Pusla motonetistä, mutta mikä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Pusla motonetistä, mutta mikä?

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Pitäisi uusintakatsastukseen vaihtaa alatukivarren takimmainen pusla.
Osanumero on 89 65 253.

Mikähän se osa mahtaisi olla seuraavista:


ETUTUENNAN HELAT SAAB 9000 --98
Hinta / 1 kpl
Kolmiomallinen alatukivarsi on laakeroitu runkoon edestä ja
takaa, ulkokärjessään alapallonivel.
Vakaaja kiinnittyy alatukivarteen tukitangon välityksellä

Etuhela (1/puoli, pitkittäin runkoa vasten ). . . . . . . . 18-1098 9.90 ???
Etuhelan tuki (2/puoli, alumiinivalua). . . . . . . . . . . 18-1575 5.72 ???
Takahela+tukirauta (1/puoli, poikittain). . . . . . . . . . 18-1175 15.81 ???
Ohjausvaihteen kumihela (2/auto, hammast pystyssä). . . . . 18-1029 9.08 ???
Kallistuksenvakaajan runkokumi 1/puoli 85--7.91. . . . . . 18-1000 4.20 ???
Kallistuksenvakaajan runkokumi 1/puoli 8.91--. . . . . . . 18-1001 4.50 ???
Kallistuksenvakaajan tukitanko ylähelalla (1/puoli). . . . 18-1002 13.90 ???
Kallistuksenvakaajan tukitangon alahela (2/puoli). . . . . 18-1003 1.35 ???

Edit: Tuohan se taitaa olla tuo Takahela+tukirauta? Varmistan vain, koska pistän vaimon sitä hakemaan.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pusla motonetistä, mutta mikä?

Viesti Kirjoittaja jus »

Kyllönen kirjoitti:Edit: Tuohan se taitaa olla tuo Takahela+tukirauta? Varmistan vain, koska pistän vaimon sitä hakemaan.
Juu. Takahela+tukirauta (1/puoli, poikittain). . . . . . . . . . 18-1175 15.81
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... puslat.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Kiitos tiedosta, jus!
louhelai
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Takahela+tukirauta

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Osta pussillinen niitä kerralla.
Motonetin osat ovat huonoja tämän osan kohdalla.
Olen ostanut joka vuosi uuden jommalle kummalle puolelle ja reklamoinnut ko. osasta monta kertaa Motonettia.
Onhan siinä ollut työn iloa !!!
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ehkäpä juuri tuo osa kannattaa ostaa polyuretaanisena PCS:stä n. 95e (speedpartsilla 840skr).
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_bus_9000.shtml


Kyseessä lienee tämä osa:
Kuva

Eli seuraavan kuvan nro 1.

Kuva

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Itse ostin juuri tuon polyuretaanisen hajonneen tilalle... Suosittelen, vaikken autolla pahemmin ole vielä ajellutkaan sen asennuksen jälkeen ;). Eipähän tarvitse vaihtaa koskaan...
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kuinkas paljon nuo uretaanipuslat lisäävät tärinöitä?

nimim. mukavuus ensin. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuo ei lisää. Tarkentaa ohjausta. Kuten huomaat kuvasta, ei puslaan kohdistu juurikaan ylös-alas -suuntaisia voimia, muuta kuin jarrutuksessa ja ehkä kiihdyttäessä. Esivuttaissuunnassa minkä pusla antaa periksi vaikuttaa ohjauskulmaan saman verran.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

No en minä ainakaan huomannut noiden puslien lisäävän tärinöitä millään tavalla.
Ja kuten jo sanottu, ei tarvitse olla jatkuvasti vaihtamassa kuten motonetin puslia. Itselläni meni hermot kun motonetin puslat kesti kokonaista ~10000 km.
Kölli

puslat

Viesti Kirjoittaja Kölli »

mitenkäs nuo vaihdetaan onko vaikeat ja kauanko menee?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Aihetta on juuri käsitelty ohjeiden kera täällä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Tällä hetkellä ei ole noita Powerflexejäkään saatavilla tuolla kuorella varustettuna, joten joutuu käyttää hyväksi tuon vanhan kuoren ja poistamaan entisen kumiaineksen. PowerFlexejä saa johonkin 64€uroon, ja hintaan sisältyy tuo rosterinen keskiholkki... SuperFlexejä saa taas n. 30€urolla, mutta näisssä voi/pitää käyttää hyväkseen tuon alkuperäisen holkinkin. Saatavilla näihinkin on kyllä noita rosteriholkkeja n. 15€/kpl.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

peinu kirjoitti:Ehkäpä juuri tuo osa kannattaa ostaa polyuretaanisena PCS:stä n. 95e (speedpartsilla 840skr).
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_bus_9000.shtml


Kyseessä lienee tämä osa:
Kuva

Eli seuraavan kuvan nro 1.

Kuva
Kallis kylläkin tuo osa verrattuna motonettiin, mutta varmasti ei tartte ihan
joka vuosi vaihtaa. Onko kokemuksia tuon kestosta?
Viimeksi muokannut kovasuo, To Kesä 15, 2006 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Isot pojat puhuu, että olisi lähes ikuinen...
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Minulle katsastusmies neuvvoi että laittaa 18 milliä pitkän vesijohtoputken sinne holkin uraan ja sikakitillä tai vastaavalla kiinni, niin jämäköityy puslat. Ostin ad liikkeestä puslat ja laitoin sinne sitä vesijohtoa katsotaan onko siitä hyötyä.

Raportoin myöhemmin.

Ja Kiitos asennusvinkeistä!
Vastaa Viestiin