mittarin kanssa yhdessä vai erikseen? Tilanne on se että mulla on mittarin mukaan tankki tyhjä ja mun omien laskujen mukaan pitäs olla tommoset 25-30 litraa gasoo vielä jäljellä.Kun mittari näyttää tankkia tyhjäksi oon ajanu noin 500km ja tankkiin menee 37 litraa.
Juu ja en oo vielä tankkia tutkinu ku oon ettiny täältä jotai selitystä asiaan.
Mitähän siellä on tapahtunu?Onko siellä tankissa joku koho joka sitä mittarii ohjaa?
toimiiko bensavalo
toimiiko bensavalo
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Re: toimiiko bensavalo
On siellä koho, jos autossasi on samanlaiset kamppeet kuin minulla. Pinnankorkeusanturi lienee suunnilleen tällainen putkessa liukuva koho (kuvassa 84-satkun anturi).taunu kirjoitti:Onko siellä tankissa joku koho joka sitä mittarii ohjaa?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/uudet/bensa-anturi.jpg
Anturi on tankin yläpinnassa pumpun vieressä, näkyy kuvassa
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... 3012_1.JPG
Syttyykö sinulla bensatankin valo kun käännät avaimen testiasentoon (juuri ennen starttiasentoa) vai onko polttimo palanut?
Minä menen yleensä bensavalon vilahtamisesta viimeistään 50 kilometrin päästä tankkaamaan, silloin menee 50 - 55 litraa.
Kulutus minulla on kaupunkiajossa ihan eri luokkaa kuin sinulla (500 km / 37 l = 7,4 l/100 km) . Maantiellä äärimmäisen auhallisessa ajossa pääsen melkein noin pienellä. Ilmastoitu turboautomaatti ottaa osansa.
Viimeksi muokannut jus, To Maalis 30, 2006 08:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Se onkin tuossa siellä missä muutkin varoitus valot.
Kyllä syttyy.
Oon kans tota kulutusta positiivisena ihmetellyt ja kun tuo ei oo ees mitään varovaista ajoo vaan ihan normaalii saabilla ajoo eli perse edellä muut tulee vastaan!
Ja ohituksiakin on.

Kyllä syttyy.
Oon kans tota kulutusta positiivisena ihmetellyt ja kun tuo ei oo ees mitään varovaista ajoo vaan ihan normaalii saabilla ajoo eli perse edellä muut tulee vastaan!
Ja ohituksiakin on.
nonii...käväsin asioilla ja nyt se teki semmosta,että mittari makas pohjassa,niinku viimiset 100km ja kun ohitin pyöräilijän se vilautti bensavaloo ja nosti viisarin punasen puoliväliin.Sitte käväsin hoitaa asiat ja tietenkin sammutin auton,kun lähdin uudelleen valo ei palanut,mutta nyt viisari oli punasen ylärajalla.
Auttasko tohon kalibrointi vai mikä?
Nii ja kilsoja on vasta 690,joten ei oo tuo vielä sen viisarin paikka.
Auttasko tohon kalibrointi vai mikä?
Nii ja kilsoja on vasta 690,joten ei oo tuo vielä sen viisarin paikka.
Ei tämä putken sisällä oleva koho eikä putki mihinkään pääse vääntymään.Mimmi kirjoitti:Yleensä anturi vääntyy bensapumpun vaihdon yhteydessä.
Eri asia sitten ne mallit, joissa koho on paljaaltaan parimillisen rautalankavarren päässä, esim näin:
http://jpjk.jaakari.net/cde/kuvia/bensa_ampari.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
En oo sinne kattonu,että kummonen pönttö siellä lilluu,mutta nyt kun ajelin sen niin tyhjäksi,että valo syttyi ja hain lisää,niin näyttäs toimivan...myös kalkulaattorin mukaan.
Mitä sitä ehjää tönkimään.
Oisko vaan ollu jumissa tuo koho.
Kiitos vaan kuitenkin ja vastasuuden varalle muistiin.
Mitä sitä ehjää tönkimään.
Oisko vaan ollu jumissa tuo koho.
Kiitos vaan kuitenkin ja vastasuuden varalle muistiin.