Eli missä mahtaa olla vika kun alkaa ns jyryttään huippuahdoilla? Eli kun nousee 1-1.2bar niin ahtomittari täräjää ja sellane jännä jyrytys kuuluu. Välillä ei mitään ongelmaa, mut välillä tekee tuota. Viime aikoina enemmän ja enemmän. Ja auto ei tahdo liikkua jos tuota tapahtuu, mutta jos kiihdyttää niin ettei ahdot nouse yli 1bar niin ei mitään ongelmaa. Kone käy ja kukkuu eikä ihmeempiä ääniä muuten kuulu. Turbo on edelleen siinä jamassa kun on ollut jo vuoden päivät (eli sellanen ulina kuuluu, on kyllä voimistunut viime kesästä). Tulpat on vaihdettu muutama tonni sitten (kokeilen vielä vaihtaa niitä, tosin vanhoilla tulpilla oli samaa vikaa mutta harvemmin).
Kuinka suuri todennäköisyys DI-kasetilla on? Auto on jo 393tkm ajettu, ja kerran on tiettävästi ainakin vaihdettu kasetti (johdotuksissa on se sovitepala). Tosin kuittia asiasta ei ole
Onko muita mahdollisia vika paikkoja kuin tuo DI sekä tulpat? Voiko bensapumppu tehdä tuollaista?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Eli käytännössä millä tuo korjaantuu? Vaihtamalla ahdin? eli onko se ny tullu tiensä päähän? Voiko tosta päätellä että ahdin pamahtaa pian palasina koneeseen rikkoen suuren määrän tavaraa??
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Mulla tuli nimittäin samanlaisia oireita äsken kun tämän ketjun aloittajalla Eli kun lähestytään punaviivaa niin tärisee eikä meinaa kulkea..
EDIT: kokeilenpas vaihtaa tulpat ensin.. (eikös ne ollut NGK BCPR7ES-11 ?) tuo vika tuli aivan yhtäkkiä sitä edelsi ilmeisesti mankkuvenan vika, liikaa ahtoja, voiko tuo tehdä hallaa tulpille???
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006