Kuuluuko mitään "ylimääräisiä" ääniä?
Pyöriikö momentinmuunnin moottorin mukana? Senhän näkee viimeistään ylhäällä laatikon ja koneen välissä olevasta tarkastusaukosta.
Äkkiseltään tulee mieleen, että laatikko ei kehitä tarpeeksi painetta kytkimien sulkemiseen ja siten pykälät eivät mene päälle. Tällöin vikana vois olla rikkoutunut öljypumppu tai vuoto muuten öljynpainepiirissä.
Öljypumppu tuossa ei ole mitenkään erikoinen kapistus, ja jos siinä on väljää, hampaita poikki tms. niin luulisi sen ääntävän jo tyhjäkäynnillä, se kun pyörii momentinmuuntimen rungon välityksellä kiinteästi moottorin tahtiin. Vika muuten öljynpaineessa saattaa olla vaikeampi diagnosoida laatikkoa avaamatta. Ei toki, ei öljypumppuakaan korjattua saa ilman laatikon irrotusta ja avaamista.
Yksi mahis vois ehkä kuitenkin olla vielä vaihteenvalitsimen vaijerin toiminta laatikon päässä eli valitsinmekanismi. Ehkä yksinkertaisimmin selvityksen voisi alkaa testaamalla, että toimiiko parkkilukko, jos autoa on mahdollista liikuttaa työntämällä. Jos parkkilukko menee päälle P:ssä ja irtoaa muilla pykälillä, niin valitsinmekanismissa ei varmaankaan ole vikaa. Mutta varmuudenhan tuosta mahdollisesta vikakohteesta saisi laatikon päällisen avaamalla irrottamalla akun yms.. siitä juttua lisää haulla.
Tsemppiä, kokemuksesta voin sanoa, että tuon kanssa kun alkaa pelaamaan, niin projekti laajenee helposti
