Iskarit ja asennus edullisesti
Iskarit ja asennus edullisesti
Kertokaapa missä saisi kohtuuhinnalla takapään iskarit vaihettua pääkaupunki seudulla. Mieluummin helsingissä.
Kävin AD:ssä kysymässä hinta 318 euroa.
Onko tosiaan niin että tuo on hintataso nykyään.
Saab 9000 2.0 vm.90
Kävin AD:ssä kysymässä hinta 318 euroa.
Onko tosiaan niin että tuo on hintataso nykyään.
Saab 9000 2.0 vm.90
Tuolta voit katsoa, T.Värjölä hoiti minulle 9000 vetoakselin suojakumin vaihdon, aikakin löytyi sopivasti. Torekkia olen myös käyttänyt
http://www.vippet.net/saabkorjaamo.html
http://www.vippet.net/saabkorjaamo.html
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Mites ois Saab huolto, tossa jokinaika sitten tulleessa mainoksessa oli tonnarin takaiskarit vaihdettuna muistaakseni 179€. En itse kyllä rupeisi enään tohonhintaan vaihtamaan varsinkaan, jos ei ole muutamaan vuoteen ollut irti.
Johan pelkät pumput on esim: M*netissä 62€ /kpl joten työlle jää noin 50€.
Johan pelkät pumput on esim: M*netissä 62€ /kpl joten työlle jää noin 50€.
PCS:ltä saa muuten taas tuota Sachin sarjaa eli Aeron alustaa. Ite heitin sen alle tuossa vajaa kuukausi sitten ja tyytyväinen olen ollut. Auto ei laskenut mutta mukavasti jämäköityi. Hintaahan tuolle jää alle 500 vähän riippuen. Kannatta miettiä vaihtaisko koko sarjan kerralla. Tuossa on kuitenkin kaikki, koko etutolpat yläpään laakereineen kaikkine pultteineen mukaan lukien takaiskarin alapään pultit ja kumi puslat.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Mikkoz, vaihdoitko itse? Oliko homma tosiaan noin tuskainen kuin täällä varoitellaan? Jossain vaiheessa itselläkin on tuo alustan päivitys edessä, kun kyllästyy tuohon jenkkityyliseen mukavuus-alustaan.9-5T kirjoitti:Vaihtotyötä ei saa halvalla jos hinnoittelija tietää millainen homma on edessä.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
paljos maksat jos mä vaihdan? Just vaihdoin omaani taakse uudet pumput...
Onse niin työläs homma pahimmassa tapauksessa etten yhtään ihmettele hintaa. Kallistuksenvakaajan päätykumipuslat meni samalla vaihtoon mulla, koska ne on saman pultin takana iskarin kanssa. Ja siellä sisällä on metalliholkki josta pultti oli ruostunut kiinni ja ei lähtenyt pois muuta kuin rälläkällä sentin palasina.
Onse niin työläs homma pahimmassa tapauksessa etten yhtään ihmettele hintaa. Kallistuksenvakaajan päätykumipuslat meni samalla vaihtoon mulla, koska ne on saman pultin takana iskarin kanssa. Ja siellä sisällä on metalliholkki josta pultti oli ruostunut kiinni ja ei lähtenyt pois muuta kuin rälläkällä sentin palasina.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Ite laittelin paikalleen peräkkäisinä iltoina etu ja takapään. Etupää on tosi simppeli juttu, varmaan hieman reilu tunti meni auton nostoineen ja työkalujen etisimisineen. Takapäässä meni varmaan pari tuntia, mutta ei mitään tappeluita, hankalin homma oli saada iskarin alapään kumipusla iskariin kiinni. Puukolla hieman pois ja öljyn kanssa ruuvipenkissä sekin onnistua helposti.
Jotain kertoo varmaan sekin että moniurahihnan vaihdossa meni pitempään kun takapään kanssa puuhastellessa, kun ei jaksanu sisälokaria irrottaa, vaan yläkautta vaihtaen.
Nuo takaiskarin alapään pultit voi olla ilmeisesti ongelmallisia, mutta mulla ei ainakaan mulla ollut mitään ongelmia.
Jotain kertoo varmaan sekin että moniurahihnan vaihdossa meni pitempään kun takapään kanssa puuhastellessa, kun ei jaksanu sisälokaria irrottaa, vaan yläkautta vaihtaen.
Nuo takaiskarin alapään pultit voi olla ilmeisesti ongelmallisia, mutta mulla ei ainakaan mulla ollut mitään ongelmia.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Re: Iskarit ja asennus edullisesti
Puhutteko nyt tonnarin iskarien vaihdosta? Miten ihmeessä tuo kuulostaa niin työläältä? Ihmisten tekemiähän nämä on.Junnu1957 kirjoitti:Kertokaapa missä saisi kohtuuhinnalla takapään iskarit vaihettua pääkaupunki seudulla. Mieluummin helsingissä.
Kävin AD:ssä kysymässä hinta 318 euroa.
Onko tosiaan niin että tuo on hintataso nykyään.
Saab 9000 2.0 vm.90
Re: Iskarit ja asennus edullisesti
Puhutteko nyt tonnarin iskarien vaihdosta? Miten ihmeessä tuo kuulostaa niin työläältä? Ihmisten tekemiähän nämä on.Junnu1957 kirjoitti:Kertokaapa missä saisi kohtuuhinnalla takapään iskarit vaihettua pääkaupunki seudulla. Mieluummin helsingissä.
Kävin AD:ssä kysymässä hinta 318 euroa.
Onko tosiaan niin että tuo on hintataso nykyään.
Saab 9000 2.0 vm.90
Re: Iskarit ja asennus edullisesti
työläitähän ne, jos itse tekee , kahteen kertaan ja hitaasti.Rauno Turunen kirjoitti:Puhutteko nyt tonnarin iskarien vaihdosta? Miten ihmeessä tuo kuulostaa niin työläältä? Ihmisten tekemiähän nämä on.Junnu1957 kirjoitti:Kertokaapa missä saisi kohtuuhinnalla takapään iskarit vaihettua pääkaupunki seudulla. Mieluummin helsingissä.
Kävin AD:ssä kysymässä hinta 318 euroa.
Onko tosiaan niin että tuo on hintataso nykyään.
Saab 9000 2.0 vm.90
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Jaa tuota saa taas . Syksyllä kyselin ja sillon ei saanut Kauanko muuten tilaus kesti??Mikkoz kirjoitti:PCS:ltä saa muuten taas tuota Sachin sarjaa eli Aeron alustaa. Ite heitin sen alle tuossa vajaa kuukausi sitten ja tyytyväinen olen ollut. Auto ei laskenut mutta mukavasti jämäköityi. Hintaahan tuolle jää alle 500 vähän riippuen. Kannatta miettiä vaihtaisko koko sarjan kerralla. Tuossa on kuitenkin kaikki, koko etutolpat yläpään laakereineen kaikkine pultteineen mukaan lukien takaiskarin alapään pultit ja kumi puslat.
Täytyy varmaan ruveta listaan mitä kaikkee oikein tarvii...uretaani puslat ainakin kallistuksen vaimentimiin....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92