viritys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

viritys

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Moi
Mitenkähän saisi lisäpuhtia 2litraseen vapari :?: saappiin,vm-91 tonttu 16w.?
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

hankkimalla turbosaabin
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Onkohan tätä kysytty tällä viikolla neljässä eri topikissa? Kurkkaa tuolta "Styling ja Tuning" osiosta.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Hane_81 kirjoitti:hankkimalla turbosaabin
Näinhän se on!Tai turbotat sen vaparin.Maksaa nii perkeleesti muutamat hevoset siihen vapariin.Turbota se mylly nii pääset halvimmalla!
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

eiköhän se ole helpompaa ostaa alkuperäinen turbo,kuin ruveta ahtamaan iivaria 8O
sen verran halvalla niitä jo irtoaa :wink:
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Alexander kirjoitti:
Hane_81 kirjoitti:hankkimalla turbosaabin
Näinhän se on!Tai turbotat sen vaparin.Maksaa nii perkeleesti muutamat hevoset siihen vapariin.Turbota se mylly nii pääset halvimmalla!
Halvimmalla pääsee varmasti hankkimalla alkuperäisen turbosaabin.
Vaparitekniikan muuttaminen turboksi on melkoisen kallista ja työlästä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Hane_81 kirjoitti:hankkimalla turbosaabin
Toivottavasti nämä kommentit jo loppuisi.....

Minä en ainakaan ymmärrä yhtään sitä, että täältä saa apua mihin tahansa muuhun asiaan, paitsi vaparin virittämiseen :?: Ei voi käsittää...

Tuskin vaihtoehtona on se, että täällä ei olisi yhtään oikeasti moottoreista ymmärtävää tyyppiä....?
900C -86
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vaan eikös nuo kanavien kiiloitukset ja avarukset sekä esim: nokan muotoilut ja ajoitukset yms. joskus itekin harrastetut kuulu osioon s/t. :D

Ja lisänä vielä edelliseen, kukaanhan ei halua nykymaailmassa katukäytössä edes virittää vapaastihengittävää, kun tuo vääntö*runtu löytyy huomattavasti huokeammalla paineistetusta moottorista. :)
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

ASTech kirjoitti:Tuskin vaihtoehtona on se, että täällä ei olisi yhtään oikeasti moottoreista ymmärtävää tyyppiä....?
Kyllähän sitä vapariakin voi virittää, mutta jos vaan rahoilla on muutakin käyttöä kuin auton virittely, niin onhan se huomattavasti halvempaa hankkia turbotekniikalla oleva saab ja viritellä sitä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Defeat kirjoitti:
ASTech kirjoitti:Tuskin vaihtoehtona on se, että täällä ei olisi yhtään oikeasti moottoreista ymmärtävää tyyppiä....?
Kyllähän sitä vapariakin voi virittää, mutta jos vaan rahoilla on muutakin käyttöä kuin auton virittely, niin onhan se huomattavasti halvempaa hankkia turbotekniikalla oleva saab ja viritellä sitä.
Varmasti..ehkä. Saabistakin vaan saa vaparinakin ulos tehoa ja suorituskykyä, joilla peittoaa merkin vakioahdetutkin kivasti....

Kuitenkaan kysyjä ei ymmärtääkseni hakenut tietoa edullisimmasta viritystavasta?
900C -86
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

väärin

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

on täällä nitäkin jotka oikeesti osaa myös virittää

tosin tää nykyaika on halvempaa ja helpompaa
t jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

vaparin viritys

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

eli löytyyhän settejä jolla saadaan vapari tonnariin lisähepoja tosin +10hp ei tunnu turbopiireissä paljolta. ja eiköhän virittämisessä vaparia piile se tosiharrastaminen mitä todellisuudessa saa siitä koneesta. eikä valmiita bokseja joita vaihtamalla saadaan monia kymmeniä hepoja(tosin helppoa).
siinäpä haastetta virittää vaparia ja joka siihen ryhtyy kumarran sille :wink:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

ja lisäys

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

ja voihan sitä yrittää remmiahdinta niin haasteellisuus lisääntyy :wink:
ja onhan se niin kiva ku se remmi viheltää :twisted:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Vaparin virittämisessä on vaan se ongelma että tuppaa tuo vääntöalue nousemaan äkkiä turhan korkeille kierroksille, tosin ei tuo 2,0T mikään matalalta vääntävä sekään ole kun vertaa 2.3T tai kilpailijoiden kuutoskoneet mitä olen päässyt kokeilemaan.

Ja toinen ongelma on (kuulemma) päästöjen kanssa, oikein kun on kireä nokka-akseli niin voi olla hankala saaha katsastettua. Tästä ei ole siis mitään todellista tietoa, näin olen vain kuullut huhuttavan.

Ps. kuka osaa antaa tarkat neuvot miten vw/volvo 2.4 dieseliin lisätään syöttöä?
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Vastaa Viestiin