Nyt olis seuraavanlainen operaatio edessä projektia aloitellessa. Pääsylinteri on irrallaan ja olen saanut sen purettua putkestaan, mutta kuinka ihmeessä saan "ylemmän" tiivisteen pois? Alhaalla on jousi, sen alla "prikka", sitte tiiviste ja shimmilevy. Ok, nuo tulee nätisti pois, mutta miten saan toisesta päästä tiivisteen vaihdettua? Se pääsylinterin käyttötanko on niitattu neljältä kulmalta koloonsa, joten en ainakaan vielä ole uskaltanut kamalasti väännellä. Miten olettee saaneet kaikki tiivisteet vaihdettua? Pääsylinteri on -98 autosta.
Eikös ne tiivisteet saa vedettyä tuollaisen isommankin laipan yli tuonne jousipäähän päin. 99:n jarrusylinterissä ulomman männän päädyssä on tiivisteen halkaisijaan nähden samassa suhteessa oleva kiinteät laipat ja kyllä ne tiivisteet siitä vaan hyvin tuli yli.
No, ei kai se auta, kuin kokeilla. Eipä tuo tiivistesarja juuri maksa, peräti 5,10€. Se lukkorengas olis kans uusi, joten kai tuo vanha pitää vääntää tuosta tangon ohuimmasta kohtaa pois ja uusi tilalle. Ei varmaan ole välttämätöntä, mutta vaihdetaan nyt kaikki, mitä huoltosarjasta löytyy.
Huoltosarjan shimmilevy on vissiin rosteria, kuin orkkis on messinkiä(?). Onkohan tuolla mitään vaikutusta asiaan? Pikkusen pehmeämmälle vaikutti vanha, kun sitä käsissäni pyörittelin.
Ai niin ja mites tuo päätykumi? Kai sekin pitää vaan koittaa pujottaa koko systeemin läpi omalle paikalleen...
Jees, nyt on uudet tiivisteet paikallaan. Tosin ihan kaikkea en hyödyntänyt ja tässä perustelut.
Shimmiprikka on vanha, koska uusi oli paksumpi(0.35 mikrometriä vs 0.55 mikrometriä) ja vanha on hieman pehmeämpi, joten se päästää jarru/kytkinnesteen virtaamaan helpommin kanavien läpi, kun poljin tulee ylös.
Polkimeen tulevan varren suojakumi on vanha, koska uusi oli valmiiksi väljä. Ts se ei olisi estänyt moskan pääsyä pääsylinteriin lainkaan.
Muuten kaikki muut osat on vaihdettu ja ihan vaan pujottamalla alapäästä, kutes Jus tuossa edellä opasti.