9000 CSE 2,3 Turbo A 147 kw

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

9000 CSE 2,3 Turbo A 147 kw

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Otsikon autosta olen harkinnut kaupan tekoa. Auto on vm 1997 ja ajettu n. 160 tkm. Onko tuo 147 kw kone LPT vai HOT? Onko automaattivaihteiston kunnon suhteen tälläisessa autossa suurempia riskejä kuin pienempi tehoisessa? Vai onko näissä tonnareissa erilaisia vaihteistoja tehoista riippuen? Jos olen ymmärtänyt muiden kirjoituksista oikein, täyspaine versiossa on ahtomittari mutta matalapaineessa ei?

Liikkeen ilmoitus kertoo varusteista varsin vähän mutta täältä sain lisä infoa muista ketjuista. Mutta ilmaan jäi pari kysymystä, airbagit ja luistonesto, ovatko CSE varustelistalla? Myöskään ajotieturin mallista tai ilmastoinnin laadusta en tiedä (ACC vai manual). Huomenna olis tarkoitus käydä kokeilemassa autoa.

15900 pyytävät, minusta vaikuttaa sopivalta hinnalta jos auto on kunnossa. Mitenköhän paljon noissa on tinkivaraa kun puhelimessa laupasi hövelisti muutaman satasen jos en tuo vaihtoautoa? Tarjosivat muuten vm 1990 CD tonnaristani autoa näketättä 1500 euroa. Ei taida autoliikkeita kauheasti kiinnostaa näin vanhan saabbaat
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

147kW (=200hv) on täyspaineturbo, eli ahtomittari löytyy. Manuaaliin verrattuna automaatissa on pienempi max. vääntö (330Nm vs. 300Nm). Jos meinaat joskus jotain steg x viripalikkaa hommata, on manuaali parempi vaihtoehto. Tuo automaatin väännönsietokyky kun on ilmeisesti mitoitusarvon ylärajoilla jo ihan vakiona (vaikea keksiä muutakaan syytä, miksi alhaisempi vääntö vs. manuaali). Kyllä tuo tomaatti varmaan kestää normaaliajossa ihan ok, mutta yleisesti ottaen manuaalitonnari kestää enemmän ns. "kovaa ajoa" :D

100% varmaksi en osaa ilmastoinnista sanoa, mutta uskoisin -97 CSE:ssä olevan vakiona ACC. Aukoton huoltokirja jos löytyy, niin kyllä tuosta kelpo pelin saa pitkäksi aikaa!
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Joo Suomenojan peliä olen katsellut.

Jos vertaa muihin pääkaupunkiseudulla kaupan kohteena oleviin tonnareihin, hinta olis aika kohdallaan. Vastaavaa hintaa pyytävät kakslitrasista ja saman ikäsistä CS saabeista.

Kävitkö paikan päällä katsomassa vai tyydyitkö autotallin kuviin? Sulla kai on hiukan tarvetta saabille kun ei taida toi entisen saabin keula paikkaamalla korjaantua. Jos kävit paikanpäällä, miten maalipinta ja oliko autossa vedetty röökiä? Cruise? Automaatti + Cruise on matka-ajon taivas.

Usea tuntuu olevan sitä mieltä että kakslitranen LPT on paras kone mitä tonnareissa on. Mutta eiköhän tuo isompikin ole tässä vuosimallissa hyvä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Noissa loppupään tonnareissahan on Trionic 5 moottorinohjaus. Lueskelin 9-3:n T5 WIS:iä josta ilmeni automaattiloodan väännönrajoittamiselle luonnollinen selitys, ainakin vaihtaessa. Maksimivääntöihin en kommentoi.

epäsuora lainaus:
Jotta automaattilaatikon vaihteen vaihtamisesta tulisi pehmeää alennetaan vääntömomenttia vaihtamisen ajaksi aikaistamalla sytytystä "liikaa".

