
kytkin remppaako
kytkin remppaako
joo on pirun jäykkä kytkin tontussa .irrottaa hyvin ja ei luista .mutta onko levy ,sitten lopussa 

Yleensä jäykkä kytkin kertoo kytkinrempan lähestymisestä.
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että ennen kytkinremonttia kytkinpoljin oli normaalia jäykempi. Ei luistanut ei ja irroittikin kunnolla, mutta sitten kerran pienen kiihdyttelyn jälkeen hyvä kun pääsi edes kotiin ajamalla, kun alkoi niin pahasti luistamaan.
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että ennen kytkinremonttia kytkinpoljin oli normaalia jäykempi. Ei luistanut ei ja irroittikin kunnolla, mutta sitten kerran pienen kiihdyttelyn jälkeen hyvä kun pääsi edes kotiin ajamalla, kun alkoi niin pahasti luistamaan.
Pari ajatusta
Yksi syy jäykkään kytkimeen saattaa olla ruosteinen kytkinakseli jolla kytkinlevy ei pääse liukumaan kovin herkästi. Akselia voi koittaa varovasti rasvata tarkistusreiästä paineasetelma jousen lamellien välistä lämpöäkestävällä spray vaseliinila. Rastaa ei saa tietenkään päästä kytkinpinnoille, eli puhutaan pienestä suihkauksesta.
Toinen syy saattaa olla viallinen kytkimen letku josta irtoaa kumimöhnää ja tukkii järjestelmän. Etsi haulla "kytkinletku".
Jos päädyt tekemään remontin niin laske budjettiin Saabin alkuperäinen työsylinterin tiivistesarja tai koko työsylinteri vanhan kunnosta riippuen. Kokomeukseni mukaan ei tässä kohtaa kannata luottaa mihinkään tarvikeosaan.
Toinen syy saattaa olla viallinen kytkimen letku josta irtoaa kumimöhnää ja tukkii järjestelmän. Etsi haulla "kytkinletku".
Jos päädyt tekemään remontin niin laske budjettiin Saabin alkuperäinen työsylinterin tiivistesarja tai koko työsylinteri vanhan kunnosta riippuen. Kokomeukseni mukaan ei tässä kohtaa kannata luottaa mihinkään tarvikeosaan.