Edelleen vuotaa öljyä!
Edelleen vuotaa öljyä!
Vauhdoin autoon kampiakselin stefan ja öljypumppuun uuden o-renkaan. edeleen auton alle, moottorin etupäähän ilmestyy öljylammikko kun käyttää hetken paikoillaan.. kenelläkään ideoita mistä vois vuotaa?
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Kerro kun löydät vuodon
Mulla tiputtelee öljyä vähän joka puolelta eikä tahdo löytyä selvää vuotopaikkaa
Pitäis päästä pesemään kone kauttaaltaan puhtaaksi ja yrittää sitten etsiä.
Tuleekö öljyä etupuolelta moottoria vai takapuolelta? Öljynpaineantura yksi mahdollisuus, ja samoin öljymäärän tunnistimen antura.
Pitäis päästä pesemään kone kauttaaltaan puhtaaksi ja yrittää sitten etsiä.
Tuleekö öljyä etupuolelta moottoria vai takapuolelta? Öljynpaineantura yksi mahdollisuus, ja samoin öljymäärän tunnistimen antura.
Jos mahdollista, niin pese kone pahimmista öljyistä ja pyyhi vielä jollain rätillä paskat pois ja yritä paikantaa mistä kohtaa suunnillen vuotaa. Epäilisin kuitenkin tuota öljykelloa??? Kokeile sormilla onko öljykellon alue märkä.
Jos kuitenkin vielä tiputtelee öljypumpun kohdalta niin tarkista, että se o-rengas ja hihnapyörän takana oleva stefa on kunnolla paikoillaan.
Jos kuitenkin vielä tiputtelee öljypumpun kohdalta niin tarkista, että se o-rengas ja hihnapyörän takana oleva stefa on kunnolla paikoillaan.
moottorin takapuolelta se tulee.. pesin moottoria sen minkä pystyin..
"lyhyt" koeajo Lappeenranta- iisalmi - Lappenranta.. tiputtaa tosin enää vain muutamia pisaroita.. moottorin takapuolelle, keskelle.. pitää käydä nyt ekaks ostamassa uus öljykello ja jatkaa harjotuksia..
"lyhyt" koeajo Lappeenranta- iisalmi - Lappenranta.. tiputtaa tosin enää vain muutamia pisaroita.. moottorin takapuolelle, keskelle.. pitää käydä nyt ekaks ostamassa uus öljykello ja jatkaa harjotuksia..
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
joo, Kyllä paikka keskellä takapuolella tuntus öljykellon vuodolta!MikKap83 kirjoitti:moottorin takapuolelta se tulee.. pesin moottoria sen minkä pystyin..
"lyhyt" koeajo Lappeenranta- iisalmi - Lappenranta.. tiputtaa tosin enää vain muutamia pisaroita.. moottorin takapuolelle, keskelle.. pitää käydä nyt ekaks ostamassa uus öljykello ja jatkaa harjotuksia..
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Itellä vuotaa suodattimenjalasta öljynjäädhyttäjälle lähtevät putket pikkusen. 2 uutta o-rengasta korjais asian mutta on isohko urakka vaihtaa kun ne putket ei mahdu nousemaan tarpeeksi ylös iliman purkamista.ecopower kirjoitti:joo, Kyllä paikka keskellä takapuolella tuntus öljykellon vuodolta!MikKap83 kirjoitti:moottorin takapuolelta se tulee.. pesin moottoria sen minkä pystyin..
"lyhyt" koeajo Lappeenranta- iisalmi - Lappenranta.. tiputtaa tosin enää vain muutamia pisaroita.. moottorin takapuolelle, keskelle.. pitää käydä nyt ekaks ostamassa uus öljykello ja jatkaa harjotuksia..
Viimeksi muokannut Freddie, Ti Helmi 14, 2006 08:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
Ville Harju
#2611
Ville Harju
#2611
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Yksi vuotokohde voisi olla myös öljyntäyttöputken juuresta. Omassani vuotaa juuri sieltä, on vaan pirullinen korjata.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Edelleen vuotaa öljyä!
Ölyntäyttöputken korjaaminen / valmistaminen
Lainaan vanhaa topiccia lievittääkseni niiden tuskaa, jotka ovat rikkoneet öljyntäyytöputken. Itse metsästin sopivaa pari vuotta sitten ja päädyin ostamaan putkea paikallisesta K-raudasta. Kyseessä on siis ihan muovinen kylmävesiputki, joka sattuu olemaan suurinpiirtein samaa kokoluokkaa. (ostin ja ostin, ei se mitään hintaa ottanut alle metrin pätkästä putkea).
