SRS ongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

SRS ongelma

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

Mitä vois tehä ku SRS valo palaa yhtenään?
Metro-Auto sano että vian etsintä maksaa 60e, mutta olisko jotain mitä ite vois tehä?

Tuli alotettuu tää Saab harrastus vasta 25.2.06 :lol:
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

Kyllä ostin liikkeest, sain aika hyvän alen kyseisen jutun takii.
Pitää koittaa kehittää jotain sille jutulle :cry:
Viimeksi muokannut kaide74, Ti Helmi 28, 2006 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aero tonnari
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:24
Paikkakunta: Pohjaslahti

Viesti Kirjoittaja Aero tonnari »

no nyt kerkiää vielä lopettaan tän saapismin..ei voi olla vielä pahasti koukussa noin tuore tapaus :roll: vitsi,vitsi..
900classic-93 99gl-80 2x99gl-76 90LUMIKKO 99 gl -81 petro
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

:lol: Jos ny kuitenki koittais päästä ton ongelman yli tavalla tai toisella :lol:
Mut jos vaan on jotain hyvii ideoit niin otetaan kyl vastaan.
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Toivottavasti ei ole katsastus kovin lähellä
kun leimaahan ei tule jos valo ei toimi oikein,
eli järjestelmä ei ole toimintakunnossa!
SAAB on nautinto tien päällä
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

kaide74 kirjoitti::lol: Jos ny kuitenki koittais päästä ton ongelman yli tavalla tai toisella :lol:
Mut jos vaan on jotain hyvii ideoit niin otetaan kyl vastaan.
Ei siihen oikein muuta ratkaisua ole kuin viedä auto tech2 laitteen perään.
Pitäisi maksaa alle 30€ johon kuuluu valon kuittaus (jos kuittaantuu).
No saa ainakin selkokielisen diagnoosin missä vika, eli esim: hetkellinen häiriö kuljettajan airbäg liitokset tjms.
Itse TECH2 testilaite ohjelmineen kustantaa tuollaisen uudehkon tonnarin hinnan joten sitä ei kannata ihan joka talliin ostaa. :(
matsuk
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 14:52
Paikkakunta: Kuopio

Turvatyynyn valo

Viesti Kirjoittaja matsuk »

Jos satutte joskus jostain syystä ottamaan turvatyynyn pois paikoiltaan, niin älkää kytkekö virtaa päälle sinä aikana kun turvatyyny on irti. Jos kytkee virran, valo jää palamaan, vaikka turvatyynyn laittaa takaisin. Ja sitten tulee tuo em. kuittausmaksu. Kokemusta on.
Matsu
9000 Griffin 1994
900i Special 3-ovinen 1987
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

Kiitoksia ohjeista....
Eiköhän ekasta ongelmasta selvitä :lol:

Ai nii missäs sellasii Tech masinoita on?
Pääkaupunkiseudulla??

9000 Rules :wink:
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Mitä arvon raati sanoo, jos autossa ei ole alunperin ollut esim. kuskin airbagia vaan siihen on jälkiasennettu tyynyllinen ratti. Voiko katsastussetä pomppauttaa, jos valo vilkkuu iloisesti?
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

Metro-Auto väitti että rattii ei saa vaihtaa...
Toiset taas sano että ratin voi vaihtaa mikäli kyseistä mallia on ollu ilman tyynyä ja tyynyn kanssa.

Mikäköhän mahtaa olla sit oikein?

Missään ei lue että olis tyyny, paitsi tietenki mittaristossa on se valo ja ratissa lukee SRS.
Rekisteriottees ei oo mainintaa, kukapa sit tietäis onko siin ollu tyyny vai ei jos vaihtaa rattii?

Onko kellään tietoo onko 9000 2.3 16V -91 ollu ilman tyynyy??
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

Muutoskatsastaa??
Miks pitäis muutoskatsastaa?
Mistä katsastus setä tietää että autossa on ollu tyyny?
Mulla ei ole mitään mainintaa missään että olis tyyny.
Jos vaihdan ratin ja pimennän SRS valon niin mitään tietoo ei oo et autossa olis joskus tyyny ollu.

Voi tietenkin olla että periaattees lakia lukien pitäis muutoskatsastaa, mut kukaan ei ikinä tiedä onko autossa jotain ollu vai ei.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

kaide74 kirjoitti:Muutoskatsastaa??
Miks pitäis muutoskatsastaa?
Mistä katsastus setä tietää että autossa on ollu tyyny?
Mulla ei ole mitään mainintaa missään että olis tyyny.
Jos vaihdan ratin ja pimennän SRS valon niin mitään tietoo ei oo et autossa olis joskus tyyny ollu.

Voi tietenkin olla että periaattees lakia lukien pitäis muutoskatsastaa, mut kukaan ei ikinä tiedä onko autossa jotain ollu vai ei.
Jaa mistäkö tietää?

No, valmistenumerosta.

Tässä esimerkki.

Specification for Saab 9000 VIN: YS3CE65B9S1025710
Model year
1995
Model series
CSE
Body style
5-door CS
Airbags
Driver
Engine
B234 (2.3l non-turbo)
Transmission
5-speed manual
Built at
Line A, Trollhattan, Sweden

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
kaide74
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 07:11
Paikkakunta: Area 09

Viesti Kirjoittaja kaide74 »

Onkos joku mesta mist voi selvittää mitä valmistusnumero sanoo? (esim.Netis)

Kun menee leimaan niin tarkistaako inssi mitä toi valmistenumero pitää sisällään?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

En saanut tästä sepustukesta selville, että onko nyt edes tutkittu mistä viasta tuo SRS-valon palaminen johtuu..?

Eski
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin