nakutus ja vähän muutakin...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

nakutus ja vähän muutakin...

Viesti Kirjoittaja kakoni »

1) Auto kylmiltään käyntiin. Joskus kuuluu sisälle vänkärin puolelta sellaista nakusta. Vähän vaikea sanoa tuleeko moottorista etc. Tätä nakutusta ei esiinny tyhjäkäynnillä, eikä isommilla kierroksilla.

2) Savutus.. Niin, paljonkos tuon saapin oikein näin talvisaikaan pitäisi savutella sellaista valkoista pilveä?

Autona 9000 turbo -89
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Mulla seisoi auto viikon verran remontin takia. Sen jälkeen käynnistäessä kakkospytyllä kuului nakutusta, mutta ääni hiljeni melko nopeasti kun auto kävi. Enää en ole kiinnittänyt siihen edes huomiota eli ei kai mitään vakavampaa.

Mulla vie kyllä vähän jäähdytysnestettäkin, mutta sitä se kai pölläyttelee syyläristä välillä pihalle. Epäilen pientä vuotoa jossain kohtaa syylärissä, mutta se on sen verran pieni ettei ole vielä haitannut ajoa.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

>Eihän vie jäähdytysnestettä

Juu olen kyllä tarkaillut tasoja, eikä mun vielestä sitä mitenkään syö.
Jossain foorumeissa on ehdotettu "haistelua", eli jos savu tuoksuu makealle on vissiin kansipahvi menossa, jos taas tuoksuu öljylle niin se on turbo?

Tässä aiheessa pysyäkseni-> Ajattelin muutenkin vaihtaa nuo jäähdyttimen nesteet.
1. Mitähän litkua sinne kannattaisi laittaa?(Että ihanko on saabilta haettava?:)
2. Quasimotors sivuilla suositellaan samalla termarin vaihtoa. Onko se todellakin noin kulutuskamaa?
3. Samaisella sivustolta hehkutaan myös Bar's leak ainetta, jota kandee kuulemma vaihdon yhteydessä lisätä. Saakohan tuota Suomesta mistä?
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Treen Motonetissä juuri katselin jotain Bar's taika-ainetta, en nyt muista oliko se juuri tuota leakia. Jenkit vannoo sen nimeen tai kiroaa sen alimpaan hornan tuuttiin... itse en mitään turhia tököttejä koneeseeni laittaisi.

Nakutuksesta sen verran että jokainen Saab, jossa on hydrauliset venttiilin välyksien tasaimet, nakuttaa tietyissä oloissa tietyn aikaa... yksilöllisesti jokainen... ja jokaisen omistajalla on kultakorva oman auton nakutuksille. Nakutuksessa ei ole mitään ylettömän vaarallista, kunhan se häviää kun moottori pikkasen lämpenee. Konetta ei parane myöskään polkea kuin tulpatonta mopoa niin kauan kun nakutusta kuuluu.

-J-
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Jussi kirjoitti:Treen Motonetissä juuri katselin jotain Bar's taika-ainetta, en nyt muista oliko se juuri tuota leakia. Jenkit vannoo sen nimeen tai kiroaa sen alimpaan hornan tuuttiin... itse en mitään turhia tököttejä koneeseeni laittaisi.

Nakutuksesta sen verran että jokainen Saab, jossa on hydrauliset venttiilin välyksien tasaimet, nakuttaa tietyissä oloissa tietyn aikaa... yksilöllisesti jokainen... ja jokaisen omistajalla on kultakorva oman auton nakutuksille. Nakutuksessa ei ole mitään ylettömän vaarallista, kunhan se häviää kun moottori pikkasen lämpenee. Konetta ei parane myöskään polkea kuin tulpatonta mopoa niin kauan kun nakutusta kuuluu.

-J-
mä muistan kun vein ekan saabini huoltoon paikalliseen ad-korjaamoon, takapöntti vuoti kuin seula ja nuori kolli joka sen vaihtoi kertoi että toi naputtaa niin pahasti että on täyskoneremppa kohta edessä (tonnarin mittarissa oli siinä vaiheessa 180 000km !!!)...no säikähdin ite, mutta onneksi tuttava rauhoitti ja kertoi tästä että kylmänä nakutuksesta..no helpotti, ja nolotti :oops: :P , mutta onnea vaan tänkin putkenkorjaajan uralle, onkohan muitakin asiakkaita "sisäänheittänyt" yhtä tarpeellisiin huoltohommiin
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Vastaa Viestiin