti tuota absia ei autosta löydy, mutta verratkaa nyt omiinne missä on abs, että näyttääkö yhtään samalta.
Kuva1, Kuva2 ja Kuva3
väittäisin olevan vakionopeudensäätimen ohjausyksikkö. Musta johto (liittimestäPari kuvaa mysteerisestä boksista kuskin jalkatilassa. Vasemalle lähtevät johdot joissa on solmu matkalla on ylimääräiset.
Kuva1, Kuva2
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Virisatsi ei välttämättä näy päällepäin ollenkaan. Jos on ruiskulle laitettu uus lastu ja APC:ta modattu niin ei sitä ulospäin nää. Ilmansuodatinta ja pakoputkea et saanu osumaan kuviin, niitäkin on tavattu parempiin vaihtaa virin yhteydessä.Ja kuvia moottorista. Kertokaa viisammat poikkeaako mikään kuvissa näkyvistä alkuperäisestä. Autossa pitäisi kuulemma olla jonkin sortin virisatsi kiinni, mutta paha sitten taasen sanoa kun ei ole minkäänsortin kuvaa mitä alunperin pellin alta löytyy.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856