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
louhelai
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Länsiauto, Suomenoja

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Olen lähettänyt meilikyselyn ko. autosta, keskiviikkona (11.2). Kysyin noin?~ välirahaa nykyisestä autostani (CD 2,3 T Autom. -92) siihen!! Perjantaina kello 16.35 mennessä ei ole tullut vastausta. Palvelu on syvältä sieltä, mikä palvelu!!! Käykö kauppa liian hyvin tai vaihtoauto ongelma, jos vielä merkkiliikkeellä ko. merkin edustus???!!!
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: Länsiauto, Suomenoja

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Meneppä käymään paikanpäällä niin varmistut epäilysi paikkaansa pitävyydestä.

Nimimerkillä Yrittänyt ostaa autoa länskäristä...




louhelai kirjoitti:Olen lähettänyt meilikyselyn ko. autosta, keskiviikkona (11.2). Kysyin noin?~ välirahaa nykyisestä autostani (CD 2,3 T Autom. -92) siihen!! Perjantaina kello 16.35 mennessä ei ole tullut vastausta. Palvelu on syvältä sieltä, mikä palvelu!!! Käykö kauppa liian hyvin tai vaihtoauto ongelma, jos vielä merkkiliikkeellä ko. merkin edustus???!!!
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Kävin lauantaina katsomassa autoa. Huoltokirjassa oli muistaakseni 4 leimaa ja parin vuoden aukko. Rekisteriote edellisen omistajan nimillä oli kahdeksas tuolle autolle kirjoitettu ote. Käyttöönotto rekkarissa 09/1996, miksi myyvät 1997 mallina?

Auton enismmäinen omitaja oli jokin firma joka oli juollattanut autoa ja kilometrejä oli tullut noin 30 000 vuodessa. Muista omistajista en osaa sanoa.

Auton yleisilme oli masentava. Tuplasti enemmän ajettu vm 1990 tonnarini on sisältä siistimpi kuin tämä. Kesärenkaiden 5-spoke vanteet (muistaakseni) oli aika kolhitut, pakoputken pää oli niin ruosteessa että sormin pysty taittaan palasia. Soitin oli alkuperäinen. Maalipinnassa oli ainakin takaluukun reunoissa kolhuja ja konepellissä ne normaalit kiveniskemät rumasti paikattuna.

Konepellin alla näytti kyllä hyvältä. Ei havaittuja öljyvuotoja, putket näyttivät uusilta ja kaikin puolin siistin näköinen kone.

En käynyt kokeilemassa mutta myöhemmin saatan käydä. Tosin en kyllä innostu laittamaan 90 000 vanhaa rahaa autoon joka ulkoiselta olemukseltaan ei herätä intohimoja. Tämän auton luonne ja paras piirre lienee konepellin alla joka oli ulkoisestikin auton siistein osa. Auto oli kyllä sillä tavalla likainen että on sitä koeajettu aika jonkun muun toimesta.

Summa summarum, ostakaa pois minä en...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Munkka kirjoitti:Kävin lauantaina katsomassa autoa. Huoltokirjassa oli muistaakseni 4 leimaa ja parin vuoden aukko. Rekisteriote edellisen omistajan nimillä oli kahdeksas tuolle autolle kirjoitettu ote. Käyttöönotto rekkarissa 09/1996, miksi myyvät 1997 mallina?
Mallivuosi vaihtui tehtaalla kesälomien jälkeen (=syyskuussa). Paljonko lienee tullut kilometrejä tuon huoltokirjassa olevan parin vuoden aukon aikana?

Ihme, ettei liike ole yrittänyt sisätiloja ehostaa? Voisi kuvitella, että pienellä vaivannäöllä saisi auton yleisilmeen muuttumaan aikasta paljonkin paremmaksi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

9-5T kirjoitti:Konehuoneesta selviää onko 96 tai 97 mallinen. Rekisteriotteiden lukumäärä ei kerro mitään omistajien määrästä.
Eikö kuitenkin ole niin että rekisteriotteita kirjoitetaan yksi joka vuosi ja aina omistajan/haltijan vaihtuessa? Lisäksi turmeltuneen tai kadonneen tilalle voi pyytää uuden??? Korjaa jos olen hakoteillä.

Unohdin autosta mainita vielä sen että iskarit oli löysän tuntuiset ja auto jäi "keinumaan" kun nurkasta painautin.
Vastaa Viestiin