Jaa miksi tästä nyt kirjoitan? No koska tuli tuossa tutkailtua, että homma toimi, eikä ollut falskannut yhtään.
tässä todiste
Öljyntäyttöputkessahan on 2 osaa. Yläosan suppilo, mihin mittatikku kierretään kiinn ja alaosan pytki. Nämä osat eivät ole käytännössä kiinni mitenkään toisissaan. On vaan osattu tehdä tiukka liitos.
-katkaistaan siis kylmävesiputkesta saman mittainen pätkä kuin vanha rikottu oli. Siivotaan rautasahan tms. roippeet pois.
-Lämmitellään putken päätä kuumailmapuhaltimella tai muulla mukavalla, niin että saadaan alapää menemään lohkon sovittimeen eikä yhtään enempää.
- samoin lämmitetään toista päätä ja sovitetaan täyttöaukkoon.
- laitetaan alapäähän vaikka tasotiivistettä ja tuuptaan se putki sinne.
valmis!
tag: mistä uusi öljyntäyttöputki
Lainaan vanhaa topiccia lievittääkseni niiden tuskaa, jotka ovat rikkoneet öljyntäyytöputken. Itse metsästin sopivaa pari vuotta sitten ja päädyin ostamaan putkea paikallisesta K-raudasta. Kyseessä on siis ihan muovinen kylmävesiputki, joka sattuu olemaan suurinpiirtein samaa kokoluokkaa. (ostin ja ostin, ei se mitään hintaa ottanut alle metrin pätkästä putkea).
Jaa miksi tästä nyt kirjoitan? No koska tuli tuossa tutkailtua, että homma toimi, eikä ollut falskannut yhtään.
tässä todiste
Öljyntäyttöputkessahan on 2 osaa. Yläosan suppilo, mihin mittatikku kierretään kiinn ja alaosan pytki. Nämä osat eivät ole käytännössä kiinni mitenkään toisissaan. On vaan osattu tehdä tiukka liitos.
-katkaistaan siis kylmävesiputkesta saman mittainen pätkä kuin vanha rikottu oli. Siivotaan rautasahan tms. roippeet pois.
-Lämmitellään putken päätä kuumailmapuhaltimella tai muulla mukavalla, niin että saadaan alapää menemään lohkon sovittimeen eikä yhtään enempää.
- samoin lämmitetään toista päätä ja sovitetaan täyttöaukkoon.
- laitetaan alapäähän vaikka tasotiivistettä ja tuuptaan se putki sinne.
valmis!
tag: mistä uusi öljyntäyttöputki
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re:
Kertauksena mahdolliset vuotokohdat, kun ovat "wanhan asentajan" mukaan erittäin yleisiä ennen kaikkea Saabeissa :
- Alu-öljypohjaisissa autoissa öljypohjassa esim. hiushalkeama, kun joissakin "huolloissa vahingossa" väännetään liian kireelle proput
- Tai öljypohjan pultit löystyneet ajan tärinöissä
- Venakopan tiivisteet valuttelee pikkuhiljaa moottorin alaosan märäksi
- Virranjakajan O-rengas ja DI-kasetillisissa se jakajan paikan tulppa/sen o-rengas
- Hihnan kiristimen alla stefa kovettunut
- Lohkon pääty falskaa siitä virranjakajan alta, ainakin vanhemmissa tonnareissa
- Turbon öljyletku moottorin edessä alla tihuuttaa
- Vaihdelaatikon ja/tai kampuran stefat falskaavat
- Öljykello vuotaa metallin/bakeliitin liitoskohdasta
- jne.
- Alu-öljypohjaisissa autoissa öljypohjassa esim. hiushalkeama, kun joissakin "huolloissa vahingossa" väännetään liian kireelle proput
- Tai öljypohjan pultit löystyneet ajan tärinöissä
- Venakopan tiivisteet valuttelee pikkuhiljaa moottorin alaosan märäksi
- Virranjakajan O-rengas ja DI-kasetillisissa se jakajan paikan tulppa/sen o-rengas
- Hihnan kiristimen alla stefa kovettunut
- Lohkon pääty falskaa siitä virranjakajan alta, ainakin vanhemmissa tonnareissa
- Turbon öljyletku moottorin edessä alla tihuuttaa
- Vaihdelaatikon ja/tai kampuran stefat falskaavat
- Öljykello vuotaa metallin/bakeliitin liitoskohdasta
- jne.
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)