Olisiko hyviä arvauksia, mistä kannattaa lähteä vikaa arvailemaan eli vm94 9000 turbo ei suostu käynnistymään.
Startti pyörii hyvin, mutta ei vain käynnisty. Apukuskin jalkatilassa olevan sulaketelineen takaa kuulostaa, että joku rele rapisee jatkuvasti kun virrat on päällä ja check engine valo vilkkuu samaa tahtia. En ole vielä ehtinyt irroittaa sulaketelinettä ja kokeilla mikä rele (taitavat olla jotain polttoaineensyöttöön liittyviä releitä) siellä napsuu, mutta onko tuo todennäköisemmin relevika vai joku releitä ohjaavan boxin häiriö?
Lisämausteena autossa on jälkeenpäin asennettu hälytin/käynnistyksenesto eli voisikohan se aiheuttaa tuollaista, yleensähän käynnistyksenestot vain katkaisevat kokonaan sytytyksen tai polttoaineensyötön?
9000 käynnistysongelma
Nyt on releet tarkastettu ja niissä ei todennäköisesti ole vikaa. Sulakekeskittymän takaata löytyi kasa releitä ja rele -H on se joka vetää omat vapaat kuviot kun virrat on päällä ja samaan tahtiin vilkkuu check engine. Olisiko jollain hajua, mikä rele on kyseessä?
Jos odottelee tarpeeksi kauan niin bensapumppu ja muut suhinat lakkaavat ja check-engine sammuu. Tämän jälkeen kone käynnistyy normaalisti, mutta käynnistymisen jälkeen releen naputus alkaa taas ja kone sammuu heti...
-TT
Jos odottelee tarpeeksi kauan niin bensapumppu ja muut suhinat lakkaavat ja check-engine sammuu. Tämän jälkeen kone käynnistyy normaalisti, mutta käynnistymisen jälkeen releen naputus alkaa taas ja kone sammuu heti...
-TT
Kiitoksia,
Releen täytyy olla kunnossa, koska toiminta ei muutu vaikka siihen vaihtaa minkä tahansa muista samanlaisista (todennäköisesti kaikki eivät ole rikki...)
Onko tuon moottoriohjausyksikön releen ainoa tehtävä virtojen päällä ollessa "antaa" ohjausyksikölle virtaa eli sen ei varmaan pitäisi koko aikaa naksua eli mikähän boxi ko relettä ohjaa?
-TT
Releen täytyy olla kunnossa, koska toiminta ei muutu vaikka siihen vaihtaa minkä tahansa muista samanlaisista (todennäköisesti kaikki eivät ole rikki...)
Onko tuon moottoriohjausyksikön releen ainoa tehtävä virtojen päällä ollessa "antaa" ohjausyksikölle virtaa eli sen ei varmaan pitäisi koko aikaa naksua eli mikähän boxi ko relettä ohjaa?
-TT
Itse itseäni kommentoiden eli koko ongelman syy oli todennäköisesti liian alhainen jännite käynnistyksen yhteydessä eli kaikki laitteet ovat OK.
Vaikka autossa on n 6kk vanha Vartan akku niin jostain syystä akun jännite oli sen verran alhainen, että startti pyöri OK, mutta ECU ei suostunut käynnistämään autoa. Akun lataus täyteen ja ECU:n varttitunnin "jäähdyttely" eli nollaus niin ei ongelmia...
Kun ei ole akusta kuitteja tallessa niin täytyy lähteä ostamaan uutta...
Vaikka autossa on n 6kk vanha Vartan akku niin jostain syystä akun jännite oli sen verran alhainen, että startti pyöri OK, mutta ECU ei suostunut käynnistämään autoa. Akun lataus täyteen ja ECU:n varttitunnin "jäähdyttely" eli nollaus niin ei ongelmia...
Kun ei ole akusta kuitteja tallessa niin täytyy lähteä ostamaan uutta...
pyöriikö tartti
täytyy olla huonosti kiinni jos pääsee pyörii voi johot mennä
sekasin vitsi vitsi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! siis startti.
sekasin vitsi vitsi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! siis startti.