Ilmeisesti ajotietokone ja polttoainemittari ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa. Ainakin omassa tapauksessa ajotietokoneesta on ilmeisesti joku varmistus kondensaattori/patteri loppu, koska ongelmat ilmenee vain huonolla akulla ja kovilla pakkasilla. Akun vaihdon jälkeen ei ole ollut enää ongelmia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000LPT kirjoitti:Ilmeisesti ajotietokone ja polttoainemittari ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa. Ainakin omassa tapauksessa ajotietokoneesta on ilmeisesti joku varmistus kondensaattori/patteri loppu, koska ongelmat ilmenee vain huonolla akulla ja kovilla pakkasilla. Akun vaihdon jälkeen ei ole ollut enää ongelmia.
Siis onks näissä tietureissa saman tapainen varmistus (virta paristo) kuin tietokoneilla on emolevyllä tai sinne päin
Johtuisikohan jonkinlaisesta kontaktihäiriöstä?
Painamalla yhtäaikaa R ja INFO -nappeja saadaan EDU:n näyttö mittaristossa pois päältä ja takaisin päälle.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
9000LPT kirjoitti:Ilmeisesti ajotietokone ja polttoainemittari ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa. Ainakin omassa tapauksessa ajotietokoneesta on ilmeisesti joku varmistus kondensaattori/patteri loppu, koska ongelmat ilmenee vain huonolla akulla ja kovilla pakkasilla. Akun vaihdon jälkeen ei ole ollut enää ongelmia.
Siis onks näissä tietureissa saman tapainen varmistus (virta paristo) kuin tietokoneilla on emolevyllä tai sinne päin
Ps: vai tarkoititko auton omaa akkua.
Kiitos taas kaikille etukäteen vastauksista
Ajotieturin varmistus systeemiä. Ainakin uudemmassa ajotietokone ei seko pienestä katkosta, vanhempi sekoaa. Ei tottele mitään nappeja ennenkuin on käyttänyt virrat pois. Samalla bensa mittari hyppelee itsekseen.
Tämän hetkisellä auton akulla ei ole ongelmia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Eipä oo näissä "tietureissa" sellaisia "älykoneissa" havaittuja pattereita, joten tarkista liitokset.
Siis ilman akkua vaan rom:it jää. Ja onhan sekin jotain .