öljyvuoto ??????????
öljyvuoto ??????????
mistä kummasta se tonttu vuotaa . ilmaantuu pieni lätäkkö auton alle öljykellon alapuolelle . vaan eipä kello vuoda .oon jo tutkinut kaiken , ei vähene öljy,ei vesi ei ohjaustehostimen neste. 3kk on tullu tallinlattialle . 20cm halkaisijaltaan oleva öljyläikkä ei vettä... pitäiskö unohtaa koko asia .. kun on niin pienestä vuodosta kyse!!!!
Pese kone kunnolla alta ja päältä ja seuraa mistä vana tulee... Kai jokainen tiiviste on potentiaalinen vuotaja, mutta mikäli vaihtovälillä ei öljyä vuodon johdosta tarvitse lisätä, en itse olisi asiasta huolissani...
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Öljynpinnan osoittimen anturista voi myös vuotaa..!!
Melkein samalla kohdalla kuin öljykello, mutta toisella puolella moottoria.
Ja jos kampiakselin stefa ( moottorin takapäästä ) vuotaa niin tiputtelee myös melko lähelle
tuota kertomaasi paikkaa.
Ja nokkaketjun kiristimen juuresta on myös tavattu vuotoa, ja voihan se
öljy kulkea moottorin kylkeä pitki pitempiäkin matkoja.
Venttiilikopan kansi..?
Ohjaustehostajan letkutus..?
Tai sitten joku kenkkuilee ja käy lorauttamassa joka yö tipan öljyä
lattialle...!!!
pst..se kohta mikä on vuodon kohdalta kaikkein puhtain on myös tämä
vuotokohta*
Melkein samalla kohdalla kuin öljykello, mutta toisella puolella moottoria.
Ja jos kampiakselin stefa ( moottorin takapäästä ) vuotaa niin tiputtelee myös melko lähelle
tuota kertomaasi paikkaa.
Ja nokkaketjun kiristimen juuresta on myös tavattu vuotoa, ja voihan se
öljy kulkea moottorin kylkeä pitki pitempiäkin matkoja.
Venttiilikopan kansi..?
Ohjaustehostajan letkutus..?
Tai sitten joku kenkkuilee ja käy lorauttamassa joka yö tipan öljyä
lattialle...!!!
pst..se kohta mikä on vuodon kohdalta kaikkein puhtain on myös tämä
vuotokohta*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Minkä kokoiset o-renkaat
"jus"illa kun näyttää olevan kaikki tarkoin dokumentoituna niin sattusko olemaan muistissa tai arkistoissa merkintää minkä kokoiset on nuo O-renkaat pinnankorkeusanturissa ja mittatikun juuressa?
Tuleekohan öljyä paljonkin ulos anturin reiästä jos kokeilis vaihtaa tiivisteen vaikka koneessa on öljyt sisässä?
Ajattelin vain jos vaihtaisin omaani kun öljyä vuotaa joka paikasta. Remonttiaika yleensä aina sellainen ettei sitten enää pääse irtonaisten osien kanssa kauppaan hakemaan oikean kokoista.

Tuleekohan öljyä paljonkin ulos anturin reiästä jos kokeilis vaihtaa tiivisteen vaikka koneessa on öljyt sisässä?
Ajattelin vain jos vaihtaisin omaani kun öljyä vuotaa joka paikasta. Remonttiaika yleensä aina sellainen ettei sitten enää pääse irtonaisten osien kanssa kauppaan hakemaan oikean kokoista.
jus kirjoitti:Minulla B202:ssa öljyn pinnankorkeusanturi on samalla puolella kuin öljynpaineanturi. Voi vuotaa myös mittatikun juuresta.
Kuten sanottu, putsaa paikat ja selvitä kuinka ylhäältä vuotaa.
Re: Minkä kokoiset o-renkaat
Minulla on irrallaan turbon paluuöljyputken ja mittatikun O-renkaat, en tiedä kumpi on kumpi. Toinen on pienempi ja vihreä, toinen on isompi ja musta. Luulisin että vihreä on turbon paluuöljyputkeen ja musta mittatikun juureen. Mittaustarkkuus on luokkaa "työntömitalla irtonaisesta O-renkaasta", erityisesti tuo musta ohuempi oli vähän soikea ja hankala mitata. Vihreä paksumpi oli jäykempi ja pyöreämpi.mike kirjoitti:sattusko olemaan muistissa tai arkistoissa merkintää minkä kokoiset on nuo O-renkaat pinnankorkeusanturissa ja mittatikun juuressa?
Musta:
paksuus 2,1 mm
sisähalk 24,1 mm
ulkohalk 30 mm
keskihalkaisija 27 mm
Vihreä:
Paksuus 4 mm
sisähalkaisija 20,7 mm
ulkohalkaisija 29 mm
keskihalkaisija 25,1 mm
Pinnankorkeusanturin O-renkaan koosta ei ole mitään hajua. Luulisi, että ainakin puolet öljyistä tulee ulos kun irrottaa anturin, ainakin jos auto on vaakasuorassa. Joku jolla on anturi irrallisena voisi ehkä mitata O-renkaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
O-renkaita mitatessa tarvitsee mitata sisähalkaisija ja renkaan paksuus.
Eli 24.1 x 2.1 ( vakiokoko on 24 x 2 tai 24,3 x 2,4 )
Ja tämä vihreä O-rengas on todennäköisesti viton O-rengas. ( FPM )
Vakiokoko ( 20 x 4 )
Eli 24.1 x 2.1 ( vakiokoko on 24 x 2 tai 24,3 x 2,4 )
Ja tämä vihreä O-rengas on todennäköisesti viton O-rengas. ( FPM )
Vakiokoko ( 20 x 4 )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#