Lambdan johdot
Lambdan johdot
Viisaammat kertokoon. Eli vm-90 tonnarin lambdan johtojen homma. Siis asiaan. 3kpl johtoja yksi musta ja 2valkoista. Onko musta signaali ja valkoset lämmitykseen?? vai jotenkin muullalailla. Kiitokset etukäteen tietäville
Re: Lambdan johdot
Huomenna alkaa Lambdan vaihto. Ostin kaksijohtoisen lambdan saabbiini, olisiko pitänyt olla kolmijohtoinen (paljon kalliimpi)?
"Akvaarioonko" ne lambdan johdot nousevat ja siellä on joku liitin? Kummalla puolella, kuljettajan vai ampujan?
Eikös se lambda sijaitse fyysisesti etupyörien välissä etuputkessa, ylttyykö vaihtamaan sivusta vai pitääkö rakentaa pukit?
Laitetaanko lambdan kierteisiin kuparitahnaa vai ei?
"Akvaarioonko" ne lambdan johdot nousevat ja siellä on joku liitin? Kummalla puolella, kuljettajan vai ampujan?
Eikös se lambda sijaitse fyysisesti etupyörien välissä etuputkessa, ylttyykö vaihtamaan sivusta vai pitääkö rakentaa pukit?
Laitetaanko lambdan kierteisiin kuparitahnaa vai ei?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Lambdan johdot
No niin, taas on vietetty laatuaikaa saabin konepellin alla (kyllä se aina kotiolot voittaa)!
Lambdalta lähtee kolme johtoa (yksi musta, kaksi valkoista). Kulkevat suojattuna "akvaarioon" oikealle puolelle, eli etumatkustajan puolelle. (Englannissa todennäköisesti vasemmalle puolelle
, siis ihan oikeasti, koska siellä autojen vipottimet = pyyhkijät ovat täkäläisittäin väärällä puolella.)
Itse lambda näkyy moottoritilan puolelta etupakoputkessa ja sojottaa kevyesti vasemmallepäin kallellaan. Niin lähellä, mutta niin kaukana, ettei ylety yläkautta vaihtamaan...
Perskuta, tyrkyttivät väärän lambdan (kaksijohtoisen) mulle, joten vaihtamaan oikeanlaiseen kun kaupat seuraavan kerran aukeavat joskus ensi vuonna 2008!!! Ihme homma, ettei tuota oikeata mallia voi olla kirjoitettuna ylös johonkin varaosakirjoihin tms.


Lambda kuvattuna yläkautta moottoritilan puolelta.
Veikkauksia, lähteekö sovinnolla irti, vai meneekö etuputki
uusiksi samalla?
Lambdalta lähtee kolme johtoa (yksi musta, kaksi valkoista). Kulkevat suojattuna "akvaarioon" oikealle puolelle, eli etumatkustajan puolelle. (Englannissa todennäköisesti vasemmalle puolelle

Itse lambda näkyy moottoritilan puolelta etupakoputkessa ja sojottaa kevyesti vasemmallepäin kallellaan. Niin lähellä, mutta niin kaukana, ettei ylety yläkautta vaihtamaan...
Perskuta, tyrkyttivät väärän lambdan (kaksijohtoisen) mulle, joten vaihtamaan oikeanlaiseen kun kaupat seuraavan kerran aukeavat joskus ensi vuonna 2008!!! Ihme homma, ettei tuota oikeata mallia voi olla kirjoitettuna ylös johonkin varaosakirjoihin tms.


Lambda kuvattuna yläkautta moottoritilan puolelta.
Veikkauksia, lähteekö sovinnolla irti, vai meneekö etuputki
uusiksi samalla?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Lambdan johdot
Kyllä lähtee, ainakin jos lämmität ensin.Raser kirjoitti: Veikkauksia, lähteekö sovinnolla irti, vai meneekö etuputki
uusiksi samalla?