Apua! Kiire! Griffin!
Apua! Kiire! Griffin!
Pitäis tänään päättää ostaako kaveri saksasta mulle 9000 griffinin 2.3 (194 hepoa)-92 vuosimalli, ajettu 250000km, automaatti.
Joten miten tämä eroaa muista ysitonnareista, onko tässä sinkittyjä peltejä, kuinka paljon tuo automaatti laatikko voisi kestää, minkä hintaisi nuo on suomessa, kun ei niitä ole ollut missään myynnissä?
Olisko järki ostos, onko kellään kokemuksia? Kaikki tieto olis kultaakin kalliimpaa.
Kiitos jo etukäteen.
Joten miten tämä eroaa muista ysitonnareista, onko tässä sinkittyjä peltejä, kuinka paljon tuo automaatti laatikko voisi kestää, minkä hintaisi nuo on suomessa, kun ei niitä ole ollut missään myynnissä?
Olisko järki ostos, onko kellään kokemuksia? Kaikki tieto olis kultaakin kalliimpaa.
Kiitos jo etukäteen.
Re: Apua! Kiire! Griffin!
Käsittääkseni CD korilla joten ei ole sinkitty.Sabo kirjoitti:Pitäis tänään päättää ostaako kaveri saksasta mulle 9000 griffinin 2.3 (194 hepoa)-92 vuosimalli, ajettu 250000km, automaatti.
Joten miten tämä eroaa muista ysitonnareista, onko tässä sinkittyjä peltejä, kuinka paljon tuo automaatti laatikko voisi kestää, minkä hintaisi nuo on suomessa, kun ei niitä ole ollut missään myynnissä?
Olisko järki ostos, onko kellään kokemuksia? Kaikki tieto olis kultaakin kalliimpaa.
Kiitos jo etukäteen.
Varusteita tossa on vissiin "riittävästi"
Tosi vähän on joo suomessa noita, veikkaisin että siinä kympin nurkilla pyörii hinnat. Automaatti kestää jos on öljyt vaihdettu ja kumia ei oo hirveesti poltettu. Koneessa voi olla tasapainoakselien laakerit vaihtokunnossa.
Hinta ratkasee aika paljon, ei kannata saksaan paljoo yli 3 tonnia maksaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Griffinit...
...oli kai varuste listalla kärki päässä. Niissä oli kaikki mahdollinen, eli vanhassa autossa potentiaalista korjattavaa riittää, tosin Saabissa ne on toteutettu niin hyvin, että ne kyllä kestää hyvin.
Tonnarin automaattilaatikot on kyllä kestäviä, meillä ajettiin ilman murheita 335 tkm ja toimi hyvin. Ne on saksalaisen ZF:n tekemiä laatulaatikoita, jotka hyvin pidettyinä on kyllä kestäviä. Siis öljyt ja suodatin vaihdettava (suodattimen voi myös huolellisesti pestä) n. 40 tkm - 60 tkm:n välein ajotavasta ja -paikasta riippuen.
Automaatille toi kone sopii hyvin, kunhan malttaa ajaa revittelemättä, vääntöä ja tehoa kyllä riittä normaali ajoon liiankin kanssa!
Griffinit oli kai kaikki CD korilla, eli porrasperäisiä. Sinkitykset parani CD:ssä vasta faceliftin yhteydessä (-94...-95?), mutta vähäsuolaisilla saksan teillä auto lienee säilynyt melko hyvin...?
Kaiken kaikkiaan loistavia vehkeitä, jos arvostaa tilaa, turvallisuutta, ajo-ominaisuuksia, suorituskykyä ja kokoonsa nähden kohtuullista kulutusta!
Tonnarin automaattilaatikot on kyllä kestäviä, meillä ajettiin ilman murheita 335 tkm ja toimi hyvin. Ne on saksalaisen ZF:n tekemiä laatulaatikoita, jotka hyvin pidettyinä on kyllä kestäviä. Siis öljyt ja suodatin vaihdettava (suodattimen voi myös huolellisesti pestä) n. 40 tkm - 60 tkm:n välein ajotavasta ja -paikasta riippuen.
Automaatille toi kone sopii hyvin, kunhan malttaa ajaa revittelemättä, vääntöä ja tehoa kyllä riittä normaali ajoon liiankin kanssa!
Griffinit oli kai kaikki CD korilla, eli porrasperäisiä. Sinkitykset parani CD:ssä vasta faceliftin yhteydessä (-94...-95?), mutta vähäsuolaisilla saksan teillä auto lienee säilynyt melko hyvin...?
Kaiken kaikkiaan loistavia vehkeitä, jos arvostaa tilaa, turvallisuutta, ajo-ominaisuuksia, suorituskykyä ja kokoonsa nähden kohtuullista kulutusta!
Eiköhän korinosia ole fosfatoitu iänkaiken. Fosfatointi ei ole mikään korroosionesto käsittely vaan simppeli esikäsittely ennen pohjamaalausta, jolla pohjamaalin tartuntaa parannetaan.
