Saab vs Avensis

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
osku
"Turbo"

Saab vs Avensis

Viesti Kirjoittaja osku »

Isälle sitte käytiin iltapäivällä ostamassa -03 uudempikorinen
toyota avensis 39 tkm ajettu. Eipä sen päätä pystyny saappiin
päin kääntämään ku on 17 vuotta ajanu niillä ilman huolen
häivää. Silti itse siinä ku kokeilin niin olen sitä mieltä, että
ainoa asia missä avensis voittaa tuon 10 v vanhan saabin on
vaihteiston toiminta. Onhan moni juttu ikäänkuin uudemmin
toteutettu mutta yliherkkä=rauhaton ajettava, moottorin ääni
kuuluu aika isosti jne.
Nyt kun on saanu "tarpeeksi tuoreen" tonnarin alle niin vaikea
on pistää paremmaksi. Eka tonnarin jälkeen ehti olla noin 30
muuta autoa kunnes uskoin.
PS. enkä silloinkaan olis muuten luopunu mutta ku erotilanteessa
piti kallis auto jakaa :cry:
SAAB on nautinto tien päällä
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

On se vaan niin että hyvä cs-tonnari on vaikeasti löytävissä. :) Itse oon joutunut viikon aikana saab-puutteessa ajamaan 525tds touring bemarilla, eikä tahdo kuin hermostua.. :lol: Tylsä mootori, kutos-murinaan tympääntyi päivässä eikä "kunnon" lämpöä tahdo saada hyttiin kuin vasta tunnin ajon jälkeen..?! :? (Termari uusittu viime viikolla)

MB200D-ajat tulee väistämättä mieleen.. :)
TT
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja TT »

Itse jouduin ajelemaan pari viikkoa vm1996 BMW528IA:lla ja kyllä yllätti positiivisesti. Ainoa moíte on moottori + kulutus eli suorituskyky oli kyllä tosi laimea ja bensaa paloi kehäpyörittelyssä yli 11 litraa jatkuvasti.

Muuten kyllä oli laatuvaikutelma aivan eri luokkaa kuin Aerossa, tuntui 10 vuotta uudemmalta autolta, vaikka kilometrejä oli 40t enemmän. En kyllä vaihtaisi, alkoi sen verran häiritsemään kulkupuoli ko autossa, mutta muuten kyllä oli OK peli.

Voi tietysti vaikuttaa asiaan kun omassa on melkein 200tkm mittarissa eikä puslia, iskareita eikä jousia ole vaihdettu eli alkaa olemaan aika epämääräinen ajettava kun vertaa esim samanlaiseen 50tkm vähemmän ajettuun, johon on laitettu juuri kaikki puslat uusiksi, HR jouset ja Konin säädettävät iskarit, alkoi tuntumaan jo ihan modernilta autolta alustan suhteen.
9-3 Aero -01
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

TT kirjoitti:Voi tietysti vaikuttaa asiaan kun omassa on melkein 200tkm mittarissa eikä puslia, iskareita eikä jousia ole vaihdettu eli alkaa olemaan aika epämääräinen ajettava kun vertaa esim samanlaiseen 50tkm vähemmän ajettuun, johon on laitettu juuri kaikki puslat uusiksi, HR jouset ja Konin säädettävät iskarit, alkoi tuntumaan jo ihan modernilta autolta alustan suhteen.
Ehdottomasti kannattava sijoitus, jousituksesta ja suuntavakaudesta tulee täysin eri. :)
petteri75
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

1. Jarrut kuntoon (levyt, palat, nesteet)
2. Iskarit (ei sitä Motonetin halvinta)
3. Puslat (pieniä ja kumisia, mutta tekevät paljon)
4. Pallonivelet (klonks klonks häviää samalla)

Se muutos on kohtuullisen radikaali. Jopa ex-Aerossa, se oli niin nannaa syksyllä -03 kun sai auton uusilla iskareilla alleen perjantaina ja edessä pikasiirtymä Espoosta Lahteen..:)

Bemarin kohdalla se kutosen murina on ihan jees, mutta ainakin E34 on niin hyvin eristetty äänistä, että eipä se pahemmin kuulu. 540iA:ssa ehkä vieläkin enemmän, paikallaan kun polki niin jotain hurinaa kuului. Enkä edes muista, erottiko äänestä että on V8 edessä.

Mutta juuh. Jotenkin vain tuntuu, että nykytietämyksellä ja -tekniikalla saataisiin mitä upeimpia autoja aikaiseksi, merkistä riippumatta mutta kaikki pilataan kustannuksia jahtaamalla. Eikä tämä tarkoita edes halvempia auton hintoja kuluttajille, vaan isompaa katetta omistajille..No, onneksi kilpailu sentään korjaa tätä johonkin suuntaan.

Itse olen nykyautoissa pettynyt eniten niinkin epäolennoiseen asiaan kuin muovisuuteen, josta on tullut jauhettua aiemminkin.
vemuli
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Bemarit on tutuksi tulleet vuosien varrella. Vanhoja ovat tosin aina olleet, mutta eipä niissä ikä ole tuntunut. Jännä kun kilometrien myötä ei auto muutukkaan "resonaattoriksi", kuten monessa merkissä käy. Eli laatua löytyy. Talviautoksi niistä ei ole kuitenkaan ollut. Saab on siinä suhteessa toista luokkaa.
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
Vastaa Viestiin