Eli onko nyt jossain vikaa vai rupesiko tonnari viemää tuon verran vähemmän, mitä en lainkaan laittaisi pahitteeksi vaikka veisikin.

Joo, mutta kun se on näyttänyt tota 9,4 - 9,5 litraa / 100 km keskikulutukseksi jo reippaasti yli kuukauden ja ei se paluu matkallakaan koko ajan pysynyt tuossa 8,9 litrassa vaan heilui siinä 8,6 - 9 litran välimaastossa.9000 cs -94 kirjoitti:Taisit jo nollata ajotietokoneen, se 8,9 l/100 km oli pitkäaikaisempi keskikulutus ja näppihäiriönollauksen (tai n. 10 tkm välein tapahtuvan periodisen nollauksen) jälkeen se 7,6 l/100 km on maantiekulutus Säkylästä Raumalle raitilla
No eikö se ole lainkaan siitä laskenut ajomäärän lisääntyessä? Minulla joskus kun tuon aikoja sitten nollasin niin näytti ihan huimia lukemia aluksi mutta vakiintui siitä tuonne päälle yhdeksän litran.Kurko kirjoitti:Älä nollaa, mulla nous keskikulutus tonne 14,8L/100km tasolle.![]()
![]()
Elämä on.
Jep, suuttimien aukioloaikoja ynnäilee, ja kun bensanpaine on vakio (n. 3bar), niin siitä sitten kalkuleeraa kulutuksen. Eli jos mittari näyttää mitä sattuu verrattuna todelliseen kulutukseen, saattaa olla esim. bensanpaineet vidurallaan.9-5T kirjoitti:Taitaa ottaa sittenkin suuttimista, ilmamassamittaria ei löydy T5 tontuista.RistoPa kirjoitti:Kulutus ei perustu 100 prosenttiseen kulutukseen vaan ilmamassamittarin antamaan lukemaan. Näin minulle on kerrottu, jos joku tietää paremmin niin tietoa otetaan vastaan.