Ahtopaineesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Ahtopaineesta

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Jossain vaiheessa joku muistaakseni kirjoitteli, että kun nostaa kaasun niin ahtopaineen pitäisi mennä reilusti miinuksen puolelle. Mikähän mahtaa olla tämä "reilusti"? Nyt kun sain ahtopainemittarin asennettua niin olen kiinnittänyt huomiota, että se näyttää ko. tilanteessa n. -0,3 bar eli ei minusta kyllä "reilusti". Pitäiskö tutkia by-pass? Kyseessä on siis automaattivaihteinen auto, vaikuttaako se asiaan?
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Ahtopaineesta

Viesti Kirjoittaja ASTech »

9kTA kirjoitti:Jossain vaiheessa joku muistaakseni kirjoitteli, että kun nostaa kaasun niin ahtopaineen pitäisi mennä reilusti miinuksen puolelle. Mikähän mahtaa olla tämä "reilusti"? Nyt kun sain ahtopainemittarin asennettua niin olen kiinnittänyt huomiota, että se näyttää ko. tilanteessa n. -0,3 bar eli ei minusta kyllä "reilusti". Pitäiskö tutkia by-pass? Kyseessä on siis automaattivaihteinen auto, vaikuttaako se asiaan?
Ei vaikuta automaatti, pitäisi silti mennä reilusti miinukselle. Mulla by-passin rikkinäinen kalvo teki sen, että ei paljoa nollan alle mennyt. Helppo tutkia, kun tukit by-passille menevän alipaineletkun. Sen jälkeen pitäisi jo tyhjäkäynnilläkin mennä reilusti miinukselle.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mulla on tyhjäkäynnillä miinusta 0,55-0,60bar
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
kapsu
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 15:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Mulla 9000 2.3 T automaatilla (vm96) SP:n steg-1:llä varustettuna. Tyhjäkäynnillä ahtomittari näyttää noin -0.5 bar. Moottorijarrutuksessa menee jopa -0.9 bar. Ja maksimipaineet siis about 1.3 bar.
Vastaa Viestiin