9000 2.3T ei ota kierroksia - ***RATKAISTU!!!!***

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

9000 2.3T ei ota kierroksia - ***RATKAISTU!!!!***

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

auto kulkee kaasu pohjassa 50km/h, ei savuta, ei nyi, ei varoitusvaloja... mistähän kiikastaa? käy tyhjäkäyntiä ok!
Viimeksi muokannut Ciswami, Ma Huhti 03, 2006 15:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

..eikä mitään sen kummempaa ole juuri tehty..? :?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

pakoputken pönttö ruostunut sisältä ja villat sekaisin? Turbon siivet jumissa? Imuputki irti/poikki?

Mites kiekat nousee paikallaan?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9000 2.3T ei ota kierroksia

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ciswami kirjoitti:auto kulkee kaasu pohjassa 50km/h...
Vaihda kakkoselle :wink:

Kuulostaa aika mystiseltä, ihan kuin limp home ilman varotusvaloja? Oletko kokeillu "boottia", eli akun piuha toviksi irti? Ei oikein suurelta alipainevuodoltakaan vaikuta, silloin pitäis rytkyttää ja nytkyttää ja tyhjäkäyntikin saattaa hävitä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Mitään isompaa ei tosiaan oo aiemmin tehty. Nyt auto selkeästi Limb Home tilassa, kaasu jäykkä jne. Putkisto vaihdettu 3 päivää sitten JT:n 3" hormiin. Samankaltaista oiretta on ollut kuitenkin jo pitempään. Eli auto ei heti käynnistyksen jälkeen vedä normaalisti, hetken tyhjäkäyttö aina auttanut. Viime aikoina vika ollut yhä useammin ja nyt jatkuvasti.
Tyhjää käy hyvin, ottaa kierrokset välillä tappiin, välillä junnaa 3000rpm. ajaessa ei vaan toimi ollenkaan. On aivan kun ei saisi bensaa. Ei kuitenkaan täristä tms tyhjäkäynnillä.
Vaihdettuja osia aiemmin: * Lämpötilanturi (ruiskun)
* Maptun Stage3 ohjelma
* JT:n 3" putki
* Äsken bensansuodin
* Kaikki alipaine letkut
* Turbon öljynpaluun tiiviste
* tulpat NGK BCPR7ES-11 (muistaakseni)
* Polttoainepumpun painepuolen takaiskuventtiili
Äsken auto oli 40min ilman akun - kenkää, ei auttanut... PRKL :evil: :evil:
Hyviä vinkkejä kaivataan. Auto täytys saada liikenteeseen. 044-3630894

EDIT: Oireet alkoivat jälleen kerran vaimon ajaessa autolla. Kauppaan oli mennyt normaalisti, mutta kaupan pihalta lähtiessä oli ruvennut reistaamaan. N. 10 min tyhjäkäynnin jälkeen auto toiminut taas kotiin asti normaalisti. Koko episodin aikana ei kuulemma varoitusvaloja palanut eikä muutakaan outoa ollut kulkemattomuuden lisäksi. 10 min kotiin tulon jälkeen lähdin itse koeajolle. Auto selkeästi Limb Homessa, ei ota kierroksia yli 3000 juuri ollenkaan. Kaasu pohjassa vetää hetkittäin, mutta vain hetken. Sammutus, auto käyntiin ---> TCS CTRL palaa ---> Sammutus ----> auto uudelleen käyntiin ja valo ei pala. Ajaessa valo ei syty. Kävin noin 20km mittaisen lenkin, jonka aikana vika ei itsekseen korjaantunut. Lenkin varrella vaihdoin uuden PA-suodattimen. Tästäkään ei ollut apua. Hmm... mitähän seuraavaksi... 8O
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Hmm...onko sulla vakio Trionic-boksia siihen..? Voishan sitä aina koittaa.. :roll:
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

kiitos avusta myös muinulle

aerossa lähes sama vika.............ahto putoo kun päästään n 3000 kierrokseen
siihen asti vetää suht hyvin
leikkaa ahdon pois .ja kulun

vaihdettu samoin kaikki mikä liittyy ahdon ohjaukseen sekä imusarjan paine anturi