Fosfatointimenetelmän muuttuminen -91 voisi pitää paikkansa, koska noihin aikoihin muuttuivat myös maalit ympäristöystävällisempään suuntaan koko euroopassa. Sillä ei kyllä sinänsä ole varmaankaan merkittävää vaikutusta korroosioherkkyyteen. Sinkitys yleistyi muutamaa vuotta myöhemmin kun havaittiin sen olevan tehokkain ja halvin menetelmä... sinkityshän ei auton koreissa ole olemassa loppukäyttäjän parasta ajatellen vaan puhtaasti esikäsittelynä maalille.
-J-
Fosfatointimenetelmän muuttuminen -91 voisi pitää paikkansa, koska noihin aikoihin muuttuivat myös maalit ympäristöystävällisempään suuntaan koko euroopassa. Sillä ei kyllä sinänsä ole varmaankaan merkittävää vaikutusta korroosioherkkyyteen. Sinkitys yleistyi muutamaa vuotta myöhemmin kun havaittiin sen olevan tehokkain ja halvin menetelmä... sinkityshän ei auton koreissa ole olemassa loppukäyttäjän parasta ajatellen vaan puhtaasti esikäsittelynä maalille.
-J-
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Joo, ei ole sen kummemmin sinkitty kun muitakaan tuon ikäisiä tonnarieta. Tosin voisi olettaa että tuon hintaista autoa on edelliset omistajat pitäneet paremmin kuin vastaavanikäistä perustonnaria. Ainakin omalla kohdallani entinen omistaja oli ruostesuojannut auton joka toinen vuosi ensimmäisen 6 vuoden aikana! Eipä ole siis ilmennyt kukintaa missään...
Varusteita tosiaan on sen verran että riittää. Griffiniin sai valita joko nahkapenkit tai puuvillapenkit. Noita villapenkkejä ei ollut saatavilla mihinkään muuhun malliin. Etuistuimet sähkösäädöllä, teitenkin. Pähkinäpuuta on sekä ovissa että kojelaudassa. Kattoluukku on ollut valinnaisvaruste jota ei kaikista, ei myöskään omastani löydy.
Takaluukun heijastinpaneli on lähes poikkeuksetta parhaat päivänsä nähnyt. Jos haluaa uuden alkuperäisen panelin niin kannattaa toimia suhteellisen ripeästi, on kuulemma poistuva tuote varaosalistalta.
Mahtava auto etenkin maantiellä. Ja kone kyllä kestää kun vaan siitä huolehtii. Tasapainoakseli-remppa taitaa tosin olla itsellänikin edessä...
Varusteita tosiaan on sen verran että riittää. Griffiniin sai valita joko nahkapenkit tai puuvillapenkit. Noita villapenkkejä ei ollut saatavilla mihinkään muuhun malliin. Etuistuimet sähkösäädöllä, teitenkin. Pähkinäpuuta on sekä ovissa että kojelaudassa. Kattoluukku on ollut valinnaisvaruste jota ei kaikista, ei myöskään omastani löydy.
Takaluukun heijastinpaneli on lähes poikkeuksetta parhaat päivänsä nähnyt. Jos haluaa uuden alkuperäisen panelin niin kannattaa toimia suhteellisen ripeästi, on kuulemma poistuva tuote varaosalistalta.
Mahtava auto etenkin maantiellä. Ja kone kyllä kestää kun vaan siitä huolehtii. Tasapainoakseli-remppa taitaa tosin olla itsellänikin edessä...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
Yhdellä kaverilla on Tampereella griffin, muistaakseni vm -93. Voin antaa hänen yhteystiedot vaikka yksityisviestillä, jos haluat autosta jotain kysellä.
Ko. pirssi oli aluksi hänen isoveljellään, joka on muistaakseni myös klubin jäseniä. Muutaman mutkan kautta auto päätyi nyt hänen pikkuveljelleen.
Tekniikaltahan tuo vastaa käsittääkseni 2,3 täyspaineturbo cd:tä, mutta tosiaan varusteluissa löytyy. Tuossa kaverin griffinissä on tyyliin kaikki muut tilpehöörit paitsi kattoluukku.
Ko. pirssi oli aluksi hänen isoveljellään, joka on muistaakseni myös klubin jäseniä. Muutaman mutkan kautta auto päätyi nyt hänen pikkuveljelleen.
Tekniikaltahan tuo vastaa käsittääkseni 2,3 täyspaineturbo cd:tä, mutta tosiaan varusteluissa löytyy. Tuossa kaverin griffinissä on tyyliin kaikki muut tilpehöörit paitsi kattoluukku.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Re: joo
Jos liikkeessä tekee niin 800-2000 euroa...Sabo kirjoitti:
kuinka iso homma se tasapainoakselin remppa on?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
OK, aina oppii jotain uutta, onkohan kellään tietoa mikä oli hintasuhde nahkapenkkeihin. Lisävarustelistalla siis...9-5T kirjoitti:
Penkit oli aitoa villaa ja valittavissa kaikkiin muihin malleihin lisämaksusta.
Niin, onkohan lisävarusteena saatavilla myös villaista kyynärnojaa eteen?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Pitääkö paikkansa että Griffineitä on tehty vaan tuo 400kpl. Tonnareita siis...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2457222185
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2457222185
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70