Mökkireissu katkesi hetkeksi kuin seinään kun starttasin tai paremminkin yritin startata -92 cs:ää. Valot syttyivät mittareihin mutta koneesta ei kuulunut inahdustakaan, minusta kyllä irtosi muutama inahdus kun mielikuvituksessa näin itseni hommaamassa autoista jotain ymmärtävää henkilöä paikalle lauantai-iltapäivänä...
Tuijottelin hetken konepellin alle ja huomasin kahden akun plusnavasta lähtevän johdon eristeiden olevan pohki ja piuhat ottivat yhteen. Metri teippiä väliin ja auto lähti käyntiin kun ei mitään!
Olo kuin lottovoittaja Uuno Turhapurolla hetken aikaa.
Aiemminhan minulla oli ongelmia saada oikea takavalo palamaan (jarruvalo kyllä toimii) ja on edelleenkin. Toinen rikkinäisistä johdoista otti kiinni myös boxiin jossa on valorele jne. Kun en vielä ole ehtinyt pällistellä valo-ongelmaa uudelleen, niin kysynkin teiltä arvoisat asiantuntijat, voisiko takavalo-ongelmat sulakkeenpalamisineen johtua näistä kahdesta risasta johdosta?
Mitä muuten tapahtuu jos kytken oikeanpuolisen takavalon rinnan vasemmanpuolisen kanssa jollen muuta keksi ennen katsastusta?
eristeet rikki
Jos akun plusnavasta lähtee kaksi johtoa, niin nehän saavat olla vaikka koko matkaltaan yhteydessä toisiinsa, kunhan eivät vaan ota runkoon kiinni.
Ehkä ymmärsin tarinasi väärin.
Liekö vika virtalukon pohjassa.
Ehkä ymmärsin tarinasi väärin.
Liekö vika virtalukon pohjassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: eristeet rikki
Syttyypi, tai siis taitaa jatkaa palamista tuo piktorammin takavalojen viallisuudesta kertovat lamput. Eikä muutenkaan tuollainen "pikakorjaus" ole järkevää, kun ne saattaa unohtua lopullisiksi.east kirjoitti:
Mitä muuten tapahtuu jos kytken oikeanpuolisen takavalon rinnan vasemmanpuolisen kanssa jollen muuta keksi ennen katsastusta?

Löytyisiköhän vika tuolta valvontareleen suunnalta.

Tohon akkuasiaan, olisikohan ollut huono kontakti välillä napa / kenkä / johdot, tai akkun sisältä napa irti.

Tekisi kyllä mieli väittää, että vika korjaantui teippauksella, mutta kun osaamisalueet (kuten jokainen on jo varmaan huomannut) ovat ihan muualla niin vaikea on vastaankaan väittää...
Missä tämä valvontajutska sijaitsee ja mitä sille pitää tehdä?
Ja onko rinnan kytkemisestä muuta haittaa kuin kalvava tunne poppakonstista?
Missä tämä valvontajutska sijaitsee ja mitä sille pitää tehdä?
Ja onko rinnan kytkemisestä muuta haittaa kuin kalvava tunne poppakonstista?
Ainahan sitä saa väittää vaikka mitä, varsinkin jos siltä tuntuu.
Hiukan kummalta kyllä kuullostaa, näin sähköisten viestimien kautta tuo teippaus homma.
Tuo valvontarelehässäkkä taitanee olla vm.92:ssa ihan samassa paikassa kun mullakin, eli kontin vasemman verhouksen takana.
Sieltä vaan vikaa etsimään, eli liitokset ja jos ei auta, niin purkki auki ja kaikki uusiks tinaten, niin eiköhän se siitä.

Hiukan kummalta kyllä kuullostaa, näin sähköisten viestimien kautta tuo teippaus homma.

Tuo valvontarelehässäkkä taitanee olla vm.92:ssa ihan samassa paikassa kun mullakin, eli kontin vasemman verhouksen takana.
Sieltä vaan vikaa etsimään, eli liitokset ja jos ei auta, niin purkki auki ja kaikki uusiks tinaten, niin eiköhän se siitä.