Tonnari tomaatti - 88 sitten seisoi viikon pakkasta ja lauhaa oli. Nyt kävin ihan 2 kilsan matkan , kaikki meni ihan ok. Sitten hetken stoppi kaupassa. Sama matka takas.
Takas matkalla kaasun painallus aiheutti " tärinää ", ihan kun jokin olisi tukossa ? Nopeus ei kyllä missään vaihees päässyt nousee yli 60km/h .....Voisiko toi JR- filtteri olla kostea ?
Muuten kone kävi ihan ok.
Viikon seoisonta -> röpeltää
Viikon seoisonta -> röpeltää
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Oli samanlainen tilanne edellisen Saabin kanssa. Tosin 900 16V vapaasti hönkäilevä.
Mut oli ajettu piiiiiiiitkään kaupunkiajoa -> motarille ja lämä tiskiin; köhi vielä tovin siellä ja sit yhtäkkiä rupes taas kulkemaan niin kuin sen pitkin.
Nyt alla 2,0t 9000 -97. Olen antanut kenkää aina tilaisuuden tullen!
Mut oli ajettu piiiiiiiitkään kaupunkiajoa -> motarille ja lämä tiskiin; köhi vielä tovin siellä ja sit yhtäkkiä rupes taas kulkemaan niin kuin sen pitkin.
Nyt alla 2,0t 9000 -97. Olen antanut kenkää aina tilaisuuden tullen!

Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Viikon seoisonta -> röpeltää
Eikös tuo ole virranjakajalla, ei suorasytkällä? Jos on, niin katselisin jakajan kantta ja pyörijää. Tuommoinen seisonta saattaa hyvinkin antaa aikaa hapantumien muodostumiselle --> huonoa kontaktia jne...Ootko kokeillu ajaa pidempää matkaa, että kone lämpiää kunnolla?Tomi9000T kirjoitti:Tonnari tomaatti - 88 sitten seisoi viikon pakkasta ja lauhaa oli. Nyt kävin ihan 2 kilsan matkan , kaikki meni ihan ok. Sitten hetken stoppi kaupassa. Sama matka takas.
Takas matkalla kaasun painallus aiheutti " tärinää ", ihan kun jokin olisi tukossa ? Nopeus ei kyllä missään vaihees päässyt nousee yli 60km/h .....Voisiko toi JR- filtteri olla kostea ?
Muuten kone kävi ihan ok.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
No eilen heitin sitten 45km...ja ajoin siitä melkeen koko matkan kruisella 110km/h, ulos ramppiin kiihdytys. Ei mitään " räpellystä ", seisoi 5 tuntia ja sama matka takas....ei mitään ongelmia taas. Eli jotain kosteutta varmaan jossain. Virranjakaja on sellainen öljynen, se on silloin vissiin jotenki " rikki " uusi pitäisi varmaan jossain vaiheessa ostaa.
Sellainen homma kanssa tossa pirssis on että ku seisoo vähän enemmän pihalla. Mulla sekoaa tuo ajotetokone. Koko näyttä valaisee, bensamittari viisari hyppii ku jojo...etc. Lähtee pois ku sammuuttaa auton ja käynistää uudestaan.
On se tavallinen ajotieokone. " köyhempi versio "
Sellainen homma kanssa tossa pirssis on että ku seisoo vähän enemmän pihalla. Mulla sekoaa tuo ajotetokone. Koko näyttä valaisee, bensamittari viisari hyppii ku jojo...etc. Lähtee pois ku sammuuttaa auton ja käynistää uudestaan.
On se tavallinen ajotieokone. " köyhempi versio "
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Mulla oli ajotietokoneen kanssa samaa oiretta silloin, kun oli huono akku.
Oli päiviä, ettei lähtenyt käyntiin koko auto, mutta silloin kun lähti "juuri ja juuri", ts. jännite putosi startissa liian alas, jäi EDU "joulukuusi"-moodiin ja bensamittari loikki ylös-alas. Taulussa tosiaan paloivat kaikki valot, (myös PRND123 manuaalivaihteisessa autossa), ja EDU vaihteli näytössään kirjaimia ja numeroita, kuten Anttilan postimyyntiluettelossakin...
Vika voi toki olla muuallakin, esim. hapettuneissa maadoituspisteissä, mutta kannattaa mittailla akun napajännitettä startin aikana, mikäli ongelmat jatkuvat.
Oli päiviä, ettei lähtenyt käyntiin koko auto, mutta silloin kun lähti "juuri ja juuri", ts. jännite putosi startissa liian alas, jäi EDU "joulukuusi"-moodiin ja bensamittari loikki ylös-alas. Taulussa tosiaan paloivat kaikki valot, (myös PRND123 manuaalivaihteisessa autossa), ja EDU vaihteli näytössään kirjaimia ja numeroita, kuten Anttilan postimyyntiluettelossakin...
Vika voi toki olla muuallakin, esim. hapettuneissa maadoituspisteissä, mutta kannattaa mittailla akun napajännitettä startin aikana, mikäli ongelmat jatkuvat.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Aha? Vaikuttaa siltä, että kannattaa uusia jännitemittari samantien...

Eli siis akun navoilta mittaamaan, tuo EDU:n näyttämä on toimiessaankin hiukan epävarma. Heittoa aiheuttaa johtimien hävikki, hapettuneet liitokset ja maadoituspisteet. Kuinka paljon EDU valehtelee, onkin jo yksilöllinen juttu.
Joku täällä oli Bilteman mittarilla mitannut akun navoiltakin yli 15V (tjsp), mutta siihen puolestaan auttoi mittarin paristojen vaihto...


Eli siis akun navoilta mittaamaan, tuo EDU:n näyttämä on toimiessaankin hiukan epävarma. Heittoa aiheuttaa johtimien hävikki, hapettuneet liitokset ja maadoituspisteet. Kuinka paljon EDU valehtelee, onkin jo yksilöllinen juttu.
Joku täällä oli Bilteman mittarilla mitannut akun navoiltakin yli 15V (tjsp), mutta siihen puolestaan auttoi mittarin paristojen vaihto...

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)