Eli kyselisin omaa saamattomuuttani tällaista, kun T25:nen vihdoinkin alkaa vaihtua mitsun -04:een. Ahdin on jo postissa ja pitäisi muut kamat saada valmiiksi. Jotkut ovat varmaan täällä putket käyneet teettämässä, niin olisikohan kellään antaa tarkkoja mittoja ynm. tietoja minkälaiset öljy ja vesiputket mitsun ahtimelle menee. Pitäisi käydä ne teettämässä paikallisessa hydrauli liikkeessä..... kiitokset etukäteen!
Öljy- ja vesiputket
Öljy- ja vesiputket
Moro
Eli kyselisin omaa saamattomuuttani tällaista, kun T25:nen vihdoinkin alkaa vaihtua mitsun -04:een. Ahdin on jo postissa ja pitäisi muut kamat saada valmiiksi. Jotkut ovat varmaan täällä putket käyneet teettämässä, niin olisikohan kellään antaa tarkkoja mittoja ynm. tietoja minkälaiset öljy ja vesiputket mitsun ahtimelle menee. Pitäisi käydä ne teettämässä paikallisessa hydrauli liikkeessä..... kiitokset etukäteen!
Eli kyselisin omaa saamattomuuttani tällaista, kun T25:nen vihdoinkin alkaa vaihtua mitsun -04:een. Ahdin on jo postissa ja pitäisi muut kamat saada valmiiksi. Jotkut ovat varmaan täällä putket käyneet teettämässä, niin olisikohan kellään antaa tarkkoja mittoja ynm. tietoja minkälaiset öljy ja vesiputket mitsun ahtimelle menee. Pitäisi käydä ne teettämässä paikallisessa hydrauli liikkeessä..... kiitokset etukäteen!
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
Volvo S80 2.9
Tässäpä toiminta ohjeet noin suurin piirtein..Pura vanha turbo ja
vesiputket pois..Asenna uusi turbo pakosarjaan parilla pulttilla..Ota mitalla
noin pituudet tulevista letkuista(älä tee liian lyhyitä liian pitkästä saa aina pois ylimääräsen)
Kun mitsu kyseessä niin turbolla kaikki 3 banjoa 12mm.
Muut kuten 1 öljy ja 2 vesi 14mm
Ota mitat mukaan ja teetätä letkut prässäyttäen vaan toiset päät kiinni..Tonnari kyseessä nii kannattaa turbon päät prässäyttää..
Pistä letkut kiinni turboon ja taivuttele letkut tuleviin asennus asentoihinsa.
Merkkaa banjojen asennot letkuihin(tarkista tässä vaiheessa että banjopäät mahtuu vesipumpun/DP kohdalla saattaa olla ahdasta)vaihda pää tarvittaessa toisen malliseen..
Käy prässäyttämässä merkatut päät kiinni..Näin varmistaa sen että
letkut varmasti istuu paikoilleen asentaessa..
Letkujen tekeminen ei kestä kauaa noin 10min..
Ja G-mies voi varmaan täydentää tässä olevia epäkohtia.
Mutta suurin piirtein näin.
vesiputket pois..Asenna uusi turbo pakosarjaan parilla pulttilla..Ota mitalla
noin pituudet tulevista letkuista(älä tee liian lyhyitä liian pitkästä saa aina pois ylimääräsen)
Kun mitsu kyseessä niin turbolla kaikki 3 banjoa 12mm.
Muut kuten 1 öljy ja 2 vesi 14mm
Ota mitat mukaan ja teetätä letkut prässäyttäen vaan toiset päät kiinni..Tonnari kyseessä nii kannattaa turbon päät prässäyttää..
Pistä letkut kiinni turboon ja taivuttele letkut tuleviin asennus asentoihinsa.
Merkkaa banjojen asennot letkuihin(tarkista tässä vaiheessa että banjopäät mahtuu vesipumpun/DP kohdalla saattaa olla ahdasta)vaihda pää tarvittaessa toisen malliseen..
Käy prässäyttämässä merkatut päät kiinni..Näin varmistaa sen että
letkut varmasti istuu paikoilleen asentaessa..
Letkujen tekeminen ei kestä kauaa noin 10min..
Ja G-mies voi varmaan täydentää tässä olevia epäkohtia.