millään ei vaikutusta
samoin vaihdoin sytkäkasetin
ilmoittaa 5 vilkkua chek engine.
toinen bensan painesäädin
sekään ei vaikuta menoon
t jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Vakio boksi on kyllä olemassa. Pidin yön akun + - kenkää irti ja nyt tuntuisi jälleen toimivan. En tiedä tekisikö nämä kosteat kelit taas temppujaan. Polttoainepumpun takaiskua vaihdettaessa jouduin kutistamaan bensalinjaa heti takaiskun jälkeen vakio putkea ohuemmalla nailon-putkella. Täytyy vaihtaa vielä koko pumpulta lähtevä painepuolen letku uusiksi - Teen sen normaalista PA-letkusta, niin ei tarvitse taistella "venytyksien" kanssa. Varsinkaan kun ei ole saabin omaa työkalua käytössä. Kohta koeajolle pitemmälle, jonka jälkeen lisää infoa.

Kysymyksiä:
* Voisiko polttoainepumppu oireilla näin ennen hajoamistaan?
* Voisiko paineensäätimen hajoaminen aiheuttaa nämä oireet?
* Olisiko TCS:n läppäkotelossa joku "jumiva" osa tms?

Seuraavaksi työnalla:
* Kokeilen uutta DI-kasettia varmuudeksi
* Uusin sen hemmetin bensalinjan lähdön
* Uusi paineensäädin
* Uusin ilmansuodattimen
* Putsaan mahdollisesti läppäkotelon

Tässähän se lauantai sujuvasti sitten meneekin... :lol: :lol:
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ciswami kirjoitti:Täytyy vaihtaa vielä koko pumpulta lähtevä painepuolen letku uusiksi - Teen sen normaalista PA-letkusta, niin ei tarvitse taistella "venytyksien" kanssa.
Millainen letku/putki sulla on siinä nyt..? :?
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Pumpulta lähtee oma orkkis nailonputki, minkä päällä 6mm polttoaineletku --> sitten ulkokehältään 6mm nailonputkea n.5cm joka menee jälleen orkkiksen nailonin sisään... Ei todellakaan hyvä, mutta toimi ainakin viikon. tähän tulossa mitä nopeiten muutos... :?
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Tänään Laakkosella selvitetty auton mystinen vika. Syynä oli syystä tai toisesta heti hajonnut lambda-anturi. Putkiston vaihdon yhteydessä uusittiin lambda ja korjaamolta, missä putki vaihdetiin, vakuutettiin tarvike-lambdan olevan yhtä hyvä kuin orkkis. Piti olla Boschin tarvike, mutta olikin NTK - Sillähän ei näköjään tee yhtään mitään. Nyt tilalla orkkis lambda eikä vikaa enää tule.
Koko lysti muuten maksoi 336€, melkoisen halpaa lystiä.
* Lambda 226€
* Vikakoodin luku 35€
* vianetsintä ja lambdan vaihto 85€ :lol: :lol: (1,3h)
Minähän en tuosta maksanut kuin tarvike lambdan ja orkkiksen hinnaneron, muut meni edellisen korjaamon piikkiin, koska vika selkeästi heidän kauttaan aiheutui. Toiseksi ensimmäisellä korjaamolla ei ollut edes vikakoodin lukijaa, millä he olisivat vian voineet selvittää, joten oli pakko mennä Laakkoselle. :lol: Sattuuhan näitä. Lyhyesti: AINA ORKKIS LAMBDA VANHAN TILALLE!
8) 8)
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Etkö sitten saanut lambdan vikakoodia Check Engineen..?
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

alussa ei tullut, lopulta ilmaantui... anyway, nyt toimii... toivottavasti jonkun aikaa taas... 8) 8) :lol: :lol:
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

vaihdon yhteydessä uusittiin lambda ja korjaamolta, missä putki vaihdetiin, vakuutettiin tarvike-lambdan olevan yhtä hyvä kuin orkkis. Piti olla Boschin tarvike, mutta olikin NTK - Sillähän ei näköjään tee yhtään mitään. Nyt tilalla orkkis lambda eikä vikaa enää tule.
Nollattiinko tietokone lambdan vaihdon jälkeen? Mulla on tarvike toiminut ihan hyvin.
Vastaa Viestiin