eristeet rikki

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

eristeet rikki

Viesti Kirjoittaja east »

Mökkireissu katkesi hetkeksi kuin seinään kun starttasin tai paremminkin yritin startata -92 cs:ää. Valot syttyivät mittareihin mutta koneesta ei kuulunut inahdustakaan, minusta kyllä irtosi muutama inahdus kun mielikuvituksessa näin itseni hommaamassa autoista jotain ymmärtävää henkilöä paikalle lauantai-iltapäivänä...

Tuijottelin hetken konepellin alle ja huomasin kahden akun plusnavasta lähtevän johdon eristeiden olevan pohki ja piuhat ottivat yhteen. Metri teippiä väliin ja auto lähti käyntiin kun ei mitään!
Olo kuin lottovoittaja Uuno Turhapurolla hetken aikaa.

Aiemminhan minulla oli ongelmia saada oikea takavalo palamaan (jarruvalo kyllä toimii) ja on edelleenkin. Toinen rikkinäisistä johdoista otti kiinni myös boxiin jossa on valorele jne. Kun en vielä ole ehtinyt pällistellä valo-ongelmaa uudelleen, niin kysynkin teiltä arvoisat asiantuntijat, voisiko takavalo-ongelmat sulakkeenpalamisineen johtua näistä kahdesta risasta johdosta?

Mitä muuten tapahtuu jos kytken oikeanpuolisen takavalon rinnan vasemmanpuolisen kanssa jollen muuta keksi ennen katsastusta?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos akun plusnavasta lähtee kaksi johtoa, niin nehän saavat olla vaikka koko matkaltaan yhteydessä toisiinsa, kunhan eivät vaan ota runkoon kiinni.

Ehkä ymmärsin tarinasi väärin.

Liekö vika virtalukon pohjassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: eristeet rikki

Viesti Kirjoittaja Kurko »

east kirjoitti:
Mitä muuten tapahtuu jos kytken oikeanpuolisen takavalon rinnan vasemmanpuolisen kanssa jollen muuta keksi ennen katsastusta?
Syttyypi, tai siis taitaa jatkaa palamista tuo piktorammin takavalojen viallisuudesta kertovat lamput. Eikä muutenkaan tuollainen "pikakorjaus" ole järkevää, kun ne saattaa unohtua lopullisiksi. :)
Löytyisiköhän vika tuolta valvontareleen suunnalta. :?

Tohon akkuasiaan, olisikohan ollut huono kontakti välillä napa / kenkä / johdot, tai akkun sisältä napa irti. :?:
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Tekisi kyllä mieli väittää, että vika korjaantui teippauksella, mutta kun osaamisalueet (kuten jokainen on jo varmaan huomannut) ovat ihan muualla niin vaikea on vastaankaan väittää...
Missä tämä valvontajutska sijaitsee ja mitä sille pitää tehdä?
Ja onko rinnan kytkemisestä muuta haittaa kuin kalvava tunne poppakonstista?
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ainahan sitä saa väittää vaikka mitä, varsinkin jos siltä tuntuu. :?

Hiukan kummalta kyllä kuullostaa, näin sähköisten viestimien kautta tuo teippaus homma. :?:

Tuo valvontarelehässäkkä taitanee olla vm.92:ssa ihan samassa paikassa kun mullakin, eli kontin vasemman verhouksen takana.
Sieltä vaan vikaa etsimään, eli liitokset ja jos ei auta, niin purkki auki ja kaikki uusiks tinaten, niin eiköhän se siitä.
Vastaa Viestiin