Mutta suurin piirtein näin.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
No joo... minä päädyin sitte loppujen lopuksi sellaiseen ratkaisuun, että 2 kpl letkuja on teräspunosletkuja(kiitos TD04) ja öljyn paluuputki + lohkolta turbolle ovat orkkisputkia.
Kotona montulla mittailin ainakin turbon öljyputkea(punosletku) ja nätisti sopii paikoilleen. Merkkasin banjon asennon ja kohdan, josta ylimääräiset katkaistaan pois. Vesiputkea en päässyt kokeilemaan, oli hieman ahdasta.
Syy miksi päädyin lopulta orkkisputkeen lohkolta turbolle oli se, että tämä kyseinen putki menee hyvin läheltä kuumaa turbon laippaa ja punosletku ei tahtonut sellaisenaan sopia. Toki, jos olisin teettänyt koko letkun punoksena ja laittanut sen menemään turbon "takakautta", niin olisi varmaan onnistunut. Tämä olisi vaatinut yhden 12mm banjon, yhden T-haaran ja yhden 14mm banjon ja jonkinlaisen määrän punosletkua. Minä en enää jaksanu väsätä, tilasin orkkisputken. Etukautta en saanut mahtumaan yhtä koevedoksena tehtyä prässiliitosta.
Kokonaisuutena on siis seuraavia letkuja:
Turbo - vesipumppu 40cm 12mm ja 14mm banjot
turbo - öljynputsari 40cm 12mm ja 14mm banjot(letku lyhenee valmiina n 36cm mittaiseksi)
orkkis öljynpaluuputki
orkkis lohkolta turbolle vesiputki
Tämmöstä täällä. Kannattaa siis tehdä niinkuin TD04 opastaa, eli jos teetät letkuja, niin vain toinen pää prässätään, niin saa banjot käänneltyä oikeisiin asentoihin ja sitte vasta prässäykseen.
Matti
Kotona montulla mittailin ainakin turbon öljyputkea(punosletku) ja nätisti sopii paikoilleen. Merkkasin banjon asennon ja kohdan, josta ylimääräiset katkaistaan pois. Vesiputkea en päässyt kokeilemaan, oli hieman ahdasta.
Syy miksi päädyin lopulta orkkisputkeen lohkolta turbolle oli se, että tämä kyseinen putki menee hyvin läheltä kuumaa turbon laippaa ja punosletku ei tahtonut sellaisenaan sopia. Toki, jos olisin teettänyt koko letkun punoksena ja laittanut sen menemään turbon "takakautta", niin olisi varmaan onnistunut. Tämä olisi vaatinut yhden 12mm banjon, yhden T-haaran ja yhden 14mm banjon ja jonkinlaisen määrän punosletkua. Minä en enää jaksanu väsätä, tilasin orkkisputken. Etukautta en saanut mahtumaan yhtä koevedoksena tehtyä prässiliitosta.
Kokonaisuutena on siis seuraavia letkuja:
Turbo - vesipumppu 40cm 12mm ja 14mm banjot
turbo - öljynputsari 40cm 12mm ja 14mm banjot(letku lyhenee valmiina n 36cm mittaiseksi)
orkkis öljynpaluuputki
orkkis lohkolta turbolle vesiputki
Tämmöstä täällä. Kannattaa siis tehdä niinkuin TD04 opastaa, eli jos teetät letkuja, niin vain toinen pää prässätään, niin saa banjot käänneltyä oikeisiin asentoihin ja sitte vasta prässäykseen.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Eli helmiliitos letku meni harjottelun piikkiin.G-mies kirjoitti:Tämä olisi vaatinut yhden 12mm banjon, yhden T-haaran ja yhden 14mm banjon ja jonkinlaisen määrän punosletkua. Minä en enää jaksanu väsätä, tilasin orkkisputken.
Matti
Olis pitäny tehdä sitten kuitenkin koko matka punoksella..
Paljonkos putki muuten makso.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
PaljoTD04 kirjoitti:Eli helmiliitos letku meni harjottelun piikkiin.
Olis pitäny tehdä sitten kuitenkin koko matka punoksella..
Paljonkos putki muuten makso.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7850
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
PCS toimittaa hydrauliikka letkuja ja edullisesti...
Ai niin....
http://www.polarteknik.com
minäkin rakentelen letkuja täällä Jyväskylässä..
Ai niin....
http://www.polarteknik.com
minäkin rakentelen letkuja täällä Jyväskylässä..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#