Iskarit ja asennus edullisesti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Junnu1957
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Touko 06, 2005 09:04
Paikkakunta: h:ki

Iskarit ja asennus edullisesti

Viesti Kirjoittaja Junnu1957 »

Kertokaapa missä saisi kohtuuhinnalla takapään iskarit vaihettua pääkaupunki seudulla. Mieluummin helsingissä.

Kävin AD:ssä kysymässä hinta 318 euroa.
Onko tosiaan niin että tuo on hintataso nykyään.

Saab 9000 2.0 vm.90
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Tuolta voit katsoa, T.Värjölä hoiti minulle 9000 vetoakselin suojakumin vaihdon, aikakin löytyi sopivasti. Torekkia olen myös käyttänyt
http://www.vippet.net/saabkorjaamo.html
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Junnu1957
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Touko 06, 2005 09:04
Paikkakunta: h:ki

värjölä

Viesti Kirjoittaja Junnu1957 »

Värjälän luona kävinkin mutta ei ollut vehkeitä saada alapään pultteja auki. käsivoimin ei auenneet. Mutta eiköhän tuosta listasta löydy joku muukin. Kiitos siitä
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mites ois Saab huolto, tossa jokinaika sitten tulleessa mainoksessa oli tonnarin takaiskarit vaihdettuna muistaakseni 179€. En itse kyllä rupeisi enään tohonhintaan vaihtamaan varsinkaan, jos ei ole muutamaan vuoteen ollut irti. :( :D
Johan pelkät pumput on esim: M*netissä 62€ /kpl joten työlle jää noin 50€. :o
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

PCS:ltä saa muuten taas tuota Sachin sarjaa eli Aeron alustaa. Ite heitin sen alle tuossa vajaa kuukausi sitten ja tyytyväinen olen ollut. Auto ei laskenut mutta mukavasti jämäköityi. Hintaahan tuolle jää alle 500 vähän riippuen. Kannatta miettiä vaihtaisko koko sarjan kerralla. Tuossa on kuitenkin kaikki, koko etutolpat yläpään laakereineen kaikkine pultteineen mukaan lukien takaiskarin alapään pultit ja kumi puslat.
9000 aero -97, 9000 cde -96
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

500...töineen vai pelkät jouset ja iskarit?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

mikan kirjoitti:500...töineen vai pelkät jouset ja iskarit?

t. Mika
Pelkkä sarja tuohon hintaan, mikä on mielestäni halpa hinta koko alustasarjasta.
9000 aero -97, 9000 cde -96
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

9-5T kirjoitti:Vaihtotyötä ei saa halvalla jos hinnoittelija tietää millainen homma on edessä.
Mikkoz, vaihdoitko itse? Oliko homma tosiaan noin tuskainen kuin täällä varoitellaan? Jossain vaiheessa itselläkin on tuo alustan päivitys edessä, kun kyllästyy tuohon jenkkityyliseen mukavuus-alustaan. :)

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

paljos maksat jos mä vaihdan? Just vaihdoin omaani taakse uudet pumput...:lol:

Onse niin työläs homma pahimmassa tapauksessa etten yhtään ihmettele hintaa. Kallistuksenvakaajan päätykumipuslat meni samalla vaihtoon mulla, koska ne on saman pultin takana iskarin kanssa. Ja siellä sisällä on metalliholkki josta pultti oli ruostunut kiinni ja ei lähtenyt pois muuta kuin rälläkällä sentin palasina.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Ite laittelin paikalleen peräkkäisinä iltoina etu ja takapään. Etupää on tosi simppeli juttu, varmaan hieman reilu tunti meni auton nostoineen ja työkalujen etisimisineen. Takapäässä meni varmaan pari tuntia, mutta ei mitään tappeluita, hankalin homma oli saada iskarin alapään kumipusla iskariin kiinni. Puukolla hieman pois ja öljyn kanssa ruuvipenkissä sekin onnistua helposti.
Jotain kertoo varmaan sekin että moniurahihnan vaihdossa meni pitempään kun takapään kanssa puuhastellessa, kun ei jaksanu sisälokaria irrottaa, vaan yläkautta vaihtaen.
Nuo takaiskarin alapään pultit voi olla ilmeisesti ongelmallisia, mutta mulla ei ainakaan mulla ollut mitään ongelmia.
9000 aero -97, 9000 cde -96
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Iskarit ja asennus edullisesti

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Junnu1957 kirjoitti:Kertokaapa missä saisi kohtuuhinnalla takapään iskarit vaihettua pääkaupunki seudulla. Mieluummin helsingissä.

Kävin AD:ssä kysymässä hinta 318 euroa.
Onko tosiaan niin että tuo on hintataso nykyään.

Saab 9000 2.0 vm.90
Puhutteko nyt tonnarin iskarien vaihdosta? :roll: Miten ihmeessä tuo kuulostaa niin työläältä? :roll: :?: Ihmisten tekemiähän nämä on. :wink:
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Iskarit ja asennus edullisesti

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Junnu1957 kirjoitti:Kertokaapa missä saisi kohtuuhinnalla takapään iskarit vaihettua pääkaupunki seudulla. Mieluummin helsingissä.

Kävin AD:ssä kysymässä hinta 318 euroa.
Onko tosiaan niin että tuo on hintataso nykyään.

Saab 9000 2.0 vm.90
Puhutteko nyt tonnarin iskarien vaihdosta? :roll: Miten ihmeessä tuo kuulostaa niin työläältä? :roll: :?: Ihmisten tekemiähän nämä on. :wink:
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2272
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Iskarit ja asennus edullisesti

Viesti Kirjoittaja stara »

Rauno Turunen kirjoitti:
Junnu1957 kirjoitti:Kertokaapa missä saisi kohtuuhinnalla takapään iskarit vaihettua pääkaupunki seudulla. Mieluummin helsingissä.

Kävin AD:ssä kysymässä hinta 318 euroa.
Onko tosiaan niin että tuo on hintataso nykyään.

Saab 9000 2.0 vm.90
Puhutteko nyt tonnarin iskarien vaihdosta? :roll: Miten ihmeessä tuo kuulostaa niin työläältä? :roll: :?: Ihmisten tekemiähän nämä on. :wink:
työläitähän ne, jos itse tekee , kahteen kertaan ja hitaasti.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Suosittelisin edelleenkin, vaikka Länsiauto Herttoniemi.

(Jos vakioo haluaa, niin en kyllä tohon hintaan rupeis edes harkitseen muuta). :)
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Mikkoz kirjoitti:PCS:ltä saa muuten taas tuota Sachin sarjaa eli Aeron alustaa. Ite heitin sen alle tuossa vajaa kuukausi sitten ja tyytyväinen olen ollut. Auto ei laskenut mutta mukavasti jämäköityi. Hintaahan tuolle jää alle 500 vähän riippuen. Kannatta miettiä vaihtaisko koko sarjan kerralla. Tuossa on kuitenkin kaikki, koko etutolpat yläpään laakereineen kaikkine pultteineen mukaan lukien takaiskarin alapään pultit ja kumi puslat.
Jaa tuota saa taas :P . Syksyllä kyselin ja sillon ei saanut :x Kauanko muuten tilaus kesti??
Täytyy varmaan ruveta listaan mitä kaikkee oikein tarvii...uretaani puslat ainakin kallistuksen vaimentimiin....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin