kaide74 kirjoitti: Jos ny kuitenki koittais päästä ton ongelman yli tavalla tai toisella
Mut jos vaan on jotain hyvii ideoit niin otetaan kyl vastaan.
Ei siihen oikein muuta ratkaisua ole kuin viedä auto tech2 laitteen perään.
Pitäisi maksaa alle 30€ johon kuuluu valon kuittaus (jos kuittaantuu).
No saa ainakin selkokielisen diagnoosin missä vika, eli esim: hetkellinen häiriö kuljettajan airbäg liitokset tjms.
Itse TECH2 testilaite ohjelmineen kustantaa tuollaisen uudehkon tonnarin hinnan joten sitä ei kannata ihan joka talliin ostaa.
Jos satutte joskus jostain syystä ottamaan turvatyynyn pois paikoiltaan, niin älkää kytkekö virtaa päälle sinä aikana kun turvatyyny on irti. Jos kytkee virran, valo jää palamaan, vaikka turvatyynyn laittaa takaisin. Ja sitten tulee tuo em. kuittausmaksu. Kokemusta on.
Matsu
9000 Griffin 1994
900i Special 3-ovinen 1987
Mitä arvon raati sanoo, jos autossa ei ole alunperin ollut esim. kuskin airbagia vaan siihen on jälkiasennettu tyynyllinen ratti. Voiko katsastussetä pomppauttaa, jos valo vilkkuu iloisesti?
Metro-Auto väitti että rattii ei saa vaihtaa...
Toiset taas sano että ratin voi vaihtaa mikäli kyseistä mallia on ollu ilman tyynyä ja tyynyn kanssa.
Mikäköhän mahtaa olla sit oikein?
Missään ei lue että olis tyyny, paitsi tietenki mittaristossa on se valo ja ratissa lukee SRS.
Rekisteriottees ei oo mainintaa, kukapa sit tietäis onko siin ollu tyyny vai ei jos vaihtaa rattii?
Onko kellään tietoo onko 9000 2.3 16V -91 ollu ilman tyynyy??
Muutoskatsastaa??
Miks pitäis muutoskatsastaa?
Mistä katsastus setä tietää että autossa on ollu tyyny?
Mulla ei ole mitään mainintaa missään että olis tyyny.
Jos vaihdan ratin ja pimennän SRS valon niin mitään tietoo ei oo et autossa olis joskus tyyny ollu.
Voi tietenkin olla että periaattees lakia lukien pitäis muutoskatsastaa, mut kukaan ei ikinä tiedä onko autossa jotain ollu vai ei.
kaide74 kirjoitti:Muutoskatsastaa??
Miks pitäis muutoskatsastaa?
Mistä katsastus setä tietää että autossa on ollu tyyny?
Mulla ei ole mitään mainintaa missään että olis tyyny.
Jos vaihdan ratin ja pimennän SRS valon niin mitään tietoo ei oo et autossa olis joskus tyyny ollu.
Voi tietenkin olla että periaattees lakia lukien pitäis muutoskatsastaa, mut kukaan ei ikinä tiedä onko autossa jotain ollu vai ei.
Jaa mistäkö tietää?
No, valmistenumerosta.
Tässä esimerkki.
Specification for Saab 9000 VIN: YS3CE65B9S1025710
Model year
1995
Model series
CSE
Body style
5-door CS
Airbags
Driver
Engine
B234 (2.3l non-turbo)
Transmission
5-speed manual
Built at
Line A, Trollhattan, Sweden
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11