Jyryttää huippuahdoilla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Jyryttää huippuahdoilla

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Eli missä mahtaa olla vika kun alkaa ns jyryttään huippuahdoilla? Eli kun nousee 1-1.2bar niin ahtomittari täräjää ja sellane jännä jyrytys kuuluu. Välillä ei mitään ongelmaa, mut välillä tekee tuota. Viime aikoina enemmän ja enemmän. Ja auto ei tahdo liikkua jos tuota tapahtuu, mutta jos kiihdyttää niin ettei ahdot nouse yli 1bar niin ei mitään ongelmaa. Kone käy ja kukkuu eikä ihmeempiä ääniä muuten kuulu. Turbo on edelleen siinä jamassa kun on ollut jo vuoden päivät (eli sellanen ulina kuuluu, on kyllä voimistunut viime kesästä). Tulpat on vaihdettu muutama tonni sitten (kokeilen vielä vaihtaa niitä, tosin vanhoilla tulpilla oli samaa vikaa mutta harvemmin).

Kuinka suuri todennäköisyys DI-kasetilla on? Auto on jo 393tkm ajettu, ja kerran on tiettävästi ainakin vaihdettu kasetti (johdotuksissa on se sovitepala). Tosin kuittia asiasta ei ole :|

Onko muita mahdollisia vika paikkoja kuin tuo DI sekä tulpat? Voiko bensapumppu tehdä tuollaista?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Eli käytännössä millä tuo korjaantuu? Vaihtamalla ahdin? eli onko se ny tullu tiensä päähän? Voiko tosta päätellä että ahdin pamahtaa pian palasina koneeseen rikkoen suuren määrän tavaraa??
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Entä voiko vika olla bybassissa?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Noh, eli tutkitaan tota turbon vaihtoa seuraavaksi.. eli asiaan liittyen styling ja tuning paikassa lisää... :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Mimmi kirjoitti:Ahdin sakkaa :?:
Mitä toi käytännössä tarkoittaa?

Mulla tuli nimittäin samanlaisia oireita äsken kun tämän ketjun aloittajalla :evil: Eli kun lähestytään punaviivaa niin tärisee eikä meinaa kulkea..

EDIT: kokeilenpas vaihtaa tulpat ensin.. (eikös ne ollut NGK BCPR7ES-11 ?) tuo vika tuli aivan yhtäkkiä sitä edelsi ilmeisesti mankkuvenan vika, liikaa ahtoja, voiko tuo tehdä hallaa tulpille???
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Mimmi kirjoitti:Ahtimen siivet ovat kuluneet ja ilma pääsee pyörteilemään siipien ympärillä aiheuttaen sykkivää ilmanpaineen vaihtelua.
Ok kiitos.. mutta vaihdanpa noi tulpat ensin koska toi vika tuli ihan yhtäkkiä..
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

samaa vikaa meidänki joulukuusessa..ei kun isän 2,3T Automaatissa. Turbo kyllä voi olla lopuu, kun on ajettu 270tuhatta mailia?
Seat Cordoba TDI -03
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

:lol: :lol:
Aki Peltola #1132
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mimmi kirjoitti:Ahtimen siivet ovat kuluneet ja ilma pääsee pyörteilemään siipien ympärillä aiheuttaen sykkivää ilmanpaineen vaihtelua.
Oletko ihan tosissasi? :lol:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla alkoi tossa torstaina pärpättämään punaiselle mennessä. Korjaantui DI-kasetin vaihdolla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Noniin, tulpissahan se mun vika sitten oli, ja taas toimii! 8)
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

no oisit nyt varulta sen uuden turponki ostanu :lol:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Mulla teki tuossa kanssa jyryyttämistä ja vika korjaantu kun vaihoin ngk:n tavalliset tulpat ngk:n platinoihin.
9000 aero -97, 9000 cde -96
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Hane_81 kirjoitti:no oisit nyt varulta sen uuden turponki ostanu :lol:
Hyvä ettei tarvinnut, selvisin 15 eurolla. En tiedä sitten mikä on tämän ketjun aloittajan vian tilanne? :?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Suomennettakoon nyt vielä että turbo EI aiheuta moista ongelmaa. ;)
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin