DI/APC:stä ja paineanturista.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jylle
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 22:09
Paikkakunta: Uusimaa

DI/APC:stä ja paineanturista.

Viesti Kirjoittaja Jylle »

Terve,

Löytyisikö joltain speksit vanhemman DI/APC (89-90?) paineanturille (Pressure Transducer)? Saabin DI/APC kirjanen myös kiinnostaisi. Jos jollain kyseinen kirjanen olisi sähköisessä muodossa, niin olisin kiitollinen jos voisit laittaa sen vaikkapa sähköpostilla minulle. :)

-Joni
#2390
900 T16 Aero -84, 9000 Aero -95 Black, 9000 Aero -95 Scarabe Green, 9000 Turbo -87, 99 GL -83 T16 projekti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole varsinaisesti speksejä antaa, mutta tuossa pöydällä kyseinen anturi kyllä on. Oikeastaan taitaa olla ennemmin MAP-anturi kuin vanhan APC:n paineanturi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

DI/APC89-kirja neuvoo mittaamaan jännitteitä anturilta ISATilla, ja ilmoitetaan seuraavat jännitearvot:
0 bar: 2,2 V
+ 0,6 bar: 3,6 V
- 0,6 bar: 0,8 V

Jännitearvot ilmeisesti voi yhtälailla mitata boksin navalta 14 tai anturin navalta 1 (valkoinen johto). Anturin muut johdothan ovat akkujännite ja maa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vielä varmuudeksi voisi lisätä, että tosiaan se akkujännite ja maa pitää myöskin löytyä jotta anturilta jotain signaalia saisi koska MAP-anturi vaatii käyttöjännitteen toimiakseen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Olisiko varminta mitata anturin ollessa kiinni alkuperäisellä johdotuksella boksissa kiinni ja autossa virrat päällä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin