Nahat hoitoon?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
vemuli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 14:59
Paikkakunta: HOLLOLA

Nahat hoitoon?

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Mitä suosittelette nahkojen hoitoon, siis auton ei kuljettajan? Normaali imurointi/pesu miedolla saippuavedellä varmaankin, mutta mitä hoitoainetta käytätte itse? Penkit ovat hyvässä kunnossa ja haluan, että ne ovat sitä myös jatkossakin.
Alkaa taas orastava kevät herätellä "hoiva-viettiä" ja olisi tarkoitus hieman ulkopintaakin ehostella. Onko kenelläkään kokemusta näistä Zaino-tuotteista? Olen aiemmin käyttänyt lähinnä Turtle/AutoGlym -tuotteita ja ihan toimiviksi ovat osoittautuneet.
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kokeile haku-nappulaa ja sieltä vaikka aiheita: *marseilles* ja *nahkis*

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
vemuli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 14:59
Paikkakunta: HOLLOLA

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Oliko sulla Mimmi (tai jollakin muulla) vielä sitä nahkis-ainetta? Jos löytyy, niin ostaisin mielelläni mulle ja saabilleni purkillisen!
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Myös huonekaluliikkeistä saa ihan päteviä nahanhoitoaineita, joskin hinta taitaa kyllä olla hieman kovempi kuin nahkiksella. Muistaakseni puhdistusaine ja hoitoaine kustansi hieman alle 20e.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Yleensä kaiken maailman messuilta saa tota Nahkista. Itse ostin 2 purkkia 14e:llä joulumarkkinoilta viime Joulukuussa. Pitäis joku päivä ehostella itsekin penkkejä, on vain tuo talvi hieman rajoittanut siistimistä :/
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tuolta voi luultavasti edelleen tilata-> http://www.lahtisenvahavalimo.fi, lahtisen.vahavalimo@kolumbus.fi
weguli
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 20:57

Viesti Kirjoittaja weguli »

east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Ostin mökkireissultani Oriveden Hyvä Tuuri-nimisestä kaupasta ison purkin saksalaista nahanhoitoainetta jota levitin mökillä hylättyihin nahkasplittareihin. Vaikutti todella hyvältä, pinta ei jäänyt tahmeaksi ja jalat säilyivät kuivina pääsiäismunia piilotellessani.
Eilen laitoin auton penkkiin kerroksen kohtaan, jossa nahanpinta on kulunut "verkolle". Lopputulosta on vielä vaikea arvata kun eihän näillä keleillä mikään kuivu. Vaikutti ainakin lupaavalta.
Ja mikä parasta, jättimäinen, 300ml, purkki 2,95e!
Voin naputella tarkemmat tiedot jos joku on kiinnostunut.
Sotku on kellertävää ja väittävät että siinä aitoa mehiläisvahaa. Haiseekin siltä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

east kirjoitti:Ostin mökkireissultani Oriveden Hyvä Tuuri-nimisestä kaupasta ison purkin saksalaista nahanhoitoainetta jota levitin mökillä hylättyihin nahkasplittareihin. Vaikutti todella hyvältä, pinta ei jäänyt tahmeaksi ja jalat säilyivät kuivina pääsiäismunia piilotellessani.
Eilen laitoin auton penkkiin kerroksen kohtaan, jossa nahanpinta on kulunut "verkolle". Lopputulosta on vielä vaikea arvata kun eihän näillä keleillä mikään kuivu. Vaikutti ainakin lupaavalta.
Ja mikä parasta, jättimäinen, 300ml, purkki 2,95e!
Voin naputella tarkemmat tiedot jos joku on kiinnostunut.
Sotku on kellertävää ja väittävät että siinä aitoa mehiläisvahaa. Haiseekin siltä.
Taitaa olla samaa kamaa, mitä mulla on Nahkiksen rinnalla ollut, Joku viininpunainen/hopea etiketti mustassa purkissa ja tuoksuu ihan mehiläisvahale. Asiallista kamaa. Sohviin, nahkapenkeihin ja huonekaluihin olen tunkenut. Kumpi purkki nyt ensin osuu käteen Nahkis tai se,

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Nahat hoitoon?

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

vemuli kirjoitti:Mitä suosittelette nahkojen hoitoon, siis auton ei kuljettajan? Normaali imurointi/pesu miedolla saippuavedellä varmaankin, mutta mitä hoitoainetta käytätte itse? Penkit ovat hyvässä kunnossa ja haluan, että ne ovat sitä myös jatkossakin.
Alkaa taas orastava kevät herätellä "hoiva-viettiä" ja olisi tarkoitus hieman ulkopintaakin ehostella. Onko kenelläkään kokemusta näistä Zaino-tuotteista? Olen aiemmin käyttänyt lähinnä Turtle/AutoGlym -tuotteita ja ihan toimiviksi ovat osoittautuneet.
Mehiläisvaha on pop.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Nahkiss levitetty pintaan.. Ja nahka suorastaan heräsi uuteen eloon.. :lol:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

No niin, ratti oikein hyvä, penkin "hämähäkkiverkon" verkko-osa värjääntynyt ikään kuin vedellä kasteltuna. Pehmeä kuin mikä, ei tahraa.
Syväluotaava tutkimus jatkuu. Nahkis on täysin eri kama, olikohan lanoliinipohjainen?
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Asiasta kukkaruukkuun... Täällä on suositeltu tuota marseilles saippuaa tjsp.
värjäytyneille penkeille. Mulla on vaaleissa nahkapenkeissäni "ryppyjen ja painautumien" kohdissa ikäviä tummentumia.. :( Poistaiskohan joku nahanhoitoaineen esikäsittelyaine niitä kuinka tehokkaasti?
Olen käyttänyt Leather masteria, mutta ei tunnu tehoavan tummentumiin. Toisaalta voi tietysti olla, että se on aikojen saatossa menettänyt tehoaan, kun se on jo 11vuotta vanhaa.. :oops:
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Nahan jonkun asteiseen entisöintiin on täälläkin foorumilla jo aiemmin kehuttu Liberonin nahanhoitolitkuja... noita saa eri väreissä. Lienee pystyy korjaamaan noita väriongelmia, mutta eipä taida korjata kulumia kummemmin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Mitenkäs nuo nahkojen "mokkapalat"? Uskaltaako niihin rötviä Nahkissia, ovat helekutin hölmön näköiset: vaalentuneet ja ihmeellisiä läiskiä?
Itse itselleni vastaten: taidan ainakin kokeilla, ei niistä huonompia saa edes hiekkapaperilla. Tai sitten jotain kenkälankkia ja ajellaan mustat kuteet päällä...?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Vastaa Viestiin