Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Elikkä kyseessä on vm 89 CC tonnari di/apc:llä. Di/apc poksissa speedpartsin stage 1 lastu. Max ahtoja nollauksen ja totutuksen jälkeen tuolla lastulla tulee ~1.1bar equusin mukaan.
Ongelmana seuraava: Pari päivää nollauksen jälkeen max ahdot ovat laskeneet sinne ~0.9bar hujakoille. Tuo liittyy täyskaasukiihdytyksiin, mitä enemmän kiihdytyksiä sitä nopeammin laskee... paineet myös tippuvat kierroksilla sinne noin 0.7bar hujakoille, mutta tuo todennäköisesti johtuu löysähköstä aktuaattorin jousesta, inspiraatiota lisäjousen asentamiseen odotellessa... ;D
Mistäköhän tuo ongelma oikein voisi johtua?
Ongelmana seuraava: Pari päivää nollauksen jälkeen max ahdot ovat laskeneet sinne ~0.9bar hujakoille. Tuo liittyy täyskaasukiihdytyksiin, mitä enemmän kiihdytyksiä sitä nopeammin laskee... paineet myös tippuvat kierroksilla sinne noin 0.7bar hujakoille, mutta tuo todennäköisesti johtuu löysähköstä aktuaattorin jousesta, inspiraatiota lisäjousen asentamiseen odotellessa... ;D
Mistäköhän tuo ongelma oikein voisi johtua?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
jos joku keksii vastauksen tuohon auttaa varmaan myös meikäläistä.
eli siis minun pitää nollata ruisku n. kuukauden välein. auto alkaa pikkuhiljaa pudottaa täysiä ahtoja kokoajan alemmas lopuksi ei nouse paljon yli peruspaineiden. nollausen jälkeen nousee viisarin verran punaiselle vika tulee nopeammin jos ajaa esim pitemmän matkaa cruise päällä.
eli siis minun pitää nollata ruisku n. kuukauden välein. auto alkaa pikkuhiljaa pudottaa täysiä ahtoja kokoajan alemmas lopuksi ei nouse paljon yli peruspaineiden. nollausen jälkeen nousee viisarin verran punaiselle vika tulee nopeammin jos ajaa esim pitemmän matkaa cruise päällä.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Onkohan kukaan keksinyt ratkaisua ongelmaan? Asensin lastut pari viikkoa sitten, jolloin ahtoi reilun viisarin verran punaiselle. Mutta nyt ei ahda kuin viisaria vaille punaisen , vakio lastullakin ahtoi keltaisen ja punaisen rajalle. Miten tuon DI/APC purkin voi nollata, APC sulakkeen irroittaminen ei ainakaan auttanut. Onko muuten haittaa jos ajelee ilman APC:n sulaketta, koska auto toimi normaalisti muttei ahtanut kuin peruspaineet?
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 turbo16 -89
Saab 99 GL special -82 PR
#3076
Saab 9000 turbo16 -89
Saab 99 GL special -82 PR
#3076
Mulla oli sama ongelma. Eipä oo enää kun laitoin bleederin
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Oisko vika hukkaportin jousessa, sanotaankos sitä akkuraattoriksi? Itellä ainakin autto jonkin verran jousen kiristäminen, vaan vieläkin laskee ahtoja kun yrittää nousta. Kuitenkin pitää paremmin paineita. Paskamainen homma muuten kiristää sitä jousta.
Niin mulla on se erillinen apc systeemi, eli se vanhempi.
Niin mulla on se erillinen apc systeemi, eli se vanhempi.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Tämä kiinnostaa minuakin. Olisi hyvä kokeilla omasta pommikoneesta kanssa, jos vaikka elävöittäisi vanhaa mutta ah niin ihanaa menijää...Juho_M kirjoitti:Onkohan kukaan keksinyt ratkaisua ongelmaan? Asensin lastut pari viikkoa sitten, jolloin ahtoi reilun viisarin verran punaiselle. Mutta nyt ei ahda kuin viisaria vaille punaisen , vakio lastullakin ahtoi keltaisen ja punaisen rajalle. Miten tuon DI/APC purkin voi nollata, APC sulakkeen irroittaminen ei ainakaan auttanut. Onko muuten haittaa jos ajelee ilman APC:n sulaketta, koska auto toimi normaalisti muttei ahtanut kuin peruspaineet?
-Hessu-
Olisko niin että boksi oppii nakutuksen esiintymisen myötä minkälaista bensaa käytetään ja ahdot laskevat käytön myötä, jos käytetty bensiini on ollut esim 95:ttä, jolloin boksi olettaa käytettävän sen laatuista bensaa.
Voisi esimerkiksi kokeilla ajaa 98:lla ja oktaanilisäaineella jos pitäis ahdot korkeammalla pitempään. Ahtojen laskeminen käytön myötä tuskin ohjataan lastussa, vaan se toiminto löytyy muualta boksissa.
Lastussa vissiin bensakarttoja..
Tämän takia DI/APC ei ole niin suosittu virityspiireissä.
Voisi esimerkiksi kokeilla ajaa 98:lla ja oktaanilisäaineella jos pitäis ahdot korkeammalla pitempään. Ahtojen laskeminen käytön myötä tuskin ohjataan lastussa, vaan se toiminto löytyy muualta boksissa.
Lastussa vissiin bensakarttoja..
Tämän takia DI/APC ei ole niin suosittu virityspiireissä.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
tietäjiä helpottaa tieto auton vuosimallista ja motin mallista ja onko jotain viritystä? mutta heitetään jokeri magneettiventtiiliin? sökönä?janii kirjoitti:mikäs mulla on ku polkasee kaasun pohjaan isolla vaihteella niin alkaa nykimään ja ahtopainemittari pomppii 1,5bar-1,0bar välillä jonkun aikaa ja sit laskee normaaleihin lukemiin ja kiihtyy hyvin???????????
Yamaha FZ1-N -08
2.3t-91api kirjoitti:tietäjiä helpottaa tieto auton vuosimallista ja motin mallista ja onko jotain viritystä? mutta heitetään jokeri magneettiventtiiliin? sökönä?janii kirjoitti:mikäs mulla on ku polkasee kaasun pohjaan isolla vaihteella niin alkaa nykimään ja ahtopainemittari pomppii 1,5bar-1,0bar välillä jonkun aikaa ja sit laskee normaaleihin lukemiin ja kiihtyy hyvin???????????
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
9000 cd 2.3T vm:91
näkyyhän ne tiedot tossa sun allekirjotuksessakin kun vaan avaa silmät...janii kirjoitti:2.3t-91api kirjoitti:tietäjiä helpottaa tieto auton vuosimallista ja motin mallista ja onko jotain viritystä? mutta heitetään jokeri magneettiventtiiliin? sökönä?janii kirjoitti:mikäs mulla on ku polkasee kaasun pohjaan isolla vaihteella niin alkaa nykimään ja ahtopainemittari pomppii 1,5bar-1,0bar välillä jonkun aikaa ja sit laskee normaaleihin lukemiin ja kiihtyy hyvin???????????
Magneettivena tossa siis on, veikkaan edelleen sitä.
Yamaha FZ1-N -08