Elikkäs vika on siinä että lämmönjako ei mene oikeaan paikkaan. kun pistää puhalluksen esim. lattiaan (floor) niin ilmaa tulee kojelaudan suutimista kuin (vent) asennossa ja lattian suutimissa ei käy kuin lehmän henkäys. onkohan moottorin vaihteisto jotenkin hypännyt "yli"? Kalibrointi antaa vika koodin 6C . Poistuuko ongelma uudella/(käytetyllä) askelmoottorilla?
Nykyinen: Saab 9-5 aero wagon Bifuel vm.-02
Ex: Saab 9000 cd 16v tbo aut. vm.88+ 9000 cs tbo vm.92
88-mallisessa autossa nuo on servoja, ei askelmoottoreita. Niissä on asentoa ilmaiseva potentiometri, joka voi menettää asemointinsa. Voi yrittää kalibroida uudelleen purkamalla vaihteiston päädyn ja asettamalla potentiometrirattaan kohdalleen. Joku on operaatiossa onnistunutkin. Ihan palkitsevaa pikkunäpertelyä.